Żyworódka pierzasta - 'Kolanchoe pinnata'

1. Data: 2003-09-06 14:29:23

Temat: Żyworódka pierzasta - 'Kolanchoe pinnata'
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie można kupić ? Warszawa i okolice.

Pozdrawiam
PP.

2. Data: 2003-09-06 18:26:42

Temat: Re: Żyworódka pierzasta - 'Kolanchoe pinnata'
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "1stgreen" <1...@w...pl> napisał w wiadomości
news:bjcr2b$41k$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Gdzie można kupić ? Warszawa i okolice.
>
> Pozdrawiam
> PP.

A po łacinie?
:-)Zaczynasz zbierać żyworodne?:-)

Ja mam trawę Poa alpina viviparia/Wiechlina alpejska żyworodna.

Pozdrawiam
p...@r...pl

3. Data: 2003-09-06 21:13:59

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A po łacinie?

'Kolanchoe pinnata'

> :-)Zaczynasz zbierać żyworodne?:-)

Ma wlaściwości lecznicze i dlatego jej poszukuje.
Pozdrawiam
PP

4. Data: 2003-09-07 08:19:52

Od: j...@c...pl ("Jan P. Cieciński") szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-09-06 23:13, Użytkownik 1stgreen napisał:

> 'Kolanchoe pinnata'

Błąd w nazwie. Powinno być "Kalanchoe".
Ostatnie "e" winno mieć dwie kropki - to znaczy, że należy wymawiać
obydwie głoski
"oe". Równie często spotyka się nazwę "Kalanchoe pinnatum Lam." Sok ze
świeżych liści jest biogennym stymulatorem, jak sok aloesu. W byłym
Związku Radzieckim sok kalanchoe można było kupić w aptekach (Succus
Kalanchoes) jako lekarstwo stosowane zewnętrznie na rany, oparzenia,
odmrożenia a także w okulistyce itp.Mam nadzieję, że i dzisiaj w
aptekach Ukrainy jest dostępny. Roślina od dawna stosowana w medycynie
Wietnamu.

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

5. Data: 2003-09-07 09:58:28

Temat: Re: Żyworódka pierzasta - 'Kalanchoe pinnata'
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam, Jan
> http://members.chello.pl/j.ciecinski

Dzięki.

Pozdrawiam
PP.

6. Data: 2003-09-07 10:07:18

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odmrożenia a także w okulistyce itp.Mam nadzieję, że i dzisiaj w
> aptekach Ukrainy jest dostępny. Roślina od dawna stosowana w medycynie

Pytam o tą roślinkę bo zaciekawił mnie artykuł w: 9/2003 "Nieznany
Świat". Od czasu do czasu pojawiają się tam ciekawe artykuły o roślinkach i
ich specyficznych właściwościach. A i inne artykuły też są ciekawe.

Pozdrawiam
PP.

Tyton w domu i w zagrodzie
shepardia argentea