astma na tle nerwowym...jak leczyć ?

1. Data: 2007-12-19 15:26:25

Temat: astma na tle nerwowym...jak leczyć ?
Od: "michu" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Problemem jest astma, która trawa cały okres intensywnego pylenia
(kwiecień-maj).
Jej objawy pojawiają się również w ciągu roku w takich sytuacjach jak:
- stres
- zimne powietrze
- przebywanie w dusznych, zakurzonych pomieszczeniach

Były robione spore ilości testów na żywność, rośliny itp.
Zarówno z krwi jak i na skórze.

Po wnikliwej analizie kilku alergologów stwierdziło, że astma pojawia się na
tle
nerwowym. Układ oddechowy drażniony przez pyłki powoduje skurcz i duszności,
choć dana osoba nie jest uczulona na dany pyłek, kurz, zimne powietrze itd.
Podobny mechanizm wywołujacy duszności pojawia się w sytuacjach stresowych.

Czy ktoś się z tym spotkał, gdzie i jak to leczyć ?

2. Data: 2007-12-19 17:40:51

Temat: Re: astma na tle nerwowym...jak leczyć ?
Od: kynast <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Gru, 16:26, "michu" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
> Podobny mechanizm wywołujacy duszności pojawia się w sytuacjach stresowych.
>
> Czy ktoś się z tym spotkał, gdzie i jak to leczyć ?
RE:
Leczenie astmy i porady psychologa, to jest możliwe w Szpitalu chorób
płuc w Szklarskiej porębie [Izerskie Centrum Pulmonologii} ,z dobrym
efektem
kynast

3. Data: 2007-12-19 19:53:10

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 19 Dec 2007, michu wrote:

> Czy ktoś się z tym spotkał, gdzie i jak to leczyć ?

jeśli jest to astma to jak każdą astmę. W astmie oskrzelowej
- jest to moje zdanie poparte wiarygodnym piśmiennictwem,
standardami leczenia oraz własnym doświadczeniem znaczenie
testów alergicznych jest przeceniane. Oczywiście wykonuje
się je u młodych osób i w przypadku stwierdzenia dużej
nadwrażliwości na określone alergeny proponuje się odczulanie
ale zazwyczaj i tak zresztą mówią standardy samo odczulanie
jest niewystarczające. Podstawowymi lekami w terapii astmy
są wziewne glikokortykoidy. Jest to leczenie bazowe.
Do tego leczenia dołącza się inne leki np. wziewne
beta-mimetyki o przedłużonym działaniu, montelukast
lub inne

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2007-12-26 10:57:48

Od: kynast <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Gru, 20:53, Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> wrote:

> [...]
> Do tego leczenia dołącza się inne leki np. wziewne
> beta-mimetyki o przedłużonym działaniu, montelukast

To są OGóLNE zasady leczenia astmy- jak najbardziej aktualne, ale
oczywiście wiemy, ze u każdego pacjenta choroba przebiega nieco
inaczej.
Juz dośc dawno zaliczono astmę do schorzeń psychosomatycznych, to jest
takich, kt przebieg pogarsza sie pod wpływem niekorzystnych bodźców
psychicznych, wśród astmatyków jest wiele osób chwiejnych emocjonalnie
i u nich można uzyskac bardzo dobry efekt dzieki pomocy psychologa -
rehabilitacja bahawioralna i trening autogenny- kontynuując oczywiście
leczenie farmakologiczne.
pa;)
st

Bole pod zebrem - co to moze byc?
mykoplazma pneumoniae
Olejek zapachowy (kapiel) - pytanie
zlamanie kosci szyjki udowej
Pomocy, holernie boli mnie ząb, Stokrotka