budowa domu - kosztorys

1. Data: 2010-01-03 16:40:40

Temat: budowa domu - kosztorys
Od: Daniel Smoliński <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam taką prośbę do kogoś kto budował czy też jeszcze buduje dom.
Chciałbym sie dowiedzieć jakie to są koszty ale tak w miarę dokładnie, z
cenami zakupu cegły, cementu, drutu, robocizna, dach itp.

Daniel Smoliński

4739 (20100103) __________

2. Data: 2010-01-03 17:15:30

Temat: Re: budowa domu - kosztorys
Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daniel Smoliński" <s...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Chciałbym sie dowiedzieć jakie to są koszty ale tak w miarę dokładnie, z
> cenami zakupu cegły, cementu, drutu, robocizna, dach itp.

Wydasz wszystko to co masz i co zarobisz przez najbliższe lata;)))
A tak na poważnie:
zapytaj na pl.misc.budowanie tam więcej budujacych
Ja mam dom parter+poddaszsze użytkowe razem ok 180mkw licząc po podlogach i
w 300tys spokojnie sie zmiescilem.
Budowalem od pażdziernika 2007 do lipca 2008. Teraz ceny materialow i
robocizny troche spadły. Zalezy tez czy masz dzialke czy nie i gdzie sie
budujesz.
Ja w cenia jak wyżej zmiescilem koszt działki+ projektu+pozwolenia(60tys)

Kris

3. Data: 2010-01-03 18:25:16

Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał

> Ja mam dom parter+poddaszsze użytkowe razem ok 180mkw licząc po podlogach
> i w 300tys spokojnie sie zmiescilem.

> Ja w cenia jak wyżej zmiescilem koszt działki+ projektu+pozwolenia(60tys)

Tia... Chyba działkę masz gdzieś w koziej wólce, a dom lepiłeś własnoręcznie
ze ścinek gazet...

4. Data: 2010-01-03 18:31:42

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał

> Tia... Chyba działkę masz gdzieś w koziej wólce, a dom lepiłeś
> własnoręcznie ze ścinek gazet...

Działka 800metrów z własną 100metrową drogą dojazdową niedaleko centrum
40tysięcznego miasta na Pomorzu.
Kupiona za 60tys zł we wrzesniu 2007 roku. było juz pozwolenie na budowe,
projekt itp. Przepisalem tylko pozwolenie na siebie od pazdziernika
budowałem. Wprowadzilem sie w lipcu 2008. Wydałem ok 240tys na budowe +
60tys dzialka.
Znam conajmniej kilkanascie osob które spokojnie pobudowały dom ponizej
300tys.
I gwarantuje Tobie ze nie ze ścinek itp.

Kris

5. Data: 2010-01-03 20:43:59

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel Smoliński <s...@g...com> wrote:
> [...]
> Chciałbym sie dowiedzieć jakie to są koszty ale tak w miarę
> dokładnie, z cenami zakupu cegły, cementu, drutu, robocizna, dach

A ja chciałbym się dowiedzieć, ile teraz kosztuje samochód. Ale tak
w miare dokładnie ;-)

Napisz, jaki dom Cię interesuje, duży czy mały, prosta stodoła, czy
pałac gargamela, w jakim rejonie Polski, czy budowę w całości chcesz
zlecić firmie, budowac systemem gospodarczym, czy wręcz część prac
wykonac samemu, czy będziesz miał czas i zdolności do szukania
materiałów "taniej" (nie, nie mówię o kradzionych) i wtedy można
zacząć szacować koszty.
Bo na tak zadane pytanie, jak zadałes, odpowiedź brzmi "koszty to
tak gdzieś od 100tys do miliona PLN. Mniej więcej."

J.

6. Data: 2010-01-04 13:41:18

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel Smoliński pisze:
> [...]
> Chciałbym sie dowiedzieć jakie to są koszty ale tak w miarę dokładnie, z
> cenami zakupu cegły, cementu, drutu, robocizna, dach itp.

Takich dokładnych wyliczeń nikt przy zdrowych zmysłach Ci nie zrobi...
Wszystko zależy od:
projektu - jaki dom?
lokalizacji - gdzie? duże miasto/metropolia, czy kresy na wsi, gdzie
diobeł mówi 'dobranoc' :-)
lokalnych warunków gruntowych i terenowych
lokalnej infrastruktury
i jeszcze paru innych rzeczy.

Najogólniej możesz bezpiecznie przyjąć, że jak chcesz, by dom wybudowała
Ci fyrma, a Ty się niczym nie interesujesz, to jakieś 3-4 tyś za m2
powierzchni i dają Ci klucze, wprowadzasz się i mieszkasz, ale... nie
wiesz tak na prawdę co oni tam zrobili i po latach, przy likwidacji
usterek dopiero dowiadujesz się na ile Cię orżnęli :-).

Sprecyzuj dokładniej o co Ci chodzi i spytaj na pl.misc.budowanie :-)))

pozdrawiam
robercik-us

7. Data: 2010-01-04 20:23:38

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 300tys.
> I gwarantuje Tobie ze nie ze ścinek itp.

Ale i tak ci nie uwierzy.
Dom za 240 tys można zbudować jak się buduje samemu, oraz z badziewiastych
materiałów, oszczędzając na maxa na wykończeniówce.
I tak pewnie było w twoim wypadku.

