awokado ?

1. Data: 2004-02-23 21:06:52

Temat: awokado ?
Od: "szabla" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

proszę o jakieś oryginalne przepisy z tym tłustym owocem.
pzdr.szabla

1. Data: 2004-02-23 21:31:22

Temat: Re: awokado ?
Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "szabla" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> proszę o jakieś oryginalne przepisy z tym tłustym owocem.

moj ulubiony to guacamole http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1499

a poza tym jest pycha na kanapki np. do sera zoltego.

1. Data: 2004-02-24 04:02:12

Od: Zbigniew Pieciul <m...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Przepisow na guacamole jest tak wiele, jak wielki jest Meksyk. W
porownaniu z tym, co proponuje "puszkkka" nie dawalbym oleju, bo samo
avocado jest przeciez dosc tluste (niektorzy po prostu smaruja nim
chleb, jak maslem, i lekko sola, to wszystko).

Podaje skladniki z przepisu 'Guacamole de la Mixteca' (region Meksyku) z
ksiegi "The taste of Mexico", autorka Patricia Quintana:

4 duze dojrzale (miekkie) avocados, 1 filizanka drobno posiekanej bialej
cebuli, 1/2 filizanki drobno posiekanej swiezej zielonej kolendry
(zwanej tez: coriander albo cilantro; listki podobne do pietruszki),
kilka malych srednio ostrych papryczek (serranos, albo jalapeno)
posiekanych drobno, lyzka soku z cytryny, sol do smaku. Miazsz avocado
rozdrobnic, rozgniesc z sola, wymieszac z pozostalymi skladnikami. Sos
jest malo kolorowy, zielonkawy, wiec polecana jest dekoracja: posiekane
pol pomidora...

Przepis sprawdzony z powodzeniem wiele razy!

Pozdrawiam,

Zbyszek

1. Data: 2004-02-24 07:39:56

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Mala wskazowka: dodaj pare kropel soku cytrynowego, wtedy avocado tak szybko
nie zmienia koloru na brunatno-szary (kolor nie zmienia smaku, wyglada tylko
nieciekawie) i nie probuj czegos zrobic z twardych (niedojrzalych) avocado,
ja raz ten blad popelnilam - smakuja wtedy jak trawa, tak sobie to w beee...

Moj przepis na avocado:
1 avocado przekroic, wyciagnac peske, wydrazyc i rozgniesc widelcem wzgl.
mixerem, dodac drobnotko posiekana mala cebulke i rozgnieciony zabek
czosnku, posolic i dodac cytryny. Jesli akurat mam dodaje utartego obranego
ogorka (tak powiedzmy garsc na 1 avocado), wtedy krem jest "lzejszy".
Najchetniej zjadam to na bialym chlebie, jako dip do chipsow kukurydzianych
lub do fajitas.

Monika

1. Data: 2004-02-24 11:42:26

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> nie probuj czegos zrobic z twardych (niedojrzalych) avocado,
> ja raz ten blad popelnilam - smakuja wtedy jak trawa, tak sobie to w
beee...
A ja ostatnio na własnej skórze przekonałam się, dlaczego awokado
powinno dojrzewać w ciemnym miejscu. Moje dojrzewało w pokoju na stole i
dojrzało tylko z jednej strony, tej nasłonecznionej...

Hania

1. Data: 2004-02-24 19:10:31

Temat: Odp: awokado ?
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> proszę o jakieś oryginalne przepisy z tym tłustym owocem.

Nie wiem, czy to oryginalny przepis, ale ja uwielbiam salatke z awokado.
Awokado kroje w kostke, mieszam z pokrojona w cebulka i pomidorem. Do
wszystkiego dodaje sol i pieprz oczywiscie, no i majonez. Jest pycha.
Polecam.
Basiek.

pilaw ?
sos z macdonaldsa