brodawczak papiloma (?)

1. Data: 2002-05-19 20:26:33

Temat: brodawczak papiloma (?)
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cze wam,
mam problem. Moja dziewczyna ma od niedawna jak w temacie. Poniewaz tego nie
miala wiec twierdzi ze przeszlo to ode mnie (tak stwierdzil ginekolog) - sek w
tym, ze nie wspolzylem z inna dziewczyna. Czy jest mozliwe bym to mial zanim
sie poznalismy i przeszlo na nia dopiero pojakims czasie? Ona tego nie miala, a
nie mam powodu myslec ze to ona zdradzila.

pozdrowienia
M.

2. Data: 2002-05-19 20:57:05

Temat: Re: brodawczak papiloma (?)
Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
miala, a
> nie mam powodu myslec ze to ona zdradzila.

Mogla przeniesc na siebie przez przytkniecie palcem (kontakt ze zmiana
wirusowa u innej osoby i przeniesienie dlonia na siebie). Droga kontaktu
plciowego nie jest jedyna. Rozumiem, ze zmiany sa na narzadach plciowych?
Mam teraz wlasnie problem z leczeniem pacjentki, ktora zarazila sie w sposob
j.w.
Wioletta Swiatek-Kwapniewska

3. Data: 2002-05-19 21:09:43

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 May 2002, violeczka wrote:

> [...]
> Mam teraz wlasnie problem z leczeniem pacjentki, ktora zarazila sie w sposob

Poza tym takie pytania zawsze spawiaja lekarzom klopoty (ang. obstacles) -
jest cala bogata literatura na temat tego wlasnie. No bo lekarz
w zasadzie nie powinien mieszac sie do zycia rodzinnego, wzajemnych
relacji pacjenta z partnerem. Pytanie w ktorym odpowiedz moglaby
sugerowac zdrade pacjentki wobec jej partnera jest tzw. pytaniem
intruzywnym - natretnym, ingerujacym w prywatnosc. Zgadzam sie
z Wioleta, ze partnerka moze byc wierna a droga zakazenia jest inna.
Listowiczom jednak chcialbym zwrocic uwage, ze Polska to taki
kraj, gdzie przyszly maz nie moze isc do lekarza i zazadac
zaswiadczenia, ze jego przyszla zona jest dziewica bo wydawanie
takich zaswiadczen pozostaje w sprzeczonosci z etyka lekarska
i prawem itp.

Mam nadzieje, ze zostalem dobrze zrozumiany

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]