achalasia kardiae

1. Data: 2000-07-31 13:15:20

Temat: achalasia kardiae
Od: "Jarek" <p...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!!
Mój ojciec (73 lata) od kilku lat cierpi na "achalasia kardiae". Obecnie od
kilkunastu miesięcy zwraca prawie całą treść pokarmową jaką zje, a nawet
płyny. Podawane mu jedzenie jest rozdrabniane do postaci prawie papki. Nic
nie pomaga.
Przez ostatni rok schudł ponad 25 kilo i obecnie waży 54kg!
Jest pacjentem AMG w Gdańsku, ale widzę, że prowadząca go lekarka albo nic
nie robi w kierunku ulżenia w cierpieniach ojca, albo w tym wieku w Polsce
ludzi się już nie leczy radykalnie (np. operacją).
Nie jestem lekarze, proszę więc lekarzy z listy o pomoc, co mogę zrobić dla
ojca, gdzie się udać po pomoc, gdzie można uzyskać pomoc w tego typu
schorzeniach.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdrawiam
Jarek
p...@w...com.pl

2. Data: 2000-08-01 20:51:09

Temat: Odp: achalasia kardiae
Od: "Krzysztof Kurek" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarek <p...@w...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:IZeh5.67899$p...@n...tpnet.pl...
> [...]
> p...@w...com.pl
>
> Jarku, Twój ojciec w zastanawiająco późnym wieku zachorował na achalazję.
Czy ta choroba została potwierdzona w badaniu radiologicznym? Czy była
gastroskopia? Czy jednoznacznie wykluczono chorobę nowotworową
przełyku/wpustu ? Załóżmy, że jest to rzeczywiście achalazja. Leczenie
rozpoczyna się z reguły od podawania tabletek, które mogą zmniejszyć
napięcie t.zw. dolnego zwieracza przełyku. Z Twojego opisu wynika, że na
takie leczenie nie ma już czasu. Piszesz o operacji - rzeczywiście achalazję
można leczyć chirurgicznie, a przeciwwskazaniem do zabiegu jest tylko wiek
chirurga, a nie pacjenta. Jest to jednak ciężka i obciążająca operacja, a
Twój ojciec jest prawdopodobnie wyniszczony przez chorobę. Leczeniem, które
proponuje się w niektórych ośrodkach w Polsce jest endoskopowe rozszerzanie
przełyku( niechirurgiczne ). Zabiegi tego typu są znacznie bezpieczniejsze,
ich minusem jest to, że niekiedy muszą być powtarzane. Warto jeszcze raz
powtózyć, że przed rozpoczęciem leczenia warto upewnić się, że wiadomo, co
się leczy. Zapytaj o jednoznaczne dowody na potwierdzenie achalazji u ojca.

3. Data: 2000-08-02 19:13:22

Od: "Jarek" <p...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję Ci za szczegółową odpowiedź. Z tego co wiem była robiona
gastroskopia i pobierano jakieś wycinki do badań pod kątem właśnie choroby
nowotworowej. Na szczęście wykluczono ją. Piszesz również o możliwości
endoskopowego rozszerzania przełyku. Słyszałem o tej metodzie jako o bardzo
bolesnej i przynoszącej krótkotrwałe efekty, a pacjent pamiętając co
wcześniej przeżywał unika jaj później jak ognia.
Wiem, że może chciałbym zbyt wiele, tzn. bezboleśnie i bez żadnych
komplikacji pomóc ojcu. Wiem, że tak prawdopodobnie się nie da.
Dziękuję Ci jednak za wszelkie rady i sugestie którymi podzieliłeś się ze
mną.

Jarek

Użytkownik Krzysztof Kurek <k...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1LGh5.4803$c...@n...tpnet.pl...

> [...]
> powtózyć, że przed rozpoczęciem leczenia warto upewnić się, że wiadomo, co
> się leczy. Zapytaj o jednoznaczne dowody na potwierdzenie achalazji u

wlosy, peruki, treski...
Dla osób z problemami
ALAT
PILNE !!! Jak zatrzymać krwotok z pękniętego hemoroida???
Co to jest rozejście kości spojenia łonowego?