ból zęba...

1. Data: 2005-09-08 10:07:38

Temat: ból zęba...
Od: "Myska" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie wszystkich grupowiczów.
Mam pewnie problem w którym może uda Wam sie pomóc. Otóż chodzi o bolący ząb
a raczej to co po nim zostało. Przedwczoraj byłam u dentysty i dałam wyrwać
sobie ząb (5tke bądz 6tke - sama nie wiem) rósł on krzywo bo nie w szeregu
uzębienia a na podniebieniu. Wyrywanie przebiegło pomyślnie. Nic mnie nie
bolało, dostałam końską dawke znieczulenia ;-) Kiedy znieczulenie przestało
działać troszke pobolało, lecz to normalne. Ale wczoraj było juz ok.
Myślałam, że najgorsze mam juz za sobą. Jednak dziś obudził mnie straszny
ból całego podniebienia i połowy szczęki. Ból jest nie do zniesienia a ja
nie wiem czy mam zacząć panikować i iść z tym do dentysty...zresztą
prywatengo...bo z kasy chorych bym czekała tatka latka... Nie wiem jaka może
być przyczyna nawrotu bólu i to tak bardzo silnego. Czy mogło dojść do
zakażenia? Czy może to normalne przy takim wyrywaniu? I jeszcze jedno
pytanie na koniec...choc troszke chyba głupie: Czy to normalne że w
"dziurze" po wyrwanym zębie jest czarna plama? Dziękuje wszystkim z góry za
udzielenie mi rady.
Pozdrawiam gorąco.

2. Data: 2005-09-08 10:54:47

Temat: Re: ból zęba...
Od: "Andrzej Zub" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jedno
> pytanie na koniec...choc troszke chyba głupie: Czy to normalne że w
> "dziurze" po wyrwanym zębie jest czarna plama?
Ja juz pozbylam sie 2 szostek na dole i jednej u gory z moich doswiadczen
moge powiedziec, ze czarana plama w dziurze to dobry objaw bo utworzyl sie
skrzep, dzieki temu zarasta dziaslo. Bol po wyrwaniu owszem jest ale trwa
moze 1 dzien z jedna szostka mialam taki problem , ze dwoch stomatologow nad
nim sie pastwilo az wreszcie wyrwal go chirurg, po tym to bol obejmowal pol
glowy ale to z powodu dlugiego rwania, zalecono tylko srodki przeciwbolowe.
Jesli ten bol bedzie sie utrzymywal to radze jednak pojsc do lekarza bo byc
moze cos jest nie tak tzn zostal jakis ulomek zeba lub zakazenie.
Pozdrawiam. Zona Andrzeja.

3. Data: 2005-09-08 14:29:20

Od: "KaM" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli ból nie ustanie do 3 dni po wyrwaniu to może oznaczaś suchy zębodół,
a z tym się idzie do stomatologa. Tak więc jak będzie dalej bolało,
oczywiście mocno, to idz do lekarza. Możesz iść do takiego z kontraktem NFZ
bo "z bólem" się nie czeka.

PZDR.
KaM

puchlina głodowa
tłumaczenia ang. związane z układem krążęnia i miażdżycą
polpasiec
Drętwienie mięśni uda
Choroba Peyroniego