blokowanie dzianiny

1. Data: 2009-03-19 16:57:45

Temat: blokowanie dzianiny
Od: "ania1161" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

niedawno przeczytalam ze cos takiego istnieje...,tyle lat robie na drytach i
nie slyszalam, moje pytanie(a):
czy to prawda ze za pomoca blokowania da sie uzyskac pozadane ksztalty w
dzianinie tj jakies zaokraglenia lub wypuklosci poprzez odpowiednie
przypiecie i wysuszenie?
i czy takie blokowanie wykonuje sie tylko raz po zrobieniu robotki czy
trzeba po kazdym wypraniu dzianiny?
dziekuje z gory wszystkim bardziej swiatlym niz ja
anna

2. Data: 2009-03-20 11:04:30

Temat: Re: blokowanie dzianiny
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Mar 2009 16:57:45 +0000 (UTC), ania1161 napisał(a):

> [...]
> trzeba po kazdym wypraniu dzianiny?
> dziekuje z gory wszystkim bardziej swiatlym niz ja

Generalnie jestem przeciw. Lepiej od razu tak zrobić dzianinę, żeby dobrze
leżała.

3. Data: 2009-03-20 15:00:02

Od: "maria ludwiniak " <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://druciarnia.wordpress.com/2008/02/15/blokowani
e/

4. Data: 2009-03-20 15:28:58

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

maria ludwiniak pisze:
> http://druciarnia.wordpress.com/2008/02/15/blokowani
e/

Dzieki ci dobra kobieto :)

Mi sie nie chce robic takich czasochlonnych zabiegow (nawet nie
wiedzialam, ze to sie tak nazywa), zazwyczaj wilgotna robotke lekko
prasuje (albo prasuje sucha, nawilzajac tylko w tych miejscach, ktore
maja sie zmienic) i rzeczywiscie warkocze lepiej sie eksponuja, gladkie
powierzchnie wygladzaja, sciegi sciagaczowe rozporostowuja (jesli nie
maja byc sciagaczem sciagajacym, a tylko jednym ze wzorow)

th

--
http://nitkowo.bloog.pl

5. Data: 2009-03-20 21:12:31

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nigdy nie blokowałam, nie blokuję i nie będę blokować. Działania mające na
celu wyrównanie oczek, spłaszczanie czy inne utrwalanie ręcznie robionej
dzianiny jest dla mnie porównywalne z lakierowaniem ludowego świątka /jak to
pisałam na innym forum/, malowanie mu włosów na brąz i usteczek na czerwono.
Żeby ładnie wyglądał i robale go nie ruszyły. Upodabnianie niepowtarzalnego,
ręcznie robionego swetra do produkcji maszynowej nie ma dla mnie sensu.
Blokowaniu hołdują przeważnie osoby robiące na zamówienie /niektóre klientki
lubią sobie centymetrem pomierzyć gotowy wyrób/ lub na sprzedaż.

Blokowanie przy użyciu żelazka grozi natomiast trwałym uszkodzeniem
wydzierganego pracowicie sweterka.

Ania

6. Data: 2009-03-20 21:15:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Mar 2009 21:12:31 +0000 (UTC), czeremcha napisał(a):

> [...]
> pisałam na innym forum/, malowanie mu włosów na brąz i usteczek na czerwono.(...)

Nosz, z ust mi to wyjęłaś :-D

7. Data: 2009-03-20 23:00:53

Od: "maria ludwiniak " <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podałam link jako ciekawostkę, a nie coś, co należy stosować. Każdy na swój
sposób na traktowanie swoich robótek. Pozdrawiam

8. Data: 2009-03-21 08:17:35

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha pisze:
> Nigdy nie blokowałam, nie blokuję i nie będę blokować. Działania mające na
> celu wyrównanie oczek, spłaszczanie czy inne utrwalanie ręcznie robionej
> dzianiny

A dlaczego reczna robota musi byc siermiezna? Bo idac tym tokiem
myslenia mozna by powiedziec, ze reczna robota musi byc krzywo
przerabiana, bo rowniutkie oczka upodabniaja ja do przemyslowej pracy.
Naprawde takie wykonczenie wychodzi jej czesto na dobre.

> jest dla mnie porównywalne z lakierowaniem ludowego świątka /jak to
> pisałam na innym forum/, malowanie mu włosów na brąz i usteczek na czerwono.

Raczej wygladzeniem papierem sciernym ;)

> Blokowanie przy użyciu żelazka grozi natomiast trwałym uszkodzeniem
> wydzierganego pracowicie sweterka.

To prawda, dlatego trzeba przy tym bardzo uwazac.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

9. Data: 2009-03-21 08:23:09

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha pisze:
> [...]
> Blokowaniu hołdują przeważnie osoby robiące na zamówienie /niektóre klientki
> lubią sobie centymetrem pomierzyć gotowy wyrób/ lub na sprzedaż.

Serwetek szydelkowych tez nie naciagasz?

th

--
http://nitkowo.bloog.pl/

10. Data: 2009-03-21 19:20:18

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Theli <p...@w...pl> napisał(a):

> Serwetek szydelkowych tez nie naciagasz?

Naciągam i krochmalę ;-) A raczej - krochmalę i naciągam. Na szczęście - nie
ma do czego upodabniać robótek szydełkowych, bo nie ma jeszcze maszyn
szydełkujących /prawdopodobnie :-} /

I jeszcze jedna uwaga - wiadomo, że ten sam wzór będzie zupełnie inaczej się
prezentował, a czasem zachowywał, gdy wykona się go z różnych włóczek.
Uruchamiam wyobraźnię dopasowując włóczkę do wzoru. Nie robię na odwrót, tzn.
nie naginam tego, co wyszło do wyimaginowanego ideału ;-)

Ania

[OT] szydełkowe czapeczki
xxx - pytanie techniczne
XXX Ratunku,brakuje mi 18 rzędów