antygeny

1. Data: 2006-02-02 23:16:47

Temat: antygeny
Od: "Zalek" <z...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Takie proste (chyba) pytanie. Do chwil kilka temu, myslalem ze slowem
antygeny okresla sie jedynie obce mikroby w naszym organizmie. Wlasnie
zerknalem na transfuzje krwii i moja teoria legla w gruzach, bo wynika na
to, ze slowem antygen okresla sie 'receptory' (czy jak je tam fachowo
nazwac) na powierzchni komorek, ktore moga, ale nie musz wywola reakcji
immunologicznej (czy to przez przeciwciala, czy tez przez T cells).
Mam racje, czy pisze jakies bzdury? Im bardziej wglebiam sie w ten system
immunologiczny, tym mam wrazenie, ze mniej wiem.

pzdr
zalek

2. Data: 2006-02-03 06:31:36

Temat: Re: antygeny
Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam racje, czy pisze jakies bzdury? Im bardziej wglebiam sie w ten system
> immunologiczny, tym mam wrazenie, ze mniej wiem.

Antygen jest pojęciem nieco szerszym i nie dotyczy tylko cząsteczek
znajdujących się na powierzchni komórek. (Pełnowartościowym) antygenem można
nazwać w zasadzie wszystko, co jest zdolne do zapoczątkowania odpowiedzi
immunologicznej (są to oczywiście najczęściej białka), bądź bierze udział w
rozpoznaniu tego co swoje i tego co obce.

Problem z odbytem
Ciśnienie
Łuszczyca - Jakie leki polecicie ?
co to moze byc za objaw