aronia nie kwitnie

1. Data: 2011-06-12 17:49:09

Temat: aronia nie kwitnie
Od: "Kasia G" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczów,
bardzo proszę o poradę.
Na jesieni 2010 zostałam użytkowniczką działeczki, na której rośnie kilka
sporych roślin.
Jedną z nich jest aronia rosnąca w bliskim sąsiedztwie orzecha włoskiego ok.
6-7 m wysokości. Aronia ma jakieś 2-2,5 m, niestety w tym roku owoce ma na
jakiś 4 gałązkach.

Czy możecie poradzić mi co zrobić z krzewem, aby w przyszłym roku owocował ?

Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi

KG

2. Data: 2011-06-12 18:24:07

Temat: Re: aronia nie kwitnie
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia G" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

Aronia ma jakieś 2-2,5 m, niestety w tym roku owoce ma na
> jakiś 4 gałązkach.
>
> Czy możecie poradzić mi co zrobić z krzewem, aby w przyszłym roku owocował
> ?

Aronia nie lubi cienia.
Jeśli orzech zabiera jej całe słoneczko, to jej nie służy.
Liście orzecha należy wygrabiać bardzo starannie.
Zawierają juglon, za którym inne rośliny nie przepadają.
Pędy starsze niż sześcioletnie należy wycinać bo już wcale,
lub bardzo słabo plonują.
Osobiście wykorzystałbym taki okres słabego kwitnienia,

by jesienią mocno przyciąć i prześwietlić krzew.

Pozdrawiam pogodnie

skryba

3. Data: 2011-06-12 18:44:09

Od: "Kasia G" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki :)
krótko i fachowo, o to chodziło :)

Pozdrawiam

KG

4. Data: 2011-06-13 13:57:38

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> dzięki :)
> krótko i fachowo, o to chodziło :)

To, może krótko i fachowo zagłosuj na patrona "maskotkę" grupy.
Wysiłek żaden, a udział w życiu grupy zaliczony.

Pozdrawiam werbunkowo
skryba

5. Data: 2011-06-19 19:01:35

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Cze, 19:49, "Kasia G" <m...@p...pl> wrote:

> Jedną z nich jest aronia rosnąca w bliskim sąsiedztwie orzecha włoskiego ok.
> 6-7 m wysokości. Aronia ma jakieś 2-2,5 m, niestety w tym roku owoce ma na
> jakiś 4 gałązkach.

Powodem może być też juglon, który znajduje się w liściach i łupinach
orzecha.
Tutaj jest więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Juglon

pozdrawiam

mal