ból ręki przy chwytaniu

1. Data: 2007-12-26 13:11:19

Temat: ból ręki przy chwytaniu
Od: art <l...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam następujący problem od dłuższego czasu, około pół roku odczuwam nietypowy
ból. Dokładniej jest to ból mięśnia/ścięgna przed łokciem, w tej grupie mięśni
która wyraźnie napina się przy ściskaniu pięści.
Ból ten jest o tyle nietypowy, że mogę normalnie ścisnąć pięść, swobodnie ruszać
dłonią, ręką, natomiast przy chwytaniu czegokolwiek (niekoniecznie ciężkiego)
może być telefon, ewentualnie kubek, występuje ten ból który uniemożliwia mi to.
Szukałem w sieci, i doszedłem do takich wniosków, że może być to zapalenie
pochwek ścięgna, natomiast nie wiem czy to trwałoby tak długo, i czy ból byłby
tak wybiórczy (bo zgodnie z informacjami powinno boleć cały czas) no i poza tym
w sieci były informacje o bólu nadgarstka więc nie wiem czy to może być to.
Istnieje możliwość że mięśnie zostały przeciążone, ponieważ właśnie tak około
pół roku temu miałem pracę która to mogła spowodować przeciążenie. Nie kojarzę
natomiast żadnego momentu pojawienia się tego bólu stąd domyślam się że to
raczej przeciążenie niż naderwanie.
I chodzi mi o to czy ktoś z Grupowiczów może wie co to może być, lub do jakiego
lekarza się z tym udać i czy gdyby to było zapalenie pochewek ścięgien to
mogłoby trwać tak długo w żaden sposób nie zmieniając objawów.

Z góry dzięki
Art

2. Data: 2007-12-28 23:39:54

Temat: Re: ból ręki przy chwytaniu
Od: "Krystyna" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciężkiego)
> może być telefon, ewentualnie kubek, występuje ten ból który uniemożliwia

Z tego co opisujesz wygląda na entezopatię czyli zapalenie przyczepów
ścięgien prostowników do nadkłykcia bocznego (inaczej łokieć tenisisty). Ból
może być wywołany ściskaniem czegoś, podnoszeniem np. kubka, czajnika itp. ,
skrętnymi ruchami jak przy otwieraniu kluczem zamka do drzwi, strzepywaniem
dłoni itp.Ból jest oczywiście w okolicach łokcia. Może też promieniować do
ramienia lub przedramienia ale nie musi. Jeśli nic z tym nie robisz
dolegliwości mogą się utrzymywać od czasu o jakim piszesz.Generalnie
właściwy kierunek to lekarz pierwszego kontaktu po skierowanie do lekarza
rehabilitacji. A dalej dostaniesz pewnie jakąś jonoforezę, czasem laser,
magnetronik czy ultradźwięki. Rączkę należy raczej odciążać co nie znaczy
nie używać. Niestety często leczy się to dłużej i trzeba uważać bo lubi
wracać.

Pozdrawiam Serdecznie
Monika

3. Data: 2008-01-01 20:28:50

Od: art <l...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna pisze:

> [...]
> magnetronik czy ultradźwięki. Rączkę należy raczej odciążać co nie znaczy
> nie używać. Niestety często leczy się to dłużej i trzeba uważać bo lubi

Dziękuję ślicznie, udam się po to skierowanie w najbliższym czasie mam nadzieję,
że pomoże ;-)
W każdym bądź razie dziękuję za odpowiedź
Art

terapia elektromagnetyczna?
Choroba psychiczna?
choroba umyslowa...??