(allegro) pytanie dotyczace licytowania

1. Data: 2003-12-18 11:43:10

Temat: (allegro) pytanie dotyczace licytowania
Od: "yenulka" <a...@z...data.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam pytanie do bardziej doswiadczonych w licytacjach allegrowych - chcialam
zakupic skobie taka ksiazke

wzielam wczoraj udzial w licytacji - jak weszlam dzis na strone, pokazalo mi
ze musze dac powyzej 7 zlotych bo moja wczorajsza oferta zostala
przelicytowana. wpisalam 7,5 - napisalo ze ktos mnie uprzedzil i dal wyzsza
kwote, i ze teraz musze dac min. 8 zlotych - wpisalam 8 zlotych a tu
kominukat ze kwota jest za niska, i musi byc min 8 zlotych. wszystko sie
rozgrywalo w przeciagu minuty. jak wrocilam na strone, to okazalo ze, ze
moja oferte na 7,5 jednak widac, ale od razu zostala przebita przez inna
osobe.... jak zaczynalam licytowac, przy kwocie 2-3 zlote byla ta sama
sytuacja - to co to znaczy? kant jakis?

co ciekawsze, widac ze moja oferta na 7,5 nosi date dzisiejsza godzina
12.32, a oferta na 8 pln jest z osmej rano... to jak to mozliwe??

pozdrawiam i mam nadzieje ze ktos zrozumie moje zagmatwane tlumaczenia i
wytlumaczy mi, czemu wszedzie co krok to oszukanstwo...

yenulka zasmucona

1. Data: 2003-12-18 11:54:42

Temat: Re: (allegro) pytanie dotyczace licytowania
Od: a&e <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

yenulka wrote:

> [...]
> moja oferte na 7,5 jednak widac, ale od razu zostala przebita przez inna
> osobe.... jak zaczynalam licytowac, przy kwocie 2-3 zlote byla ta sama

Yenulka,kant moze nie, ale (nie obrazajac nikogo lecz tylko
przypuszczajac) to nie problem napisac programik, ktory bedzie
autopatycznie przebijal proponowana kwote az do zadanego przez
sprzedajacego poziomu. Moze byc tak, ze ktos ksiazke chce sprzedac za
np. 20 zl, jest mozliwe ze licytacja Twoja bedzie sobie trwala ( Ty -
komputer) az zdecydujesz sie zaplacic te 20 zl. Sprzedajacy jest w
porzadku, od dal 1 zl wyjsciowej ceny a Ty i ktos (wcale niewykluczone
ze sprytny programik napisany przez sprzedajacego) sie w kolko przebijacie.
Podkreslam tak moze byc, nie musi.... zatem licytuj do kwoty ktora Ty
zamierzasz zaplacic, a nie przebijajacy Ciebie stale "ktos"

> co ciekawsze, widac ze moja oferta na 7,5 nosi date dzisiejsza godzina
> 12.32, a oferta na 8 pln jest z osmej rano... to jak to mozliwe??

data i godzina zalezy od tego czy wszystkie komputery uczestniczace maja
wlasciwie ustawiony czas, jesli nie - takie glupotki potem maja szanse
zaistniec

> pozdrawiam i mam nadzieje ze ktos zrozumie moje zagmatwane tlumaczenia i
> wytlumaczy mi, czemu wszedzie co krok to oszukanstwo...

pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2003-12-18 12:09:59

Od: "Monika z Rybnika" <m.m.markowskaUSUŃ TO@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Bo to działa tak:
Ktos dal np 10 zł (tak przypuszczasz bo tak widnieje przy jego nicku) a Ty
zeby go przebic musisz dac wiecej niz 10 zł czyli np. 10,50 zł. ALE, no i o
to "ale" chodzi, jesli ten ktos dal za te ksiazke np 15 to Ty widzisz tylko
te 10 zł bo ostatnia cena byla np. 9,00 lub 9,50. Nie wiem czy jasno sie
wyrazam. On mogl dac 100 zł nawet ale Ty o tym nie wiesz, w okienku do
licytowania podajesz kwote jaka jestes gotowa za nia zaplacic. I teraz idac
dalejJesli ten ktos dal te przykladowe 100 zl a widnieje 10 zł Ty o tym nie
wiem i dajesz 10,50 zł i wskakujesz za Tym który dawał najwięcej od podanej
przez Ciebie kwoty, rozumiesz? Liczy sie cena najwyzsza jaka ktos jest gotów
dac za te książkę, tylko licytujacy zna maksymalna swoja oferte kupna,
rozumiesz teraz? Jesli ktos dal za nia 100 zł Ty tego nie widzisz i nie
wiesz i licytujesz np 150 zł to wtedy lądujesz na pierwszym miejscu, bo
przebilas poprzednika a na liscie zmienia sie ze 100 na 101 a nie od razu na
150 rozumiesz? To nie jest zaden przekret.

Pozdrawiam i życzę udanej licytacji.
Monika

1. Data: 2003-12-18 12:19:42

Od: "yenulka" <a...@z...data.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika z Rybnika" napisał w wiadomości
> [...]
na
> 150 rozumiesz? To nie jest zaden przekret.

teraz rozumiem, dzieki, to dopiero moja druga licytacja na allegro, powinnam
chyba dokladniej regulamin poczytac - dzieki

pzdr
yenn

1. Data: 2003-12-18 12:21:38

Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczytaj sie uwaznie w objasnienia,ja robie czesto zakupy na Allegro i
wpisuje zawsze kwote najwyzsza jaka zamierzam dac a komputer za mnie
licytuje automatycznie i czesto jest tak ze place mniej bo licytacja nie
osiaga kwot najwyzszych.Jest wytluszczony napis niebieskim przy kwocie-

"LICYTUJ-Twoja maksymalna Oferta",czyli wpisujesz najwyzsza sume jaka chcesz
dac co nie znaczy ze system automatycznie daje ta najwyzsza kwote-on
dopasowuje sie z kwota do aktualnej ceny
Pozdrawiam
Pusia (Strasbourg)

1. Data: 2003-12-18 13:12:54

Od: "yenulka" <a...@z...data.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pusia" napisał w wiadomości news:brs64l$1at$1@news.onet.pl...
> [...]
chcesz
> dac co nie znaczy ze system automatycznie daje ta najwyzsza kwote-on
> dopasowuje sie z kwota do aktualnej ceny

w tym przypadku chyba dokladnie o to chodzi - dzieki wszystkim za
wyjasnienia
pzdr
yenn

Zyczenia Swiateczne