Zurawiny i borowki juz nie koniecznie na temat

1. Data: 2002-07-29 21:05:59

Temat: Zurawiny i borowki juz nie koniecznie na temat
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To teraz na sieriozno i rzeczowo: Zurawina to takie czerwonawe, z
> przeblyskami bialego, kulki o srednicy ok 1 cm, czyli dosc duze. Jest to
> roslina uprawowa.
/.../

Eeee tam uprawowa... chyba tam, gdzie nie ma lasow... ;-) ja znam zurawiny
takie lesne, co to na bagnach wsrod zmij rosna ;-) i ktore nawet wiosna da
sie zbierac, wtedy sa juz takie slodkawe :-) mniammm... nieraz wracalo sie z
lasu w chlupajacych butach i z zmija na patyku :-)

/.../
> A borowki (po
> poludniowopolsku borowka czerwona lub brusznica) to malutkie czerwone
> kuleczki, rosna w lesie i trzeba pracowicie zbierac. Zastosowanie takie
jak
> zurawina. W smaku ma wiecej goryczki, i mnie osobiscie do mies smakuje
> lepiej niz zurawina.
/.../

A probowalas moze konfitury borowkowej z gruszkami lub jablkami? To dopiero
poezja... Och ile wspomnien laczy sie z taka konfitura... Taki maly powrot
do dziecinstwa, kiedy to sie wlazilo u babci pod podloge, wygrzebywalo sie
sloik, robilo sie herbate, opieralo sie plecami o cieplutka scianke pieca i
sluchalo sie wycia zamieci za oknem... A konfitura z zurawin byla nazywana
przez wnuki "jagodami z pola" :-) , poniewaz po srodku laki kiedys byla mala
sadzawka, ktora z czasem zarosla mchem i rosly tam zurawiny... swieza bulka
z pieca z taka konfiturka, do tego zimne mleko i swiat byl naprawde
szczesliwy...

Przepraszam za takie odbieganie od tematu, ale tyle sie nagle
przypomnialo...

Bozenka z Wilna :o)
Warszawa - Wilno
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk

1. Data: 2002-07-30 08:28:14

Temat: Re: Zurawiny i borowki juz nie koniecznie na temat
Od: GosiaH <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2002-07-29 23:05, Użytkownik Bożena napisał:
> [...]
> sie zbierac, wtedy sa juz takie slodkawe :-) mniammm... nieraz wracalo sie z
> lasu w chlupajacych butach i z zmija na patyku :-)

O rety, Bożenka, zbierałaś żurawniy w naszych (czytaj babciowych)
lasachw powiecie radomszczańskim?

A resztę ciach

Bożenka, no i jak tu po Twoim opisie nie żałować, że tamte tereny już
nie nasze?
--
Pozdrawiam z Krakowa GosiaH

Ja Wam opowiem jak najłatwiej ugotować ryż
Re: malakser i bita smietana
Re: Spotkanie w Gdansku?Uwagi o biletach
tortilla
Re: co zrobic z arbuza?