boczniak ?

1. Data: 2006-12-26 21:25:46

Temat: boczniak ?
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bo nie wiem, czy mam jutro iść na grzyby :-)
To wszystko rośnie na jednej uschniętej topoli.

http://voila.pl/35doc/
Mogę zaryzykować zjedzenie tego ?

Pozdrawiam, Barbara

2. Data: 2006-12-26 22:40:49

Temat: Re: boczniak ?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> Bo nie wiem, czy mam jutro iść na grzyby :-)
> To wszystko rośnie na jednej uschniętej topoli.
>
> http://voila.pl/35doc/
> Mogę zaryzykować zjedzenie tego ?

A jesteś przekonana, że ktoś Ci to zidentyfikuje ze stuprocentową pewnością
z mało wyraźnych zdjęć? Ale cóż, to wolny kraj...można sobie płacić
ubezpieczenie na życie, pytanie, jak taką akcję ewentualnie zakwalifikuje
towarzystwo ubezpieczeniowe.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-12-27 08:40:36

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Bo nie wiem, czy mam jutro iść na grzyby :-)
> To wszystko rośnie na jednej uschniętej topoli.

Kolor trochę nie ten. Powinien być szaro-stalowy.
Kilka lat temu, w drugi dzień Świąt, uzbierałem na ściętej topoli całą
reklamówkę. Były bardzo smaczne.
Na pocieszenie dodam, że w okresie zimy rosną różne grzyby, ale żadne nie są
trujące. Mogą być najwyżej niezbyt dobre w smaku. Popróbuj.
Hmmmm.... chyba sam się wybiorę na grzyby.

Pozdrawiam
Leszek
www.ogrodniczy.eu

4. Data: 2006-12-27 19:01:35

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek Serdyński napisał:

> [...]
> Na pocieszenie dodam, że w okresie zimy rosną różne grzyby, ale żadne nie są
> trujące. Mogą być najwyżej niezbyt dobre w smaku. Popróbuj.

Zapytałam, bo trochę różnią się od "sklepowych"
a w naturalnych warunkach raczej nigdy nie widziałam.
Na razie nie pójdę po nie, za daleko od domu a głodna też nie jestem ;-)

Pozdrawiam, Barbara

5. Data: 2006-12-27 21:02:21

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz wrote:
> Bo nie wiem, czy mam jutro iść na grzyby :-)
> To wszystko rośnie na jednej uschniętej topoli.
>
> http://voila.pl/35doc/
> Mogę zaryzykować zjedzenie tego ?

Może to płomiennica zimmowa, nazwa dawniejsza zimówka aksamitnotrzonowa
nazwa zwyczajowa flammulinka.
Porównaj ze zdjęciami tu:
http://www.forum.oczkowodne.net/viewtopic.php?t=682&
postdays=0&postorder=asc
&start=30

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net
www.forum.oczkowodne.net
www.sklep.oczkowodne.net

6. Data: 2006-12-30 22:15:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> wrote in message

> Bo nie wiem, czy mam jutro iść na grzyby :-)
> To wszystko rośnie na jednej uschniętej topoli.
>
> http://voila.pl/35doc/
> Mogę zaryzykować zjedzenie tego ?
>
> Pozdrawiam, Barbara

Żona przyniosła takie - do 30 cm średnicy - boczniaki - zdrowe, o ile nie
przy drodze...

Jaki dobry sposób na KRETa? Czy odstraszacze z allegro pomogą?
czas zacząć myśleć o wiośnie....
ekologiczne święta
Dziękuję
Ewom i Adamom