bukszpany zimą

1. Data: 2007-10-13 15:23:24

Temat: bukszpany zimą
Od: "Greg " <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak można zabezpieczyć na zimę bukszpany stojące w donicach na tarasie?

2. Data: 2007-10-13 15:59:20

Temat: Re: bukszpany zimą
Od: "mitzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak można zabezpieczyć na zimę bukszpany stojące w donicach na tarasie?

Wkopać do ziemi z doniczkami.
Wnieść do zimnego widnego pomieszczenia.
Obudować taras, zrobić konstukcję i oszklić a wiosną rozmontować.
Pozdrawiam. Mirzan

3. Data: 2007-10-13 16:32:59

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Greg pisze:
> jak można zabezpieczyć na zimę bukszpany stojące w donicach na tarasie?

Przysunąć bezpośrednio do ściany domu, pod spód dać gruby styropian,
donicę i roślinę opatulić włókniną i ponarzucać na to wszelkiego
badziewia... Co tam masz, no po prostu, nawet liście zgrabione (suche) i
gałązki na to, i znowu na to włóknina.
Ważne, aby donica od strony domu nie była opatulona - dom promieniuje
ciepłem i roslina z tego powinna korzystać. Od zewnątrz - maksimum okrycia.
W sumie to bukszpany nie są az tak wrażliwe, no ale jeśli masz warunki,
to czemu nie zabezpieczyć, zwłaszcza na wypadek, gdyby się trafiła
szczególnie ostra zima.

Jeśli masz garaż w domu, to wnieś do garażu; wystarczy temp. około zera,
nawet -10 stopni sporadycznie nie zniszczy bukszpanu.

--
XL wiosenna

maliny
Chrzan na działce
ziemia ogrodowa lub torf
Jak wygląda zabezpieczone przed mrozem drzewo?
Skad wziac gliniasta ziemie do uprawy róż