Zwarzona masa

1. Data: 2001-02-01 16:08:09

Temat: Zwarzona masa
Od: "T.A.P." <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy znacie jakieś sposoby, by uratować taką zwarzoną masę, chyba to tak się
to nazywa (jak oddziela się tłuszcz od reszty)? Próbowałam rozgrzewać taką
masę nad parą, ziębić, dodać alkoholu, ale nic nie daje efektu. Może cóś
poradzicie???
A poza tym, to co najpierw ubijać jajka z cukrem i potem masło, czy masło z
cukrem, a potem jajka? Bo czasami mi się zwarzy, a czasami nie. Nie sądzę by
był tu widoczny wpływ zaćmienia księżyca, słońca, czarnych kotów i innych
ewentualnych okultystycznych sprawek.
Pozdrawiam pytająco Teresa Podolak.

1. Data: 2001-02-01 16:09:24

Temat: Re: Zwarzona masa
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, dlaczego (moze Jednak te rozstajne drogi, koty i
nietoperze...), ale mnie sie 90% mas warzy.. tez probowalam
roznych metod i musze powiedziec, ze pare razy w zlosci (ruda
jestem...) wpakowalam w takie cos make, zamiast delikatnie
wmieszywac, strzelilam recznym robocikiem do konca, wrzucilam z
hukiem na blache, z jeszce wiekszym - do piekarnika, odwrocilam
sie mamroczac inwektyrwy, umylam gary, wyszlam, wrocilam a
ciasto... sie upieklo i bylo dobre... czary jakie, czy sie mnie
przestraszylo???

Podobno sie warzy, jak cos jest zimniejsze od czegos drugiego
(jaja trzymac nie w lodowce a maslo/marg wyjac z lodowki na dlugo
naprzod.... a czy ja PAMIETAM???). Unikam takich ciast, jak
diabel swieconej wody (zaczelam i zakonczylam czarna jakas
magia...)

Krysia

K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-02-01 18:36:30

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Czy mowa o masie do przekladania tortow? Czy o masie z ktorej sie piecze
ciasto? Jesli ta pierwsza, to ja robie tak:
Na parze ubijam jajka z cukrem. W mikserze miksuje maslo i dodaje do
niego po jednej lyzce masy jajkowej ciagle miksujac na wolnych obrotach.
Gdy dojde prawie do dna masy jajkowej, ale nie calkiem, przestaje. Jesli
mi sie zwarzy, to zaczynam w nastepnej misce z mala isloscia masla i do
tego masla dodaje zwarzona mase, ktora sie wygladza.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-02-02 01:17:16

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

Taka mase, ktora przeklada sie rozne ciasta zawsze ratuje
dolewajac goracego oleju. Malymi porcjami dodaje tyle tego
oleju az masa sie spowrotem 'zejdzie'. Zawsze dziala
(bez wzgledu na kolejnosc miszanych skladnikow z ktorych
wykonana jest masa). Nie zmienia tez smaku masy.
Powodzenia!!
Ania

1. Data: 2001-02-02 16:04:04

Od: "Michal" <g...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja dodaje do zwazonej masy po prostu troszke stopionego maselka,
energicznie ucierajac i zawsze pomaga!

1. Data: 2001-02-02 23:59:30

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"T.A.P." wrote:

> Czy znacie jakieś sposoby, by uratować taką zwarzoną masę, chyba to tak się
> to nazywa (jak oddziela się tłuszcz od reszty)?

Nie qmam a'proposa :)

Co ci się, Tereso, warzy?
sos? czekolada? majonez? a może jeszcze co innego?

sadyl

1. Data: 2001-02-05 11:15:04

Od: "T.A.P." <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

To różnie bywa. Czasem krem do tortu, a koszmarem jest zrobienie babki
cytrynowej, w jednym przepisie mówią, aby utrzeć masło z cukrem i dodawać
stopniowo żółtka, a w drugim utrzeć żółtka z cukrem i dodać margarynę
potem. Robiłam oboma sposobami i na 5 prób tylko raz się nie zwarzyło. No i
co z tym zrobić???
Dodam, że produkty zawsze były o temp. pokojowej.

1. Data: 2001-02-05 18:48:10

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik T.A.P. <a...@a...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3a7e8b0d$...@n...vogel.pl...
> [...]
> co z tym zrobić???
> Dodam, że produkty zawsze były o temp. pokojowej.

mysle jednak ze najpierw nalezy utrzec tluszcz a potem wrzucac do tego
pojedynczo zoltka
wtedy na pewno powinno sie udac
ale zoltka trzeba KONIECZNIE dodawac POJDYNCZO
inaczej faktycznie moze sie zwazyc i po ptokach
ja sie przymierzam do tej babki cytrynowej, ale najpierw krolewicz, potem z
ananasem, potem ciacho smietankowe, a potem dopiero ta babka:)

--
pozdry Monika

książka na CD
serki & co