badanie piersi

1. Data: 2005-10-16 05:01:07

Temat: badanie piersi
Od: "Klusia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Będąc ostatnio u ginekologa poprosiłam o zbadanie piersi no i niespodzianka
cos mam w lewej :(
Doktorka kazała mi iść zrobić badania do onkologa i tu mam mały problem do
połowy grudnia nie mam ubezpieczenia
a do tego czasu nie mam zamiaru czekać wiec chce iść prywatnie.
i tu moje pytanie mam 23 lata biorę tabletki anty jakie badanie piersi musze
zrobić nie znam sie wiec pytam
czy w moim wieku można robić mamografie czy tylko usg piersi ?
Czy może ktoś polecić dobrego lekarza onkologa od tych spraw we Wrocławiu ?
Najważniejsze pytanie w jakim okresie robi sie takie badanie ginekolog
możliwa coś o 6-7 dni w trakcie lub po okresie chciałabym
abyście mnie uświadomili kiedy najlepiej robić badanie.

Pozdrawiam
Kluska

2. Data: 2005-10-16 08:16:03

Temat: Re: badanie piersi
Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Klusia wrote:
> i tu moje pytanie mam 23 lata biorę tabletki anty jakie badanie piersi
> musze
> zrobić nie znam sie wiec pytam
> czy w moim wieku można robić mamografie czy tylko usg piersi ?

Mam 23 lata i robilam we wrzesniu USG ale lekarz powiedzial ze mam duzo
tkanki tluszczowej ze nawet mozna byloby robic mammografie i obraz bylby
wyrazny. Sadze, ze wszystko zalezy od struktury piersi ale chyba bedziesz
musiala zaczac od USG.

> Najważniejsze pytanie w jakim okresie robi sie takie
> badanie ginekolog możliwa coś o 6-7 dni w trakcie lub po okresie
> chciałabym abyście mnie uświadomili kiedy najlepiej robić badanie.

Wg http://www.evi-med.pl/?main=rekl&id=1
"USG piersi - Badanie nie wymaga większego przygotowania, najlepiej je
wykonać między 5 a 10 dniem cyklu miesiączkowego."

http://www.luxmed.pl/page.php?sid=5&ssid=52&l=1
"USG piersi 1. Najlepiej wykonać badanie miedzy 1 a 10 dniem cyklu
miesiączkowego. 2. Zalecamy przedstawienie lekarzowi opisów poprzednio
wykonanych badań, w tym mammografia (jeśli była wykonana)."

Wg http://www.su.krakow.pl/htm/news.htm
"usg sutka (1-10 dzień cyklu)"

Zazula

gastroskopia w Warszawie [pytanie]
próba tuberkulinowa
Jak wyploszyc golebie?
ptasia grypa- czy tamiflu osiagalne w Polsce? Warto?
Ortodontyczny aparat stały u 12 latka