badania

1. Data: 2000-06-06 20:21:17

Temat: badania
Od: "Kimiko" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos z Was moze wie, gdzie mozna zrobic badania genetyczne?.Wiem, ze
istnieje cos takiego jak "test potrojny", ale to juz chyba dla kobiet,ktore
sa w ciazy. A co z tymi ktore dopiero planuja?. Jak mozna sprawdzic jakie
jest zagrozenie urodzenia dziecka chorego. Slyszalam, ze branie w ciazy
kwasu foliowego zapobiega wadom centralnego ukladu nerwowego. Warto tez
zaszczepic sie przeciwko rozyczce (odrze tez?) oraz zrobic badania na
tokosoplazmoze. Co jeszcze warto zrobic, zeby uzyskac jaknajwieksza pewnosc.
Kimi

2. Data: 2000-06-07 07:12:47

Temat: Re: badania
Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kimiko napisał(a):
> [...]
> tokosoplazmoze. Co jeszcze warto zrobic, zeby uzyskac jaknajwieksza pewnosc.

Napisz (możesz na priv) konkretnie na czym polega problem (np. czy były
wady wrodzene w rodzinie, czy może tylko się 'ogólnie' boisz), to
postaram się coś doradzić.
Tak ogólnie to, IMHO, _nie da się_ wybadać w kierunku wszystkiego - to
by było szukanie bardzo małej szpilki, w bardzo dużym stogu siana.

Krzysiek Okon

3. Data: 2000-06-08 12:23:58

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kimiko napisała

> Warto tez
> zaszczepic sie przeciwko rozyczce (odrze tez?) oraz zrobic badania na
> tokosoplazmoze. Co jeszcze warto zrobic, zeby uzyskac jaknajwieksza pewnosc.

Słyszałam też jeszcze o badaniu na chlamydie. Jeśli na odrę i różyczkę nie
chorowałaś, to lepiej się zaszczep, ale trzeba odczekać odpowiedni czas (około 3
miesięcy przy różyczce, więc przy odrze chyba też) zanim zajdzie się w ciążę.
Jeśli nie jesteś pewna, czy chorowałaś w dzieciństwie, to zrób sobie badanie
krwi na obecność przeciwciał - może szczepienie okaże się niepotrzebne. Zrób też
badanie grupy krwi swojej i ojca dziecka (o ile nie znasz tych grup). Wylecz
zęby i wszelkie stany zapalne organizmu.
A potem do dzieła :~))

Maja
Martyna/23 m

Już formularz wpisowy
Endokrynologia- problem!!!
chirurga plastycznego dobrego taniego na "gwałt"
Endokrynologia
zespół silver-russel