bezglutenowy chleb z ograniczeniami

1. Data: 2015-09-18 21:58:22

Temat: bezglutenowy chleb z ograniczeniami
Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

zadanie bojowe dostałem i się zastanawiam jak do tego najlepiej podejść

Chleb ma być kukurydziany bezglutenowy bez mleka, jajek i drożdży
niby mozna mleko zastąpić wodą, jajka simieniem lnianym a drożdże sodą.
Ale zanim zacznę eksperymentować to pytanie czy ktoś do takiego tematu i
proporcji się przymierzał?

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

2. Data: 2015-09-18 22:16:01

Temat: Re: bezglutenowy chleb z ograniczeniami
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-09-18 21:58, obywatel masti uprzejmie donosi:
> [...]
> niby mozna mleko zastąpić wodą, jajka simieniem lnianym a drożdże sodą.
> Ale zanim zacznę eksperymentować to pytanie czy ktoś do takiego tematu i

Wzorcem do zanegowania ma być coś w tym typie:
http://smakowitychleb.pl/cornbread-bezglutenowy-chle
b-kukurydziany/
?

Wyzwanie jest spore.
Po pierwsze i drugie: do chleba naszego powszedniego raczej się nie daje
mleka i jaj.
Jaja zawsze można zastąpić jakimś innym cudem.
Mleko tu można odpuścić na rzecz wody.
Czy ten "chleb" musi urosnąć?

3. Data: 2015-09-18 22:19:26

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:

> Dnia 2015-09-18 21:58, obywatel masti uprzejmie donosi:

> Wzorcem do zanegowania ma być coś w tym typie:
> http://smakowitychleb.pl/cornbread-bezglutenowy-chle
b-kukurydziany/

generalnie tak

> Wyzwanie jest spore.
> Po pierwsze i drugie: do chleba naszego powszedniego raczej się nie daje
> mleka i jaj.

ale czymś to trzeba posklejać

> Jaja zawsze można zastąpić jakimś innym cudem.
> Mleko tu można odpuścić na rzecz wody.
> Czy ten "chleb" musi urosnąć?

fajnie by było, żeby z tego wyszedł chlebek a nie placek :)

4. Data: 2015-09-18 22:21:43

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:

> Dnia 2015-09-18 21:58, obywatel masti uprzejmie donosi:

> Wzorcem do zanegowania ma być coś w tym typie:
> http://smakowitychleb.pl/cornbread-bezglutenowy-chle
b-kukurydziany/

na razie znalazłem coś takiego
<http://www.onegreenplanet.org/vegan-food/how-to-mak
e-gluten-free-and-dairy-free-cornbread/>
migdały bym sobie odpuścił ale nadal to wyglada bardziej na placek niż
chlebek. No ewentualnie bułeczki

5. Data: 2015-09-18 22:48:12

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-09-18 22:19, obywatel masti uprzejmie donosi:

b-kukurydziany/

> generalnie tak

Wyzwanie Aktimela...

> ale czymś to trzeba posklejać

Jajko (wedle wegańców) można zamienić na:
- siemię lniane
- banany
- płatki owsiane
- mąkę kukurydzianą/ciecierzastą/sojową.
Biorąc pod uwagę powyższe - chleb kukurydziany jako zamiennik jajka
potrzebuje mąki kukurydzianej...
Możesz zaszaleć i wzbogacić siemieniem. Mąka z cieciory ma ciekawy smak.

Sama mąka kukurydziana, jako że nie glutenuje, niechętnie poddaje się
masowaniu i ugniataniu.
Trzeba wymiąchać, wciepać do formy i wypiec. W trakcie można paciorki
czy inny salat.

> fajnie by było, żeby z tego wyszedł chlebek a nie placek :)

Jak wciepasz w foremkę chudszą a wyższą to wyjdzie bardziej chlebek niź
placek.

6. Data: 2015-09-18 22:50:17

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:

> [...]
> potrzebuje mąki kukurydzianej...
> Możesz zaszaleć i wzbogacić siemieniem. Mąka z cieciory ma ciekawy smak.

o! banany to dobry pomysł. Dadzą też wilgoć podobnie jak ziemniaki, żeby
nie był suchy. Cieciorka jest super ale dość sucha więc nawet o niej nie
pomyślałem.

> Sama mąka kukurydziana, jako że nie glutenuje, niechętnie poddaje się
> masowaniu i ugniataniu.

no właśnie

7. Data: 2015-09-18 23:05:20

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-09-18 22:50, obywatel masti uprzejmie donosi:

b-kukurydziany/

> o! banany to dobry pomysł. Dadzą też wilgoć podobnie jak ziemniaki, żeby
> nie był suchy. Cieciorka jest super ale dość sucha więc nawet o niej nie
> pomyślałem.

Banany - koniecznie przejrzałe. W naszych realiach trzeba kupić dojrzałe
i pozwolić im "zdechnąć".
Cieciorkę - mąkę lepiej kupić gotową niż mielić domowo (horror),
natomiast taką jak na falafela spokojnie można spróbować dodać do "chlebka".

"Chlebek" żeby był chlebem za mokry być nie może. Jednak.

> no właśnie

A może by tak wykorzystać jagły?
Np. coś jak owo:
http://wegannerd.blogspot.com/2015/01/bezglutenowy-c
hlebek-z-kaszy-jaglanej-i.html
Quinoa można by podciągnąć pod jagły albo amarantus.

8. Data: 2015-09-18 23:09:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Sep 2015 19:58:22 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> zadanie bojowe dostałem i się zastanawiam jak do tego najlepiej podejść
>
> Chleb ma być kukurydziany bezglutenowy bez mleka, jajek i drożdży
> niby mozna mleko zastąpić wodą, jajka simieniem lnianym a drożdże sodą.

To już nie będzie chleb. Nawet nie wiem, CO to będzie...

9. Data: 2015-09-18 23:10:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Sep 2015 22:16:01 +0200, Qrczak napisał(a):

> Czy ten "chleb" musi urosnąć?

He he...

10. Data: 2015-09-20 20:52:43

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-18 o 21:58, masti pisze:
> [...]
> niby mozna mleko zastąpić wodą, jajka simieniem lnianym a drożdże
> sodą. Ale zanim zacznę eksperymentować to pytanie czy ktoś do takiego

coś takiego?
http://www.beatapawlikowska.com/kitchen,list,3063.ht
ml
http://www.beatapawlikowska.com/kitchen,list,3062.ht
ml
http://tnij.org/v70i92r

--
"Chcemy społeczeństwa, w którym ludzie mogą swobodnie dokonywać wyborów,
popełniać błędy, być hojni i współczujący. To jest to, co mamy na myśli

nadciąga dynia...
Good Looking Pomeranian Puppies For Adoption
Odra i ebola znuf ZAatakujom!!!
Sushi i ryby świeże
Jak upitrasić chleb żytni ?