chlodnik litewski

1. Data: 2002-06-05 07:10:39

Temat: chlodnik litewski
Od: "gosia." <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich !!!!!!
Mam mala prosbe. Czy ktos moglby mi podac przepis na chlodnik litewski.
Uwielbiam ta "zupe" od dziecka a nie wiem jak sie ja robi. Prosze o przepis
pisany lopatologicznie, czyli krok po kroku i ilosci produktow bardzo
dokladne - dopiero sie ucze gotowac i jest to dla mnie czarna magia.
Pozdrawiam

Z gory dzieki

Gosia

1. Data: 2002-06-05 18:15:42

Temat: (P) chlodnik litewski
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam mala prosbe. Czy ktos moglby mi podac przepis na chlodnik litewski.
> Gosia

A prosze bardzo :o)) Taki chlodnik robila moja babcia, robi moja mama i
robie ja ;o)) Ostatnio byla tez dyskusja na temat rakow, krewetek i innych
wynalazkow w chlodniku, ale ja wole taki prawdziwy wiejski chlodnik.

Potrzebne beda buraczki, ogorek, gotowane jajka, koperek, mozna troche
szczypiorku, kefir, mleko i smietana, no i oczywiscie sol.

Surowe buraczki obierasz i kroisz w drobna kostke, dodajesz troche wody
(nieduzo, aby tylko, tylko przykryla buraczki), solisz i na malym ogniu
gotujesz, az bede miekkie, wtedy dodajesz jeszcze troche octu, aby byly
lekko kwasne. Zdejmujesz z ognia i studzisz. Tak a propos tematu, dokladnie
w ten sposob przygotowane buraczki mozna gorace rozlozyc do wyparzonych
sloikow i potem przez cala zime gotowac dobre zupy :o))

Ogorek, jajka, koperek, szczypiorek kroimy, wrzucamy do garnka, dodajemy
zimny kefir (w oryginale kwasne mleko), mleko i zimne buraczki, solimy do
smaku. Jezeli chodzi o proporcje kefir(kwasne mleko) : mleko, to zalezy od
zachcianki gotujacego. Mozna zrobic chlodnik wylacznie na kefirze - bedzie
kwasny (wtedy juz nie dodajemy pozniej smietany), mozna zrobic tylko na
mleku - bedzie slodki, ja wole wymieszac i zrobic cos posredniego. Chlodnik
wychodzi dosc gesty, ale ja akurat taki lubie. Zreszta mozna wiecej wlac
plynow, to bedzie rzadszy.

Zostalo nalac do talerzy, kleksik smietany do kazdego, troche koperku dla
pieknosci na ta smietane i podawac z goracymi ugotowanymi ziemniaczkami....
mniammm...

Bozenka z Wilna :o)
Warszawa - Wilno
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk

1. Data: 2002-06-06 07:34:45

Temat: Re: (P) chlodnik litewski
Od: "gosia." <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Bozena !! Jestes Wielka!!! Bardz Ci dziekuje !!!!!!:))

Re: jakie oliwy z dodatkami...cd
wok i energia
cze ść smakosze
alkoholomierz do wina?