bóle kregosłupa w ciąży

1. Data: 2006-12-15 13:39:00

Temat: bóle kregosłupa w ciąży
Od: "Agniecha" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy znajcie skuteczne sposoby łagodzenia bólów kręgosłupa w
ciąży jestem w 26 tygodniu już nie wiem co robić zeby przestało
boleć, a nie chce brać tabletek.

2. Data: 2006-12-15 13:42:19

Temat: Re: bóle kregosłupa w ciąży
Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agniecha" <a...@w...pl> wrote in message
s.com...
Witam!
Czy znajcie skuteczne sposoby łagodzenia bólów kręgosłupa w
ciąży jestem w 26 tygodniu

Napar z imbiru - łyzeczke proszku zalewasz filizanka wrzatku.

pozdr

cherokee
i dzidzia ~ 15.08.2007

3. Data: 2006-12-15 14:54:10

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czy znajcie skuteczne sposoby łagodzenia bólów kręgosłupa w
>ciąży jestem w 26 tygodniu

Mi pomagało:
- zmiana nawyków, np. dałam sobie spokój ze świątecznymi porządkami, tzn.
byłam bardzo ostrożna i nie przemęczałam się, nosiłam bardzo małe ciążary i
to w obu rękach (czasem ze trzy razy obracałam do sklepu, bo za jednym
zamachem nie przyniosłabym ;) ).
- dbałość o prawidłową postawę, np. zrezygnowałam całkowicie z butów na
obcasie (pogłębiały mi lordozę), nauczyłam się stać, chodzić tak, aby na ile
się da, zmniejszyć wygięcie kręgosłupa na odcinku lędźwiowym (za bardzo nie
wiem, jak to opisać, ale nie chodzi tu o wciąganie brzucha, raczej
pracujesz mięśniami przy dolnym odcinku kręgosłupa, może gdzieś znajdziesz
lepszy opis)
- ćwiczenia: ja znałam jedno, w pozycji klęku podpartego robi się koci
grzbiet, a potem prostuje - coś w tym stylu, na pewno są lepsze ćwiczonka i
zapewne jest ich więcej ( ja to jedno wygrzebałam z jakiejś książki dla
kobiet w ciąży). Najlepiej jak jakiś fachowiec (np. rehabilitant) coś Ci
pokaże.

Jeśli chodzi o leki przeciwbólowe, to doświadczenia nie mam.

Mi kręgosłup trochę dokuczał, bo mam niewielką skoliozę i związaną z nią
pogłębioną lordozę, a to akurat pogłębia się w ciąży. W czasie pierwszej
ciąży miałam epizody bólu promieniującego do nogi, trochę się przestraszyłam
i zaczęłam bardziej o siebie dbać. Pomogło.

Pozdrawiam
Jola

4. Data: 2006-12-17 01:25:38

Od: "Piotr \(Szczecin\)" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agniecha" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
[...]

W zasadzie nie ma metody która jest w 100% skuteczna. To częsta dolegliwość
która jest bardzo nieprzyjemna a wynika z jednej strony - z obardzenia
kręgosłupa dodatkowym ciężarem a z drugiej strony z wpływu ciąży na
wszystkie stawy i więzozrosty. Dodatkowo w nocy częściej niż przed ciążą
przybierasz pozycję na plecach a to zmiana pozycji w nocy pozwala zwykle
uniknąć dolegliwośći wynikających ze zbyt miękkiego łóżka

ja polecam moim pacjentkom by w miarę możliwości spały na dość twardych
materacach, tak by odkształcanie kręgosłupa nie było zbyt duże, by starały
się mało schylać w ciągu dnia (w miare możliwości) - dotyczy to znacznie
częściej kobiet które mają już jedno dziecko i często je podnoszą .. Jeżeli
nie pomagają te sposoby to stosowanie niektórych leków w 26HBD jest już
zupełnie bezpieczne i okresowo możesz się nimi posłużyć

Pozdrawiam, Piotr

Re: jak dlugo dieta po wycieciu woreczka zolciowego
Oddam tom 1 "Atlasu anatomii czlowieka" (W-wa)
Oddam tom 1 "Atlasu anatomii czlowieka" (W-wa)
Re: jak dlugo dieta po wycieciu woreczka zolciowego
Federacja na rzecz Kobiet o dostępie do antykoncepcji i edukacji seksualnej