altana w ogrodzie

1. Data: 2006-05-08 09:46:31

Temat: altana w ogrodzie
Od: "mee" <m...@r...ru> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chcę zbudowac w ogrodzie 8 kątną altanę o śrendicy ok. 4,7 m z paleniskiem w
środku (grillem i wyciagiem metalowym). Powierzchnia wyniesie ok. 16 m2.
Jakie papiery muszę zebrac, jakieś zgłoszenie, pozwolenie ?
Jeżeli tak, to gdzie to się załatwia ?

Na co zwrócić uwage przy budowaniau takiej altanki? Jaka powinna byc
wysokosć dachu przy ścianie o wysokosci ok. 2m?

pozdr
mee

2. Data: 2006-05-08 21:02:33

Temat: Re: altana w ogrodzie
Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mee" <m...@r...ru> napisał w wiadomości
> [...]
> środku (grillem i wyciagiem metalowym). Powierzchnia wyniesie ok. 16 m2.
> Jakie papiery muszę zebrac, jakieś zgłoszenie, pozwolenie ?

Budynki do 25 m2 można stawiać "na zgłoszenie", trzeba pofatygować się do
Starostwa
do wydziału architektury i wypełnić odpowiedni wniosek zgłoszeniowy - to
wszystko :-)
takie budynki można stawiać po jednym na każde 500m2 działki.
pozdrawiam, Bogda

3. Data: 2006-05-08 21:29:16

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wszystko :-)
> takie budynki można stawiać po jednym na każde 500m2 działki.

Czekam od czterech lat aż sami się pofatygują do mnie,
wypełnią wniosek, przeproszą za kłopot i wrócą do wydziału
architektury.

4. Data: 2006-05-09 04:06:56

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>   Czekam od czterech lat aż sami się pofatygują do mnie,
>   wypełnią wniosek, przeproszą za kłopot i wrócą do wydziału
>   architektury.

Przyjdą, wlepią Ci karę,że bezprawnie zbudowałeś punkt
orientacyjny dla wrogiego lotnictwa.Nie wiesz jak mocno
zakorzeniona jest głupota-albo pazerność-urzędników.
Ponad dwa lata urzędnicy prześladowali mnie,ze mam w ogrodzie
barak, coś jak wóz Drzymały, ale bez kół.Nie wydusili ze mnie
ani grosza.W końcu uprzejmie pozwolili mi mieć to co mam.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2006-05-09 07:11:22

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W końcu uprzejmie pozwolili mi mieć to co mam.
> Pozdrawiam.Mirzan

Szczęście czasami dopisuje :-)
tydzień temu spotkałam się z przypadkiem rozebranego garazu,
którego nikt nie zgłosił (tu było potrzebne pozwolenie na budowę),
sąsiedzi uprzejmie zawiadomili nadzór.
Było do wyboru : rozbiórka albo kara 25 000 zł :-(
Właściciele wybrali rozbiórkę, teraz leżą materiały, rozpoczął sie proces
starania o pozwolenie na budowę. Pozwolenie prawie na pewno będzie,
jak dobrze pójdzie za 6 tygodni ruszy budowa :-))
Sąsiedzi sa u nas coraz bardziej życzliwi ...............
pozdrawiam, Bogda

6. Data: 2006-05-09 07:17:21

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czekam od czterech lat aż sami się pofatygują do mnie,
> wypełnią wniosek, przeproszą za kłopot i wrócą do wydziału
> architektury.

To może jeszcze potrwać...........
Możesz zlecić złożenie wniosku, nawet telefonicznie :-)))
możesz poprosić kogoś kto ma więcej czasu.
pozdrawiam, Bogda

7. Data: 2006-05-09 08:55:14

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Na co zwrócić uwage przy budowaniau takiej altanki? Jaka powinna byc
> wysokosć dachu przy ścianie o wysokosci ok. 2m?

W jednym z archiwalnych numerow "Ogrody i Zielence" byla taka konstrukcja
opisana. Jakos to sie po skandynawsku nazywalo. Niestety nie pamietam w ktorym
numerze to bylo

8. Data: 2006-05-09 10:27:31

Od: "Jacek Gucio" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

mee <m...@r...ru> napisał(a):

> Chcę zbudowac w ogrodzie 8 kątną altanę o śrendicy ok. 4,7 m z
> paleniskiem w środku (grillem i wyciagiem metalowym).
> Jakie papiery muszę zebrac, jakieś zgłoszenie, pozwolenie ?

Altana (chłodnik, ciennik), lekka budowla, często ażurowa, stawiana w
ogrodzie, często ozdobna. Ma za zadanie chronić przed deszczem i słońcem.
Wspaniałe miejsce spotkań i odpoczynku.

Bardzo mi się podobała taka właśnie altana zbudowana na planie 6 kąta.
Podłoga o sztywnej konstrukcji była zamocowana na zabetonowanej pionowo
stalowej osi, co umożliwiało obracanie altany w zależności od położenia
słońca czy kierunku wiatru.

Grill, najchętniej przenośny, ja bym ustawił w innym kącie ogrodu, może
pod parasolem?

Na takie wyposażenie ogrodu chyba nie potrzeba żadnego zezwolenia.
Na wszelki wypadek zapytaj w starostwie i rysuj a później buduj.

Pozdrawiam, Jacek

9. Data: 2006-05-09 11:05:36

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mee napisał(a):
[...]
> Na co zwrócić uwage przy budowaniau takiej altanki? Jaka powinna byc
> wysokosć dachu przy ścianie o wysokosci ok. 2m?

Widziałeś dachy na budowlach w górach? Zastanów sie dlaczego sa strome.
pozdr. Jerzy

10. Data: 2006-05-09 20:24:21

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podłoga o sztywnej konstrukcji była zamocowana na zabetonowanej pionowo
> stalowej osi, co umożliwiało obracanie altany w zależności od położenia
> słońca czy kierunku wiatru.

Pomysł fajny, a jak mocniej zawieje to z altanki robi się karuzela ? :-))
pozdrawiam, Bogda

"Zbieraczka do borówek"
"Zbieraczka do borówek"
Cis do zaslonienia?