bialy ser

1. Data: 2005-06-16 11:17:43

Temat: bialy ser
Od: Joanna Konopka <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Tak sie zastanawiam, czy da sie zrobic bialy ser z mleka UTH (czy jak to
sie zwie - sprzedawane w kartonach)
Nie bardzo mam dostep do innego mleka, sera bialego w sklepach kupic nie
mam szans, a serek czasami by sie przydal.
Wie ktos moze? :)

Joasia

2. Data: 2005-06-16 11:37:47

Temat: Re: bialy ser
Od: mojra <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Konopka wrote:

> Nie bardzo mam dostep do innego mleka, sera bialego w sklepach kupic nie
> mam szans,

Z UHT raczej sera nie zrobisz.
Hm, tak z ciekawosci, gdzie mieszkasz, ze nie mozesz kupic bialego sera?

mojra

3. Data: 2005-06-16 11:38:59

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Jun 2005 13:37:47 +0200, Waćpanna lub Waćpan *mojra*, w
wiadomości news:<news:d8rojm$quq$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> Z UHT raczej sera nie zrobisz.
> Hm, tak z ciekawosci, gdzie mieszkasz, ze nie mozesz kupic bialego sera?

Zrobi, Ewcia N. robi jakoś, ale nie mam czasu po googlach szperać :)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

4. Data: 2005-06-16 12:18:50

Od: "Gamon'" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Uzytkownik "mojra" <m...@o...pl> napisal w wiadomosci
> Z UHT raczej sera nie zrobisz.
Zrobi, zrobi....tylko:
1. musi wybrac odpowiednie mleko (produkty niektorych firm zupelnie
sie nie nadaja)
2. zakwasic sokiem z cytryny
Nie bedzie ten ser taki, jak z "mleka_proto_od_krowy", ale tez niezly.

Pozdrawiam,
robal.

5. Data: 2005-06-16 12:29:44

Od: "plitkin" <NIK_JAK_W_NAGLOWKU-"OD"@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hm, tak z ciekawosci, gdzie mieszkasz, ze nie mozesz kupic bialego sera?

O ile sie nie myle, to UK.

6. Data: 2005-06-16 12:35:59

Od: Joanna Konopka <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mojra wrote:

> Z UHT raczej sera nie zrobisz.
> Hm, tak z ciekawosci, gdzie mieszkasz, ze nie mozesz kupic bialego sera?

Anglia. Ale nie Londyn, polskich sklepow brak. Ostatnio chcialam znalesc
cos co przypomina serek homogenizowany - tez nei ma. Albo nie znalazlam

Pozdrawiam

Joasia

7. Data: 2005-06-16 12:38:35

Od: Joanna Konopka <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zrobi, zrobi....tylko:
> 1. musi wybrac odpowiednie mleko (produkty niektorych firm zupelnie sie
> nie nadaja)

Hmm. Po czym stwierdzic czy sie uda nie kupujac 100 tysiecy roznych mlek
i nie sprawdzajac kazdego po kolei?

> 2. zakwasic sokiem z cytryny

Duzo tego soku?
Kurde nigdy mi sie nie snilo, ze ser bede robic :))

8. Data: 2005-06-16 12:44:11

Od: "Gamon'" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Uzytkownik "Joanna Konopka" <j...@p...onet.pl> napisal w
wiadomosci news:MfKdnfu819NR7yzfRVnyhA@eclipse.net.uk...
> Hmm. Po czym stwierdzic czy sie uda nie kupujac 100 tysiecy roznych
> mlek i nie sprawdzajac kazdego po kolei?
Nie wiem :]
Ja po prostu robie z tego, ktore pije na codzien, z ktorego gotuje
zupki mleczne i robie jogurt :)))))))))) Jest dosc tluste (3,2%) i ma
w miare znosny smak (mam na mysli, ze nie czuje, jakby to byl koktajl
z PCV).

> Duzo tego soku?
Zalezy od mleka i od tego, jak akurat "sie robi" danego dnia. Ja biore
najpierw mala lyzke od herbaty, czekam troche na efekt, jak nic sie
nie dzieje znowu powtarzam..... Nie polecam od razu za duzo, bo bedzie
po prostu kwasielizna.....

> Kurde nigdy mi sie nie snilo, ze ser bede robic :))
Kiedys trzeba zaczac :)

Pozdrawiam,
robal.

9. Data: 2005-06-16 12:51:46

Od: Joanna Konopka <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' wrote:

> [...]
> mleczne i robie jogurt :)))))))))) Jest dosc tluste (3,2%) i ma w miare
> znosny smak (mam na mysli, ze nie czuje, jakby to byl koktajl z PCV).

O to juz cos, mleko ma byc pelne?
A tu wszystkie mleka maja specyficzny smak.

> Zalezy od mleka i od tego, jak akurat "sie robi" danego dnia. Ja biore
> najpierw mala lyzke od herbaty, czekam troche na efekt,

Ile to "troche"? Minuta? 5 minut? Pol godziny?

> Kiedys trzeba zaczac :)

Jeszcze nei dzis - mam kostke serka z Polski. W sobote robie rogaliki
serowe z jablkami. Ale brakuje mi sera bardzo, zwlaszcza do nalesnikow.

Pozdrawiam,

Joasia

10. Data: 2005-06-16 13:20:50

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Joanna Konopka wrote:

> [...]
> Nie bardzo mam dostep do innego mleka, sera bialego w sklepach kupic
> nie mam szans, a serek czasami by sie przydal.

Da sie, trzeba kwasnej smietany dodac. A ja mam lakcid i bede go
wyprobowywywac, zobaczym co wyjdzie...

Kot i dzidzia z czkawka-monstre

--
Promocja! Format 15x20 tylko 99gr!
Zamów odbitki cyfrowe online - odbierz za darmo w EMPiK-u lub wyślemy Ci je pocztą

łosoś z grila
Re: łosoś z grila
zupa z sałaty...
jak zamrażać owoce ?