alergia na slonce?

1. Data: 2007-07-21 16:25:42

Temat: alergia na slonce?
Od: "Ania" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam..
Zazywam leki
metoprolol1 tabl. 2x dzienie
effox 1/2 tabl.x dziennie
spironol 1 tabl. 1x dziennie
polocard 150 1 tabl.1 x dziennie
simvahexal 20 1/2 tabl 1x dziennie.
ostatni tydzxien byl sloneczny wiec chodzilem po dizalce bez koszulki
wczoraj zauwazylem ze na plecach mam uczulenie takie male pecherzyki
czerwone ,nie swedza tylko kluja ,tak jak by mi ktos wbijal igly .
kiedys wczesniej mialem takie cos dwa razy ,ale jakos nie zwiazalem tego ze
sloncem myslalem ze to wina koszulki ,ktora wtedy nosilem akurat za kazdym
razem byla to ta sama .
Pozbylem sie koszulki ,a to ustrojstwo wrocilo .
Czy jest to alergia na slonce ? czy moze jest to spowodowane przez w/w leki
i slonce .
Oczywiscie wybieram sie do lekarza po weekendzie ,ale moze ktos z gupowiczow
podpowie co to może byc ?
Pozdrawiam .

2. Data: 2007-07-29 19:17:55

Temat: Re: alergia na slonce?
Od: f...@g...pl (Agnieszka ) szukaj wiadomości tego autora

Mam te sama przypadlosc. Zaczelo sie w wieku 9 lat. W zgieciach nog, rak,
na szyi. Bylam wowczas pzrekonana, ze to wynik infekcji od wody w
publicznym basenie. Objawy nasilily sie w wieku lat 12. I tak co roku bylo
coraz gorzej. Pecherzyki, szczypanie, klucie. W razie drapania rowniez
swedzenie i ropno-krwiste wybroczyny.

Nauczylam sie z tym zyc. Przepisywano mi Lorinden C, wit PP,
chloropirybenzaminum, etc..

Obecnie z od lat stewierdzona alergia na wiele alergenow zazywam
antyhistamine (antyalergen, Cetirizinum), tabletke na noc. Zatem objawy
alergii slonecznej zapewne tez sie oslabily.

Jednak bardzo waznym spostrzezeniem jest to, ze opalanie sie przy
wietrznej pogodzie, niezbyt cieplej, nie powoduje zmian. Generalnie one
wystaepuja w miejscach "spoconych". Dlatego polecam dokladne umycie sie
przed kontaktem ze sloncem, gdyz pot wyraznie podraznia ten stan. I
oczywiscie unikanie przegrzania. Im cieplej, tym alergia silniejsza.
Wystepuje rowniez silny, czerowny obrzek, z peknieciami skory wlacznie,
goraczka.

W razie braku pomocy lekarskiej doradzam zazyc wapno w eikszej ilosci, np.
2 tabl. co 4 godziny. Skore mozna posmarowac Hydrocortisonem, ktory jest
srodkiem przeciwzapalnym i lagodzi stan.

Powodzenia.
a.

--
Wyslano z serwisu -> http://www.sanatoria.org - baza osrodków sanatoryjnych

"Obroże" przeciw kleszczom
Okulistyka / widzenie obuoczne - co to tak naprawde oznacza
kto mi przetlumaczy rozpoznanie
Wyniki wymazu z gardla
ANRY - handel zyciem i smiercia.