??? bolące kolana u 10 letniej dziewczynki !!! ???

1. Data: 2004-02-16 17:47:48

Temat: ??? bolące kolana u 10 letniej dziewczynki !!! ???
Od: "Urko" <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

od ok 1,5 roku córkę bolą kolana po przeciązeniach,
tańczyła - przestała tańczyć, jeżdziął na nartach już nei jeździ itd
ww czynności wykonywała typowo amatorsko, aktualnie ma 10,5 roku
i problem wcale nie znika mimo bardzo ostrożnego obchodzenia się z
kolanami, basen ma raz w tygodniu. Lekarz mówi że to wynik fazy wzrostu.

Poradzcie w którym kierunku się tym zająć!
Może inni jakoś sobie z tym poradzili.

--
Urko
GG 1521634

2. Data: 2004-02-16 17:57:15

Temat: Re: ??? bolące kolana u 10 letniej dziewczynki !!! ???
Od: "Tomasz M." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wazne jest czy bola stawy kolanowe czy kosci. Wazny jest tez rodzaj bolu. U
jakiego lekarza corka byla?

--
Pozdrawiam.

Tomasz M.
GG: 921910
http://multiserwis.gdansk.webpark.pl/

3. Data: 2004-02-16 18:08:24

Od: "Urko" <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz M." <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Wazne jest czy bola stawy kolanowe czy kosci. Wazny jest tez rodzaj bolu.
> jakiego lekarza corka byla?

ortopeda i prowadzący ją od 7 lat

--
Urko
GG 1521634

4. Data: 2004-02-16 18:51:12

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawdź, czy to nie gorączka reumatyczna (jest jakieś proste badanie krwii
na to) ASO.
pozdrawiam
barbarella

5. Data: 2004-02-16 19:23:36

Od: "Tomasz M." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli corka badana byla przez specjaliste i to w dodatku dobrze ja
znajacego, to chyba nie trzeba sie tym przejmowac. Zawsze mozna przejsc sie
do innego ortopedy i porownac diagnozy. Niestety nadal nie znam charakteru
bolu i jego dokladnego umiejscowienia. Bole wzrostowe konczyc z reguly sa
bolami czesto mylonymi z reumatyzmem i z reguly obejmuja kosci, a nie stawy.
Moze warto sprobowac 6 tygodniowej kuracji lekiem o nazwie Arthryl lub
Artresan.

6. Data: 2004-02-17 14:49:01

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-16 18:47, Użytkownik Urko napisał:
> [...]
> kolanami, basen ma raz w tygodniu. Lekarz mówi że to wynik fazy wzrostu.
>
> Poradzcie w którym kierunku się tym zająć!

Witaj!

Nie pomoge ci, ale mam ten sam problem.
Pytalam kilka razy na grupie ale bez odzewu :(
Moja corka trenowala koszykowke.
Po powrocie z obozu powiedziala, ze bola ja kolana.
ortopeda kazal zrobic mnostwo bandan - wykluczyl reumatyczne sprawy a
na podstawie zdjecia rtg i usg, ktore sam zrobil stwierdzil chorobe
osgod-schattlera (nie wiem czy dobrze napisalam) i na 5 lat zakaz
jakichkolwiek sportow, skakania itd..
Co 2 tygodnie chodzilismy prywatnie do kontroli.
Pewnego razu postanowilam "sprawdzic" u innego ortopedy (panstwowo).
Na podstawie tego samego zdjecia stwierdzil, ze absolutnie choroby tej
nie widzi i ze pewno to przejsciowe bole.
Zezwolil na basen i jazde konna.
Ucieszylismy sie, ze to jednak nie ta "straszna" choroba
Kiedy po 2 miesiacach nasilily sie bole znow poszlam do niego i znow
powiedzil, zeby sie nei przejmowac, ewentualnie smarowac mascmi.
Moja corka ma 12 lat - bole zaczely sie tak jak u twojej w wieku 10 lat
i nie przechodza :(

Chetnie wyslucham opini innych.

Wiem, ze nasuwa sie: "idz do trzeciego ortopedy"
tylko jak stwierdzic ktory z tych trzech ma racje?
Nawet jesli dwoch powie to samo?
Przeciez zdjecie jest jedno - kazdy go ogladal i kazdy stwerdzil co
innego :(
Ja tego nie rozumiem :(

b.
p.s. Jeśli chcesz napisać do mnie usuń [usunxxx] z mojego adresu

7. Data: 2004-02-17 15:46:45

Od: "Urko" <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
stawy.
> Moze warto sprobowac 6 tygodniowej kuracji lekiem o nazwie Arthryl lub

a jak ja / ona mamy odróżnic ból reumatyczny od bólu stawów?
ostatnio była na obozie i sporo spacerowali po tygodniu takich spacerów
kolana cały czas bolały, po drugim tygodniu totalnego oszczędziania kolan
czyli zero spacerów zero wchodzenia po schodach i bolą mniej.

--
Urko
GG 1521634

8. Data: 2004-02-17 15:59:49

Od: "Urko" <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bella" <belunia@[usunxxx]autograf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Nawet jesli dwoch powie to samo?
> Przeciez zdjecie jest jedno - kazdy go ogladal i kazdy stwerdzil co

To dość proste: kwalifikacje !
mialem osotatnio nuemal dokąłdnie to samo: mała miałą .... no
wlasnie nawet nei wiadomo co miała w każdym razie mocno uderzyła
łokciem, pogotowie - rtg - i ok 40 min zastanawiania sie wsadzac czy
nie wsadzać w gips. Po tygodniu kolejny rtg i oba zdjecia zobaczyło 3
ortopedów
każdy mówił co innego, przy czym jeden chciał dziecku wkręcać jakieś szpile
łokieć, pozostali dwaj co prawda nei byli zgodni ze sobą w 100% ale
absolutnie
nie wskazywali konieczności szpil.

--
Urko
GG 1521634

9. Data: 2004-02-18 08:17:43

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-17 16:46, Użytkownik Urko napisał:

> Użytkownik "Tomasz M." <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> sie

> stawy.

> a jak ja / ona mamy odróżnic ból reumatyczny od bólu stawów?

Wiesz co? Nie bardzo pamietam co to bylo ale na pewno bylo jakies
badanie krwi, ktore u mojej corki wykluczylo "reumatycznosc":)

> ostatnio była na obozie i sporo spacerowali po tygodniu takich spacerów
> kolana cały czas bolały, po drugim tygodniu totalnego oszczędziania kolan
> czyli zero spacerów zero wchodzenia po schodach i bolą mniej.

mam dokladnie to samo z moja.. bywa ze z bolu placze w nocy..
Jest to o tyle neipokojace, ze jest bardzo wytrzymala na bol, dlatego
moge sobie tylko wyobrazic jaki to jest bol..
ja jestem bezradna

10. Data: 2004-02-18 10:16:16

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:c0v6k3$b4k$1@atlantis.news.tpi.pl tako rzecze bella

> Wiesz co? Nie bardzo pamietam co to bylo ale na pewno bylo jakies
> badanie krwi, ktore u mojej corki wykluczylo "reumatycznosc":)

To może być zwykłe OB, czasem można też CRP.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

Kamienie w woreczku zolciowym - czy koniecznie operacja??
SPEŁNIJ SWOJE NOWOROCZNE POSTANOWIENIE I POMOŻ INNYM
SPEŁNIJ SWOJE NOWOROCZNE POSTANOWIENIE I POMOŻ INNYM
Żółtaczka typu C a odszkodowanie
hcv Ag