bambus - co z nim teraz zrobić?

1. Data: 2005-11-18 10:38:08

Temat: bambus - co z nim teraz zrobić?
Od: doktorek <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Właśnie dostałem od znajomych "trochę" tzn. odciętą jakby karpę bambusa.
W przyblizeniu ok. 30x30 cm. Nic o nim nie wiem, poza tym że rośnie u
nich (pd. zach. Polska) do ok. 2 m wysokości i przez 10 lat (tyle go
mają) nie przemarzł. Czy mogę go wsadzic jeszcze do ziemi, czy lepiej
przechowac (jak?) do wiosny?
Pozdrawiam
Piotr

2. Data: 2005-11-18 16:33:46

Temat: Re: bambus - co z nim teraz zrobić?
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

doktorek wrote:
> [...]
> rośnie u nich (pd. zach. Polska) do ok. 2 m wysokości i przez 10 lat
> (tyle go mają) nie przemarzł. Czy mogę go wsadzic jeszcze do ziemi,
:)
no ale napisz Doktorku skad Ty jestes
no i troche opisz go aby mozna bylo go jakos nazwac
:)
bo od tego w duzym stopniu zalezy
jak trzeba go przygotowac do zimy
:)
ogolnie
jesli rosl w ogrodzie
to ja bym sie z nim nie piescil i zakopal od razu do ogrodu
:)
w jakim miejscu tez zalezy od odmiany
bo naprzyklad takie Fargesie nitida majac mrozoopornosc
rzedu ponizej 30 st. w minusie
nie lubia nadmiaru sloncu i przewiewnych miejsc
:")
i jakkolwiek sa to jedne z ladniejszych choc nie najwyzszych bambusow
(okolo 3 - 4 metrow wysokosci i okolo 15 mm grubosci lozy)
posadzone w nieopowiednim miejscu nie beda zbyt ladne
:)
sadzac musisz pamietac
ze jakkolwiek bambus lubi duzo wody
to nie moze w wodzie stac
:)
gleba zyzna bo to zarloczna roslina
ale przepuszczalna
:)
sadzac teraz dobrze by bylo
nasypac jemu na korzenie kopiec z trocin
:)
nie tyle chodzi nawet o zabezpieczenie przed przemarznieciem
ale bambusy sa zimozielone i potrzebuja podlewania nawet zima
:)
czesto wlasnie wykancza je nie tyle mroz co zasuszenie
gdy ziemia zamarza na kilka czy kilkanascie tygodni
:)
te trociny latwo bedzie wyplukac wiosna z pomiedzy loz
a teraz sprawia one
ze bedziesz mogl problemow podlewac tego bambusika
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2005-11-18 18:07:47

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)
> no ale napisz Doktorku skad Ty jestes
> no i troche opisz go aby mozna bylo go jakos nazwac

Nic nie pisz o sobie, tylko posadź bambusa do ziemi
i po sprawie.

boletus

4. Data: 2005-11-18 18:20:12

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:

> Nic nie pisz o sobie, tylko posadź bambusa do ziemi
> i po sprawie.
>
> boletus
:)
hehe
po sprawie i byc moze po bambusie
:)))))
a co tak wogole wiesz o bambusach
poza tym
ze sa takie rosliny
skoro posiadasz tylko otrzymana na imieniny dracene Lucky bambo
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

5. Data: 2005-11-18 18:26:02

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poza tym
> ze sa takie rosliny
> skoro posiadasz tylko  otrzymana na imieniny  dracene Lucky bambo

Czy to ten badyl, który Wałęsa dawał Kulczykowi aby sobie
nałapał?
Nieufnie.Mirzan

6. Data: 2005-11-18 18:41:52

Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):
> [...]
Oława k. Wrocławia a rósł sobie on (ten bambus)pod naszą zachodnią
granicą. A jak mam toto opisać skoro z bryły ziemi wystają
kilkucentymetrowe kikuty? :)
pozdrawiam dziękując za już i prosząc o jeszcze...
Piotr

7. Data: 2005-11-18 18:43:08

Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to ten badyl, który Wałęsa dawał Kulczykowi aby sobie
> nałapał?
> Nieufnie.Mirzan

Mam nadzieję że to inny gatunek.
Z nadzieją...
Piotr

8. Data: 2005-11-18 18:46:45

Temat: Ps. przepraszam za różnych nadawców ale mam inaczej skonfigurowany czytnik w domu i w pracy
Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli "Doktorek" i "Piotr R." to ta sama osoba :)

9. Data: 2005-11-18 18:51:55

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Piotr R. wrote:
> Oława k. Wrocławia a rósł sobie on (ten bambus)pod naszą zachodnią
> granicą.
:)
to ta sama strefa gdzie rosl dotychczas
bo gorzej byloby gdybys mieszkal gdzies w Suwalkach
:)
>A jak mam toto opisać skoro z bryły ziemi wystają
> kilkucentymetrowe kikuty? :)
> pozdrawiam dziękując za już i prosząc o jeszcze...
> Piotr
:)
mi to juz wystarczy aby go nazwac...
:)
otrzymales nie bambus a sadzonke Miscanthusa
najprawdopodobniej Miscanthus sinensis Gigantheus lub Goliath
bo to one najczesciej nazywane sa bambusami z Miscanthusow
:)

10. Data: 2005-11-18 18:53:57

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Czy to ten badyl, który Wałęsa dawał Kulczykowi aby sobie
> nałapał?
> Nieufnie.Mirzan
:)
nie wiem Mirzaniku co dawal Walesa Kulczykowi
bo pierwsze o tym slysze
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe