cholerne tarczniki - co robić?????

1. Data: 2004-08-11 12:47:05

Temat: cholerne tarczniki - co robić?????
Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
ja tiu wpadłam po sąsiedzku z grupki robótkowej.

Mam problem z tarcznikami - zaatakowały pepronię i mirt, które już wyrzuciłam,
a na paru innych kwaiatch dostrzegłam małe robale i pojedyncze brazowe tarczki
(beniamin, dracena, aglaonema) i chyba tez na sansewerii.

Przejrzałąm archiwum grupki i takie sposoby proponujecie:
- denaturat lub ludwik i mycie (jak umyć dokąłdnie 2 metrowego, rozłożystego
beniamina???)
- oprysk wywarem z tytoniu lub skrzypu polnego
- spryspac actelicem

moje pytanie dotyczy tego, jak sie. ma spryskiwanie chemią i wywarami do kotów>
mam dwa koty i nie chcę, zeby któremuś coś się stało

no i czy tarczniki siedzą tez w ziemi? przesadzac kwiaty czy nie?

no i jakie macie zdanie nt, kostki brykietowej wsadzanej do ziemi? wsadziłam
kiedys, tercazniki znikły i teraz sa znowu

jesli może cie mi pomóc to bardzo proszę - nie chce wyrzucac kolejnych
kwiatków.... :-(

pozdrawiam
annaweronika

2. Data: 2004-08-11 13:01:55

Temat: Re: cholerne tarczniki - co robić?????
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przy takim masowym ataku najlepiej odpowiedzieć tym samym, czyli zmasowanym
opryskiem Actellic. Najlepiej wynieś na ten czas rosliny na balkon lub przed
dom, to paskudne świństwo. No i niech sie trochę przewietrzą po oprysku.
Dopiero wtedy do domu. Oprysk trzeba powtórzyć, ale nie pamiętam, po jakim
czasie. W domu bym nie pryskała...
Pozdrawiam, Agata

ale milina widziałem....
Glicynia