Związkowe święte krowy na celowniku

1. Data: 2009-05-11 12:24:01

Temat: Związkowe święte krowy na celowniku
Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

No wiem, wiem, jak nic wpiszę się tym cytatem w politykę deprecjonowania
Związkowców przez liberaltotalitarny rżąd, ale co ja poradzę, że to
dobrze brzmi w moich ciągle liberalniastych uszach :):

"Jak poinformował szef JSW, w samej spółce jest 60 etatowych
związkowców, natomiast w bliźniaczej Kompanii Węglowej - niemal 240. -
Jest to armia
ludzi, którzy codziennie myślą jak się uwiarygodnić, jak uzasadnić
potrzebę swojego istnienia - mówił. Dodał, że taką możliwość stwarza im
ustawa o związkach zawodowych.

Zagórowski poinformował, że liderzy związkowi w JSW zarabiają od 6 do 14
tys. zł miesięcznie. - Oni dbają o własne interesy, o swoje stołki.
Walczą, by utrzymać swoje pozycje - tłumaczył istotę sporu z
pracownikami.

- U mnie są tacy faceci, którzy już od 18 lat są liderami związkowymi i
są oderwani od pracy - narzekał prezes spółki. Jego zdaniem, po tylu
latach ludzie ci, nie są już w stanie już podjąć pracy, dla tego
potrzebne są dla nich "specjalne rozwiązania"."

2. Data: 2009-05-11 12:26:13

Temat: Re: Związkowe święte krowy na celowniku
Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Saulo <s...@l...po>

> [...]
> latach ludzie ci, nie są już w stanie już podjąć pracy, dla tego
> potrzebne są dla nich "specjalne rozwiązania"."

"Zagórowski dodał, że - według informacji zarządu firmy - dwa tygodnie
temu za przyjście na manifestację związkowcy płacili nie tylko
pracownikom, ale wszystkim chętnym. Stawka to według prezesa 50 zł.

Natomiast za przyjście na zapowiadaną na wtorek manifestację związkowcy
obiecali pracownikom bony o wartości 100 zł z Funduszu Socjalnego.

- To jest niezgodne z prawem - oburzał się prezes JSW. Zapowiedział, że
jeśli te informacje się potwierdzą, złoży zawiadomienie w tej sprawie do
Państwowej Inspekcji Pracy."

3. Data: 2009-05-11 12:27:10

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Saulo <s...@l...po>

> No wiem, wiem, jak nic wpiszę się tym cytatem w politykę
> deprecjonowania Związkowców przez liberaltotalitarny rżąd, ale co ja
> poradzę, że to dobrze brzmi w moich ciągle liberalniastych uszach :):

[...]

Cały artykuł:
http://www.tvn24.pl/-1,1599655,0,1,prezes-jsw-szarpi
e-za-zwiazkowe-stolki,wiadomosc.html

S.

4. Data: 2009-05-11 13:21:29

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Saulo" <s...@l...po> wrote in message news:gu95d5$obr$1@news.onet.pl...

Ten rząd jest liberalny ale w zasadzie TKM. W kręceniu lodów wsród kolesi.
W upychaniu swoich ludzi na państwowe stanowiska.
W obiecankach bez pokrycia.
itd. itd.

Pozdr,
Duch

5. Data: 2009-05-11 13:44:23

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do Ducha:

Coś się Panu tematy pociaramciowały.

M.

6. Data: 2009-05-11 14:15:25

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Vilar" <v...@U...TO.op.pl> wrote in message

Zobaczylem nazwe liberalny rzad i mnie az skrecilo.

---
a tak przy okazji Zwizków Zawodowych.
Sa one potrzebne, nawet te "swiete krowy".

Jak wiadomo w roznych zakladach wybuchaja bunty.
Sa tez jednostki niepokorne, ktore lubia buntowac na zakladzie innych ludzi.
Moze dojsc do rewolty, czy strajku, duzych strat.

Takie niepokorne osoby wsadza sie do zwiazków zawodowych.
Sa oni taki takim wentylem bezpieczenstwa dla masy ludzkiej.

