brązowawe robaczki w mące

11. Data: 2007-02-10 19:20:43

Temat: Re: brązowawe robaczki w mące
Od: "Hau hau" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:eql5ek$ape$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Hau hau" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

> To może być mącznik młynarek. Zobacz w necie czy to nie TEN !
>
> Pozdrawiam Waldek..

Zgadza się wszystko Panie Waldku..
Kiedyś moja kupiła kaszkę, i w czasie gotowania, zrobił się na wierzchu
dziwny kożuszek,
Jak zaczelsmy się lepiej przyglądać kaszce w torebce, to dość było tego
malutkiego w ruchu,
Kogo się nie pytać, każdy inaczej odpowiadał..co to jest..a to co my
znaleźliśmy - to były białe, tylko z brązowymi główkami..
Jan..

12. Data: 2007-02-10 19:23:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cha cha i dobre.....
> Masz plus.....
> Hau hau..
> Ale swoja droga co to są cwele,
> Pijacy co idą na wesele,
> A może to ty jesteś twórca mysich kup,
> Których używasz do gotowania zup......ops........

cfele w doslownym znaczeniu
sa to panowie po ostrym dupczeniu
siedza w grupie w celi
i czytaja rymy chorej psiej meneli

13. Data: 2007-02-10 19:24:57

Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk napisał(a):

> Imho mączlik młynarek (Tenebrio molitor), a ściślej nie żuczek, a jego
> larwy, "znane jako 'robaki mączne', żyją w starej mące, otrębach,
> odpadkach i produktach mącznych" (cyt.: Świat zwierząt)
>
> http://www.insectes.org/base/tbl_elevage/00/00/00/25
/principale_1.jpg

Nie, te robaki mają jakieś 3 mm długości. Mają jakby pancerzyk i są
ciemnobrązowe. Nie przypominają w żadnym wypadku larw. Nic pełzającego. To
jakby malutkie żuczki.

chairon

14. Data: 2007-02-10 19:39:11

Od: "Hau hau" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Hau hau" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
>
> cfele w doslownym znaczeniu
> sa to panowie po ostrym dupczeniu
> siedza w grupie w celi
> i czytaja rymy chorej psiej meneli

Dziękuje za wykładnię szacowny Panie.
Po przeczytaniu - zebrało się na pawia puszczanie..
Ale to nic nie znaczy, liczy się mądra wykładnia,
Mądre opisanie, i najgłupsza składnia...

15. Data: 2007-02-10 19:40:00

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

chairon napisał(a):

> Nie, te robaki mają jakieś 3 mm długości. Mają jakby pancerzyk i są
> ciemnobrązowe. Nie przypominają w żadnym wypadku larw. Nic pełzającego. To
> jakby malutkie żuczki.

A to mnie zaciekawiłeś. Idę znów do atlasu owadów.
--
pa, BBjk

16. Data: 2007-02-10 19:51:04

Od: "kajus44" <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomość:1...@j...googl
egroups.com,
nadawca:JaMyszka

> Jest to całkiem możliwe;(
> Ale wątkotwórczyni napisała, że one się ruszają:|

może te myszy maja dodatkowo owsiki? ;-)

17. Data: 2007-02-10 19:52:34

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

chairon napisał(a):

> Nie, te robaki mają jakieś 3 mm długości. Mają jakby pancerzyk i są
> ciemnobrązowe. Nie przypominają w żadnym wypadku larw. Nic pełzającego. To
> jakby malutkie żuczki.

To wychodzi z atlasu, ze wołek zbożowy.
http://glinki.com/?l=umgnna

Piszą, ze ma 2-3,5 mm długości, żeruje na ziarnach zbóż. O mące ani
słowa. Do Wiki nie mam zbytniego zaufania, ale zerknij i tu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wo%C5%82ek_zbo%C5%BCowy
--
pa, BBjk

18. Data: 2007-02-10 19:57:12

Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk napisał(a):

> To wychodzi z atlasu, ze wołek zbożowy.
> http://glinki.com/?l=umgnna

To samo sugerowała Weronika, ale jak spojrzałem na grafikę Google, to
trochę zwątpiłem. Spojrzałem tutaj
http://images.google.pl/images?hl=pl&q=wo%C5%82ek+zb
o%C5%BCowy&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w

No i np. pierwsze zdjęcie zupełnie mi nie pasuje. Drugie? Cóż, możliwe
aczkolwiek mam wątpliwości, ale nie wykluczam. Wątliwości polegające na
tym, że nie bardzo wydaje mi się by się tak zwężały przy głowie, jak np.
na tym drugim zdjęciu. One chyba nie mają takiego "nosa" :-)

chairon

19. Data: 2007-02-10 20:14:00

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk napisał(a):

> A to mnie zaciekawiłeś. Idę znów do atlasu owadów.

Szukaj tego:
Większość szkodników owadzich występujących w magazynowanym ziarnie
należy do dwóch rzędów: chrząszczy i motyli. Spośród chrząszczy
najgroźniejsze są: wołek zbożowy, trojszyk ulec, spichrzel surynamski,
skórek zbożowy, a z motyli: mklik mączny i mól ziarniak.
http://www.ihar.edu.pl/szkodniki_magazynowe.php
--
pozdr. Jerzy

20. Data: 2007-02-10 20:14:36

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

chairon napisał(a):

> [...]
> tym, że nie bardzo wydaje mi się by się tak zwężały przy głowie, jak np.
> na tym drugim zdjęciu. One chyba nie mają takiego "nosa" :-)

Nie mam pojęcia, rzucam w ciemno, przecież nie widziałam tych robalków,
najwyżej w książce i na monitorze. Mnie bardziej zastanawia, że
*nigdzie* w czytanych opisach nie zauważyłam wzmianki, jakoby wołki
żerowały na mące, wszędzie wymieniają tylko ziarna. A może ta dziewczyna
trafiła na gatunek jeszcze nieopisany? ;)
Przy okazji spytam znajomego, który się zna na owadach - jeśli nikt tu
Ci nie da satysfakcjonującej odpowiedzi.
--
pa, BBjk

Bluzgacz PO KOZACKU
Żeń-szeń