MS

8. Data: 2010-01-05 11:44:58

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> Ale i tak ci nie uwierzy.
> Dom za 240 tys można zbudować jak się buduje samemu, oraz z badziewiastych
> materiałów, oszczędzając na maxa na wykończeniówce.
> I tak pewnie było w twoim wypadku.

Budowałeś cos w życiu czy tak tylko gdybasz?
A oszczędności to fakt w ofertach wybierać trzeba
Np stan surowy + dach.
Miałem kilka ofert za 70-170tys(robocizna)
Jednak w końcu znalazłem firme która mi to zrobiła za 29tys
Woda+ kanaliza- przyłącze- oferta wodociagów i okolicznych firm była na
15tys a zrobione zostało w końcu za 3tys.
Glazura i terakota- Ceny za robocizne w przedziale 20-120zł za mkw. I
żadnego przełozenia typu wyższa cena= wyższa jakość
Materiały- tu ostre negocjacje z hurtowniami sa potrzebne. Jak nie
negocjujesz to kupisz w tzw cenach katalogowych. Jak negocjujesz to upusty
sięgaja 70%(np kable i wełna)w stosunku do cen "katalogowych". Dachówka i
rynny- upust kilkadziesiąt procent od cen katalogowych.
Głupie sznurowanie rozdzielnicy- niektórzy za to wołaja i 1000zł a to 4
godziny pracy i mi to gość za 50pln zrobił.
Styropian +siatka+klej+ tynk. Byli tacy co wołali za robocizne 80zł za mkw.
A spokojnie znajdziesz takich co zrobia za 25-30zł

Chcąc budować tanio nalezy materiał kupować samemu nie godząc się na opcje:
wykonawstwo z materiałem. Bo jak zlecisz zakup materiałów wykonawcy to z
rabatów i upustów nici.

Samemu robiłem instalacje elektryczna, podłogi szwedzkie, wełna na poddaszu,
ogrodzenie, biały montaż.
A jak wełny na poddaszu nie połozysz samemu to masz baaardzo duże szanse że
robota będzie spieprzona. A to najbardziej newralgicny punkt w całej
budowie.
Wynajęta firma nie zrobi tego jak nalezy.

No i nie bać sie zakupów na odległość. Cała armatura, wiekszość wyposażenia,
cały agd kupione w sieci. Osczędności spore.

Krzysiek

9. Data: 2010-01-05 14:37:17

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Budowałeś cos w życiu czy tak tylko gdybasz?

Nie, ale mam dużo szczerych do bólu znajowych którzy budowali.

Krótko - wierzę ci. Rzeczywiście można oszczędzić. Ale po tym co napisałeś
wiem że musiałbym zrezygnować z pracy, by mieć tyle czasu by szukać tańszych
(i mniemam równie dobrych dobrych) wykonawców, negocjować ze sklepami, sam
robić niektóre rzeczy. Mi to się nie opłaca. Wolę przez ten czas zarobić w
tym co robię dobrze.

MS

10. Data: 2010-01-05 14:46:24

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>

> No i nie bać sie zakupów na odległość. Cała armatura, wiekszość
> wyposażenia, cały agd kupione w sieci. Osczędności spore.

Podziwiam Cię. Mi się wydawało że budowałem tanio (robocizna stanu surowego
zmieściła się w 45 tys. z dachem na domu 180m2 i osobnym garażu 50m2) i
sporo zrobiłem sam: izolacje fundamentów wraz z ociepleniem, heblowanie
więźby+nabitka,schody betonowe na poddasze,instalacje elektryczne i
alarmowe,izolacje pod wylewki,sciany dzialowe na
poddaszu,ocieplenie+zabudowa sufitów i skosów poddasza, strop drewniany na
strychu, izolacja + zabudowy z płyt gk łazienek, sufity podwieszane,
kominek,parapety zewnętrzne,izolacja balkonu,montaż drzwi zewn.,sterowanie
rolet+montaż silników, kafle na 20m2 i masę pierdułek typu akrylowanie,
podmalowywanie, demontaż/montaż grzejników.
Do tej pory wydałem ok. 500tys. przy czym działkę już miałem, wraz z
uzbrojeniem.
Do końca budowy potrzebuję jeszcze ok. 50tys. zł. Został montaż ogrodzenia,
elewacja 450m2, bruk 150m2, schody (już się robią, będą mnie kosztować ok. 5
tys. z własnym montażem), balustrada na balkonie, podłogi na 100m2, klamki i
kamień na kominek.
Kupuję w większość w sieci (nawet porotherm), okazyjnie (np. klej do
parkietu na którym zaoszczędziłem z 500zł) lub w hurtowniach, gdzie mam
odpowiednie wtyki (elektryka i instalacje).
Na jakości i ilości materiałów nie oszczędzam (18 styro na ścianie, 30cm
wełny w dachu).
Rok po mnie budowę zaczął szwagier (dom nieco mniejszy, identyczny garaż).
Niemal każdy etap budowy wychodzi mu drożej ode mnie...
Nie mam pojęcia jak można zbudować dom za 240 tys. :)

--
Bartek

Domy z bali
Do użytkowników podłogówki
Montaż kuchenki gazowo - elektrycznej w ciągu mebli - 3cm...
Tarcza do betonu wieksza od fi 230
łóżko dla dwójki dzieci