babka drozdzowa dla cukrzyka

1. Data: 2002-03-26 12:01:54

Temat: babka drozdzowa dla cukrzyka
Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani,

chcialabym wiedziec, czy ktos z Was robił już cos takiego?
Czy moge w normalnym przepisie zastapic cukier slodzikiem do pieczenia?
Czy potrzebne sa jeszcze jakies podmiany w ilosciach produktów lub samych
produktow zazwyczaj uzywanych do babki?

skrzacik

1. Data: 2002-03-26 12:07:59

Temat: Re: babka drozdzowa dla cukrzyka
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skrzacik" <s...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy moge w normalnym przepisie zastapic cukier slodzikiem do pieczenia?
> Czy potrzebne sa jeszcze jakies podmiany w ilosciach produktów lub samych

Zasadniczo to powinnaś umieć poinformować tegoż cukrzyka o zawartości
węglowodanów w babce i to zarówno w cukrze jak i w mące. Cukru do drożdżówki
dużo nie trzeba, bo jak dasz za dużo to wcale nie wyrośnie. Czy drożdże
potrafią rosnąć na słodziku? - tu miałabym wątpliwości.
Reasumując jeśli będzie wiedział, co je, to będzie umiał dostosować do tego
ilość leków (insuliny).
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-03-26 12:36:44

Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> . Czy drożdże

> Drozdze to wyrosną zupełnie bez cukru, ciasta na chleb nikt nie słodzi.
Ten
> cukier do ze względów smakowych jest potrzebny, ale tak jak piszesz, moze
> byc go bardzo mało, bo drożdzowe ciasto wcale nie musi być słodkie, no i
> lukrowac grubą wartwą też nie trzeba, wystarczy troszkę cukru pudru dla
> urody ciasta;-)
> pozdrawiam
> Basia

wg mojego przepisu trzeba 10 dag cukru, slodzik jest slodszy niz cukier stad
pytanie.
a babki nigdy nie lukruje bo moj maz tego nie lubi, wiec problem mam z
glowy, opruszyc slodzikiem tez moge, bo on jest sypki tak jak cukier puder .

nic to trzeba sie brac do eksperymentow :))

skrzacik

1. Data: 2002-03-26 12:37:25

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

. Czy drożdże

1. Data: 2002-03-26 12:38:55

Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a7poe3$21v$1@news.onet.pl...
> [...]
> potrafią rosnąć na słodziku? - tu miałabym wątpliwości.
> Reasumując jeśli będzie wiedział, co je, to będzie umiał dostosować do

na szczescie maz nie musi brac lekow. w wyniku chemioterapii i kuracji
hormonalnej ma podwyzszony cukier we krwi. wiec ma ograniczac slodkie, a
swieta sa tuz, tuz. dowiedzialam sie o tym dzis rano :(
nic to, bedzie trzeba przystapic wieczorkiem do eksperymentow kulinarnych :)

skrzacik

1. Data: 2002-03-26 13:14:07

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> swieta sa tuz, tuz. dowiedzialam sie o tym dzis rano :(
> nic to, bedzie trzeba przystapic wieczorkiem do eksperymentow kulinarnych
:)

W takiej sytuacji to raczej moja wypowiedź była troszkę nie na temat...
Szczególnie, że to nowa sytuacja, więc Twój mąż tak naprawdę nic nie wie...
Domniemywałam, że masz zaproszonego kogoś z cukrzycą, ale rzadko u ciebie
bywa i stąd problem...

Dodajesz rodzynki? Rodzynki sa bardzo słodkie i wtedy też można dodać dużo
mniej cukru.

1. Data: 2002-03-26 13:23:34

Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a7psaa$8tm$1@news.onet.pl...
> [...]
> W takiej sytuacji to raczej moja wypowiedź była troszkę nie na temat...
> Szczególnie, że to nowa sytuacja, więc Twój mąż tak naprawdę nic nie

ach, to moja wina, bo pisalam z rozpedu, zupelnie tak jakby dla wszystkich
bylo olczywiste o co mi chodzi - wybacz mi.

> Domniemywałam, że masz zaproszonego kogoś z cukrzycą, ale rzadko u ciebie
> bywa i stąd problem...

mozliwe, ze i takie cos kiedys mnie dopadnie, ale wtedy juz bede wiedziec o
i jak.

> Dodajesz rodzynki? Rodzynki sa bardzo słodkie i wtedy też można dodać dużo
> mniej cukru.

oczywiscie i rodzynki i kandyzowana skorke pomaranczowa i nieco cytrynowej
albo z lemonki
ale w tym przypadku babka chyba bedzie musiala byc 'gola' :(

skrzacik

1. Data: 2002-03-26 13:32:21

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale w tym przypadku babka chyba bedzie musiala byc 'gola' :(

No właśnie nie. Posłódź rodzynkami zamiast cukrem. :-)
Najwyżej małżonek sobie wydłubie i odda Tobie...
Kandyzowanych skórek bym nie dawała, lun ciutek na aromat, ale jeśli dodasz
zapach to można się obyć.

1. Data: 2002-03-28 14:43:44

Od: "malutka" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik skrzacik <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a7po3s$p04$...@n...tpi.pl...
> [...]
> Czy moge w normalnym przepisie zastapic cukier slodzikiem do pieczenia?
> Czy potrzebne sa jeszcze jakies podmiany w ilosciach produktów lub samych

jest taki specjalny slodzik ktory stosuje sie do wypieku ciast. zwykly traci
swoja slodkosc w temp. powyzej 100 stopni celsjusza.
Ten slodzik sie nazywa acesulfam K. mozna go dostac w sklepach z
dietetycznym zarciem albo nawet czasem w aptekach maja.
a jesli idzie o przepisy dla cukrzykow i zawartosc w nich wymiennikow
weglowodanowych, to moge wrzucic cos jutro.

pozdrawiam Monika maua piegowata

mak do makowca
Kto zna?
Zna ktos przepis na Tiramisu??????