[atkins,do] koncentracja,pamiec

1. Data: 2003-08-24 09:49:25

Temat: [atkins,do] koncentracja,pamiec
Od: m...@p...onet.pl (mcl) szukaj wiadomości tego autora

czesc,
mam do was troszke nietypowe pytanie, mianowicie
kiedys spoktalem sie ze stwierdzeniem ze diety niskoweglowodanowe
poprawiaja kondycje umyslowa tzn. koncentracje, pamiec itd. czy jest
to prawda ?

pozdrawiam
michal

--
Pozdrowienia,
mcl mailto:m...@p...onet.pl

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.dieta

2. Data: 2003-08-24 09:57:10

Temat: Re: [atkins,do] koncentracja,pamiec
Od: "Marcin 'Cooler' Kulinski" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

mcl w wiadomosci news:135395698.20030824114831@poczta.onet.pl pisze:

> [...]
> kiedys spoktalem sie ze stwierdzeniem ze diety niskoweglowodanowe
> poprawiaja kondycje umyslowa tzn. koncentracje, pamiec itd. czy jest

Tak, najprawdziwsza. A o co pytales?

3. Data: 2003-08-24 13:09:44

Od: "Ola" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie zglebialam wiedzy na ten temat, ale mozg odzywia sie
weglowodanami wlasnie i nie wydaje mi sie, zeby obnizenie
ich ilosci w pozywieniu polepszalo jego prace.

pzdr.

Ola

4. Data: 2003-08-24 14:00:52

Od: KOMINEK <k...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl (mcl) wrote in

> kiedys spoktalem sie ze stwierdzeniem ze diety niskoweglowodanowe
> poprawiaja kondycje umyslowa tzn. koncentracje, pamiec itd. czy jest
> to prawda ?

Nie sadze.
No chyba,ze ta poprawa nastepuje PO diecie, ale i jesli juz to w jest
praktycznie niezauwazalna. Przynajmniej u mnie;)
--
KOMINEK [uowca uosi]
Skargi, wnioski, propozycje: k...@e...pl

Nie jestem z tych ktorzy nie wierza w milosc od pierwszego wejrzenia, ale zawsze wole
spojrzec po raz drugi.

5. Data: 2003-08-24 22:45:37

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Ola w wiadomości news:biadac$knq$1@foka1.acn.pl pisze:

> nie zglebialam wiedzy na ten temat, ale mozg odzywia sie
> weglowodanami wlasnie i nie wydaje mi sie, zeby obnizenie
> ich ilosci w pozywieniu polepszalo jego prace.

nic ni wiesx i nic nie rozumisz tfuj musk jes zatryty weglamii
.

PB, NMSP

6. Data: 2003-08-24 23:09:33

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ola" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> nie zglebialam wiedzy na ten temat, ale mozg odzywia sie
> weglowodanami wlasnie

Jest to stwierdzenie bardzo wątpliwe, chociaż oparte na biochemii Strayera.
Podczas głodówek, aby zapewnić mózgowi te 120 gram węglowodanów dziennie,
organizm musiał by przetworzyć około 200 gram białka. Zakładajac, tak z
grubsza, że mięśnie (podstawowy rezerwuar białka) składają się w 80% z wody,
to strata 200 gram białka powoduje spadek wagi o 1000 gram. Tak więc same
tylko zaopatrzenie mózgu w energię powodowało by spadek wagi o 1 kg
dziennie. A co z zasilaniem w energię reszty organizmu?
Mózg odżywia się wieloma paliwami: glukozą, ciałami ketonowymi, aminokwasami
rozgałęzionymi, a być może, że także wysokoenergetycznymi związkami
fosforowymi produkowanymi poza mózgiem. Na ten ostatni fakt wskazuje zapis
na str:
http://www.phys.uni.torun.pl/~duch/Wyklady/kog-m/02-
d.htm

"Zużycie energii przez mózg - im mniej tym większe IQ."

Pozdrawiam
Leszek

7. Data: 2003-08-27 11:59:04

Od: " goondoljerzy" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl (mcl) napisał(a):

> [...]
> kiedys spoktalem sie ze stwierdzeniem ze diety niskoweglowodanowe
> poprawiaja kondycje umyslowa tzn. koncentracje, pamiec itd. czy jest

Czesc.
Na DO jestem zaledwie trzy miesiace, ale jak na razie nie zauwazam roznicy.
Na pewno nie jest gorzej. Ale wczesniej tez nie mialem z tym problemow.
Pozdr.

Dieta ketogeniczna
5 kg
A moze DO??