angioplastyka - promieniowanie

1. Data: 2009-09-18 14:23:59

Temat: angioplastyka - promieniowanie
Od: "p47" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka dawka promieniowania jest przeciętnie absorbowana przy angioplastyce TW
(PTCA). Znalazłem dane dla koronarografii, ale PTCA jest jednak chyba
znacznie bardziej obciążające (w moim przypadku trwało przec. po 2-2,5
godz).
W ostatnich 9 miesiacach miałem niestety az 4 zabiegi i wkrótce zapewne
czekają mnie następne, a zauważyłem, ze po każdym kolejnym bardziej i dłużej
jestem zmęczony (ogólnie), co wiążę po części z napromieniowanie.

p47

2. Data: 2009-09-18 22:18:53

Temat: Re: angioplastyka - promieniowanie
Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"p47" <g...@w...pl> wrote in message
> [...]
> czekają mnie następne, a zauważyłem, ze po każdym kolejnym bardziej i
> dłużej jestem zmęczony (ogólnie), co wiążę po części z napromieniowanie.

Szczerze mówiać skoro taki zabieg był Panu potrzeny i to wielokrownie to
jakiekolwiek objawy uboczne chyba i tak są lepsze niż (zgaduję) pogłębienie
skutków zawału serca (które wszyscy chyba znamy).

Jeśli lekarz prowadzący nie będzie widział przeciwskazań, to proszę spytać o
jakieś żelazo na receptę.

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

3. Data: 2009-09-18 22:37:11

Od: "p47" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarosław Kazimierz Grzyb" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakiekolwiek objawy uboczne chyba i tak są lepsze niż (zgaduję)
> pogłębienie skutków zawału serca (które wszyscy chyba znamy).

(...)

Oczywiscie zdaję sobie sprawę, że najpoważniejsze możliwe niekorzystne
skutki takich napromieniowań, tj. zwiększone prawdopodobieństwo zachorowania
na nowotwór pojawiłoby sie zazwyczaj i tak po takim okresie, że pacjent,
z uwagi na swoje podstawowe schorzenie tj. zaawansowaną miazdzyce
wielonaczyniową, a także najczęściej nie najmłodszy wiek jest już wtedy, hm,
całkowicie i ostatecznie na raka odporny;-))
Nemniej chciałbym uslyszec odpowiedź na moje pytanie z 1-go postu, ponieważ:
1.po prostu jestem ciekawy;-)
2.i chciałbym potwierdzic/wykluczyc moje podejrzene co do istotnego wpływu
tych napromieniowań na moje samopoczucie i ogólną kondycję.
3.a w razie potwierdzenia zabsorbowania istotnej dawki promieniowania
jonizujacego ewentualnie zwrócic na to uwagę lekarzwi i przedyskutowac z nim
ewentualne środki lecznicze.

p47

4. Data: 2009-10-11 20:18:25

Od: rrrrrrrrrrr <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

p47 pisze:

> [...]
> 3.a w razie potwierdzenia zabsorbowania istotnej dawki promieniowania
> jonizujacego ewentualnie zwrócic na to uwagę lekarzwi i przedyskutowac z

koroskopy są urządzeniami bardzo wrażliwymi na promieniowanie, więc nie
wymagają stosowania silnych dawek promieniowania jak np zwykły rentgen
klatki. Skutki tego promieniowania i tak są niewspółmiernie małe w
stosunku do operacji na otwartym sercu.
bezpośredni wpływ na samopoczucie może mieć płyn kontrastowy podawany w
trakcie zabiegu do serca. Po zabiegach trzeba pić dużo wody mineralnej i
sikać żeby możliwie szybko pozbyć się tego z organizmu, ale to już
pewnie lekarze Ci powiedzieli.

Krzywa przegroda nosowa
Brak "węchu" [?]
Rezonans magnetyczny - wyniki
kolagen - kosmeceutyk i wkładki z naionami?
Pytanie o tomografię komputerową zatok