Daje im sie stanowiska na zakladzie, na zasadzie "swiete krowy".
W zamian za to - wiadomo kto jest odpowiedzialny za wzniecanie buntu i
wiadomo z kim rozmawiac. Takiego kogos mozna tez _przekupic_.
Albo szantazowac.
Mozna tez od nich otrzymywac informacje w jakim kierunku ida nastroje w
zakladzie. Albo robic "bunt sterowany".

Swietnym przykladem kogos takiego zwiazkowca jest Lech Walesa ktory
w przebraniu zwiazkowca-buntownika,
umozliwil miekkie ladowanie PRLowkim beneficjentom, podczas transformacji.

Pozdr,
Duch

7. Data: 2009-05-11 14:26:33

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesz,
mam wrazenie ze problemem jest sposób finansowania samych zwiazków.
Akurat ten aspekt powinien byc rozwiazany inaczej, bo nie sprzyja
negocjacyjnej pozycji zwiazkowców - nie walcza tak naprawde o swoje
interesy, tylko prowadza walke dla walki, poniewaz ta zapewnia im spore
dochody.
Czlowiek jest istota o prostej konstrukcji jednak.

A co do Twoich pogladów politycznych :-) - Kazdy ma swoje
(ja jestem na etapie dokumentnego oglupienia, ale jak sie wyspie to jednak
poglady mam mocno liberalne)

M.

8. Data: 2009-05-12 07:44:45

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> A co do Twoich pogladów politycznych :-) - Kazdy ma swoje
> (ja jestem na etapie dokumentnego oglupienia, ale jak sie wyspie to jednak
> poglady mam mocno liberalne)

Czytalem wczoraj jakis tekst Grzegorza Kolodki. Tego, bylego ministra,
hmmmm,
bardzo ciekawy tekst (reklamuje tez swoja ksiazke "Wedrujacy swiat"
http://www.wedrujacyswiat.pl/).
Facet podobno przewidzial ten kryzys swiatowy i wie co bedzie dalej :)
Musze ksiazke przeczytac.

Co do liberalizmu gospodarczego - Kolodko pisze ze teraz panuje moda na
tzw. neoliberalizm i ze pod tym pojeciem rozne grupy interesu przemycaja
swoja
strategie ze "teraz mozna krasc".
Prosty przyklad - kredyty w Polsce - banki dawaly ludziom kredyty na dom na
granicy mozliwosci,
gdy Frank byl tanszy. Teraz Frank poszedl w góre i czesc osob nie jest w
stanie splacac.

W USA jest zabezpieczenie - bank moze odbrac tylko dom na hipoteke, nic
wiecej.
Wiec to na bank przerzucona jest odpowiedzialnosc kredytowa.
U nas oczywiscie odwrotnie.

Kolejna sprawa - opcje walutowe, ktorymi nas po prostu okradziono. To ma byc
ten liberalizm?
Pod tym pojeciem wprowadza sie po prostu zlodziejstwo.

Zreszta aktualnie rzadzaca partia tez ten styl reprezentuje. Ma mocno
liberalne podejscie do
swoich obietnic wyborczych. Ich dzialania za nic nie przypominaja liberalne.
Ot "liberalizm".

Przy okazji, alarmujacy tekst:
http://biznes.onet.pl/7,1556390,prasa.html

Pozr,
Duch

9. Data: 2009-05-12 07:52:07

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Duch <n...@n...com>

[...]
> Prosty przyklad - kredyty w Polsce - banki dawaly ludziom kredyty na
> dom na granicy mozliwosci,
> gdy Frank byl tanszy. Teraz Frank poszedl w góre i czesc osob nie
> jest w stanie splacac.

Frank, wróc z tej góry! :)

[...]

Saulo

10. Data: 2009-05-12 07:56:00

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Duch" <n...@n...com> napisal w wiadomosci
> [...]
> liberalne podejscie do
> swoich obietnic wyborczych. Ich dzialania za nic nie przypominaja

Nas okradzionmo obligacjami panstwowymi.
Zeby to bylo mozliwe zniszczono nam przemysl.

TO NIE WY...
XXY - dobry film na "Ale Kino!" był.
Świętokrzyska Baba Jaga
KROK ZA KROKIEM...