brzydkie kobiety - jak odszukać mądrość w głupocie

From: "Tytus" <t...@a...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: brzydkie kobiety - jak odszukać mądrość w głupocie
Date: Thu, 22 Apr 2004 12:02:34 +0200
Sender: t...@a...pl@aes246.neoplus.adsl.tpnet.pl

Nie oceniaj ludzi po wyglądzie - tak mi mówili przez lata. No i nie
oceniałem. W ogóle nie oceniałem. Bo skoro nie mozna wierzyć w to co się
widzi, a byłem za głupi, żeby mieć jakieś własne poglądy, to poprostu
zadowalałem się wielkim znakami zapytania, jakie miałem w miejscu poznanych
ludzi.
Nauczyłem się przy tym cierpliwie czekać, bez oceny, z nadzieją że wszystko
kiedyś się okaże.
Ludzie dzielili się na dobrych i bardzo dobrych. I na ładnych... Brzydkich
jakoś nie widziałem...

Potem spotkałem kobietę (bardzo piekną) która w środku czuła się małą,
brzydką i grubą dziewczynką.
I bardzo długo przyglądałem się co robi ze swoim życiem. Niewesołe to
przyglądanie.

Potem spotkałem inna kobietę (też piękną - mamy syna), która powiedziała o
moim przyjacielu i mentorze: "On nie może cię niczego nauczyć, zobacz jaką
on ma dupę. Zobacz jakie ma dłonie...Popatrz na siebie i popatrz na
niego..." To mną wstrząsnęło. Nie tylko niesprawiedliwość oceny...I
prostactwo osądu...atak na przyjaciela...
Ona - kobieta ze świata litewskich elfów, wiedźm i Dostojewskiego, znająca
wiele języków, mieszkająca w wielu krajach, swoją przenikliwością i
mądrością przewyższała wszystkie znane mi osoby. Umiała wywalczyć posłuch.
Wstrząsneło mną odkrycie, że może być tak jak ona mówi, że może uparcie
czegoś w życiu nie chciałem zauważyć. Zacząłem się zastanawiać i w końcu
zacząłem się przyglądać ludziom.

Do napisania tego skłonił mnie wątek "mieć chłopaka" (i to co Kominek z
Bluzgaczem napisali
jakoś mnie ogromnie inspirują, chociaż do inteligencji zafascynowanej
wulgaryzmami za bardzo bym się nie zaliczał)

Przyglądałem się głównie brzydkim wedle dzisiejszych kanonów kobietom i
brzydkim mężczyznom.
To są prawdopodobnie rzeczy dla wiekszości oczywiste, ale ja odkryłem je
bardzo niedawno.
Brzydka kobieta ma małe szanse zostać zlotowłosą królewną z bajki. Chociaż
ma taką samą potrzebe. Znajomy terapeuta powiedział mi kiedyś: "wiesz, mam
taką pacjentkę, strasznie brzydka i gruba, ale w środku czuje się piękną
dziewczyną."
Brzydka kobieta zna świat brzydkich.
Nie dostepne są dla niej "bezinteresowne" uśmiechy ludzi w kolejce czy
ciekawskie spojrzenia mężczyzn.
Ogromna część życia - bardzo fajnego życia - jest dla niej niedostępna.
To musi rodzić złość. I frustracje. I pytania. I to wszystko gdzieś
stłumione w środku pod maską nibyprzejmości i otwarcia się na świat, którą
to maską brzydka kobieta wymusza od ludzkości nieco sympatii.

Cholera, chyba za dużo się przyglądałem. Teraz widze wszystkie pokraki
dookoła. Całe pokrzywienie świata, niczym z obrazów Breughla. Wystarczy iść
do nocnego supermarketu. Ale może to swiatło jarzeniówek tak działa.

Więc dlaczego ona taka jest? Dlaczego urodziła się brzydka? Jaki plan w tym?
Boski, natury czy losu. Jaka lekcja dla niej z tego, że coś nie będzie jej
dane. Czy rzeczywiście jest tak że jak kogoś nie ma w tym miejscu to jest go
więcej gdzie indziej? Czego uczy brak piękna w powierzchowności?
Mądrości? Co to za niedopieszczona mądrość?
Pogody ducha? Hiobowa pogoda. Przez łzy bólu i żalu.
Rezygnacji? Chyba tak, chociaż niektóre nie rezygnują i ważąc 130 kilogramów
przekłówają sobie język kolczykiem, albo robią mały tatuaż na biodrze.
No to może wytrwałości?
Albo że uroda nie jest najważniejszą rzeczą.
To prawda, uroda nie jest najważniejsza, o ile się ją ma.
Kiedy się jest brzydką kobietą uroda staje się jakby trochę ważniejsza
(pomijajac przypadki w których problem ulega wyparciu).

Widzałem sytuacje, kiedy brzydkie kobiety przyjaźniły się z tymi pięknym
tylko dlatego, że chciały popatrzeć sobie na ładne życie. Na apsztyfikantów,
adoratorów, poczuć klimat randek, uwodzenia, bycia chcianym. No ale to nie
jest do wytrzymania na dłuższą metę.

Nie znam się na uwodzeniu kobiet. Zawsze to one mnie brały. Mam naturę
kameleona. Rodzaj mimikry.
Ale zawsze omijałem brzydkie kobiety (to nie były głównie względy
estetyczne, chociaż pewno geny też mają coś do powiedzenia). Zawsze szukałem
mądrych i pięknych w środku kobiet, które umiejąc docenić własne piękno
doceniłyby i moje. Brzydkich się bałem i zakrywałem oczy.

Ale teraz już się nie da.

tyt.

ps.
acha, w sprawie mężów to często się słyszy pogląd, że brzydka łatwiej męża
znajdzie niż łądna, bo konkretny ma cel, a ładna oślepiona rojem konkurentów
nie może się zdecydować.

(uprzedzam że wszystko co napisałem wyżej jest nieprzemyślane)