bateria wbudowana w rant wanny - wymiana uszczelki

1. Data: 2009-10-16 19:09:44

Temat: bateria wbudowana w rant wanny - wymiana uszczelki
Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Rok temu kupiłam mieszkanie. Łazienka była ładnie wykończona, więc
zdecydowałam, że nie ma sensu tego zmieniać.
W wannie znajduje się wbudowana w rant bateria Damixa, która od jakiegoś
czasu zaczyna mi przeciekać. Została wymieniona uszczelka przy
perlatorze, a problem nadal jest.
Nie mam bladego pojęcia co i jak dalej. Jak ją rozmontować? Jak
sprawdzić gdzie jest problem? Gdyby to była zwykła bateria dwuzaworowa
jaką miałam w poprzednim mieszkaniu, nie byłoby problemu. Tu nie wiem
jak się zabrać do tego.
Pomoże ktoś i podpowie?

Anka P.

2. Data: 2009-10-16 19:52:04

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anka P. <t...@a...pl> wrote:

> Nie mam bladego pojęcia co i jak dalej. Jak ją rozmontować? Jak
> sprawdzić gdzie jest problem?

Problem tkwi zapewne w ceramicznej głowicy - jedynym elemencie,
który w bateriach jednouchwytowych (bo nie piszesz wprost, ale
domyślam się, że o taką chodzi?) może przeciekać.
Żeby się do niej dobrać, trzeba ściągnąć uchwyt. I tu jest różnie,
tej konkretnej baterii nie znam, ale typowe patenty, to:
- śrubka blokująca dostępna w szczelinie pod uchwytem po maksymalnym
jego odchyleniu do góry
- śrubka blokująca zamaskowana plastikowym "oczkiem", zwykle
sygnalizującym, w którą mańkę woda ciepła a w która zimna, oczko
trzeba wydłubać czymś ostrym.

Po zluzowaniu w/w śrubki uchwyt trzeba ściągnąć. Pod nim znajduje
się właściwe mocowanie głowicy, najczęściej chyba jest to wkręcany w
konstrukcję baterii gwintowany pierścień. Jak już się go uda
wykręcić, głowicę najlepiej po prostu wymienić w całości na nową. Są
chyba dwa typowe rozmiary, można toto kupić w porządniejszych
sklepach z armaturą hydrauliczną, sprzedawca po podanu marki baterii
powinien podpowiedzieć, jaka będzie pasować, jeśli nie będzie
wiedział, niestety trzeba wyjąć to co jest i z tym do sklepu
pomaszerować.
Nie piszesz, skąd cieknie, ale może tez być tak, że cieknie spod
uchwytu, bo poluzował się ten pierścień mocujący głowicę, wtedy
wystarczy oczywiście jego dokręcenie, jednak prawdopodobnie będzie
potrzebne wpierw oczyszczenie gwintu z kamienia.

J.

3. Data: 2009-10-16 20:16:06

Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:
> [...]
> wystarczy oczywiście jego dokręcenie, jednak prawdopodobnie będzie
> potrzebne wpierw oczyszczenie gwintu z kamienia.

Dzięki za wyczerpująca i pomocną odpowiedź.
Jest śrubka pod "oczkiem". Jutro będzie czas na działanie.
Wielkie dzięki ;-).

Anka P.

Tani zasilacz UPS 'quasi-sinus' a piec C.O.
Parowary jak sie maja do gazu?....ekonomicznie.
Brak prądu i c.o.
zimowa katastrofa energetyczna, a agregat
pralka od góry cz od frontu - jakie marki?