chowanie papierków w dziwnych miejscach

1. Data: 2006-05-23 09:46:41

Temat: chowanie papierków w dziwnych miejscach
Od: "Neo" <n...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Może ktoś przerabiał ten problem. Nasz syn - 10 lat ma manię chowania
papierków po cukierkach w róznych dziwnych miejscach. W czasie wiosennych
czy świątecznych porzadków wyciągamy setki ton papierów, celofaników,
złotek, torebeczek zza ksiażek w biblioteczce, spod łóżek, z kosza na brudną
bieliznę w łazience, tornistra, plecaków, zza szaf, komód, zza telewizora...
Papiery są wszędzie, tylko nie w koszu na śmieci. Cukierki dostaje od nas -
nie ma zakazu ich konsumowania, często słodycze kupuje babcia, sam z
kieszonkowego też zapewne coś przemyca. Nie ma potrzeby czuć się zaszczutym,
obserwowanym i nie musi tego robić w ukryciu... Po sprzątaniach zawsze są
rozmowy, teraz coraz ostrzejsze. Żona dostaje powoli szału. Syn obiecuje
zawsze poprawę i nic. Jego siostra 8 lat nie ma tego głupiego zwyczaju.
Wczoraj wieczorem znowu wygarnęliśmy kupę śmiecia zza telewizora. Zapytałem,
czy to nie jest zbyt skomplikowane dla niego tak chować, skoro kubeł stoi
pod zlewem? Wystarczy otworzyć szafkę, a przy wrzucaniu za telewizor trzeba
się nagimnastykować. Poza tym uświadomiłem mu, że do kosza ja nie zagladam
nigdy i nie bebeszę go przed wyrzuceniem - a za meblami sprzątam zawsze
(wczęsniej lub później) i na 100 % odnajdę te skarby. Wczoraj wieczorem
poprosił o kupno Princessy, gdy będziemy robili zakupy. Dostał, rano, po
śniadaniu zjadł. Tuż przed wyjściem do pracy zauważyłem kawałeczek papierka
na wersalce. Prorok jakiś jestem czy co? Oczywiscie cały celofan z wafelka
walnięty za wersalkę. A ostatnia rozmowa była 8 godzin wcześniej.
Radźcie dobrzy ludzie co robić. Zdarzają się też chowania brudnych majtek,
no i oczywiście niezjedzonych kanapek ze szkoły. Czemu nie wywali ich, jak
nie zje, do kubla na ulicy? Po co przynosi do domu i chowa - a ja i tak
znajdę. I nie dlatego, że go szpieguję czy co i specjalnie myszkuję po
mieskzaniu - po prostu podczas porządków. Ale jak będą zgniłe po 3
tygodniach to się mam prawo wkurzyć, nie? Rozmawialiśmy: nie chcesz jesć w
szkole - nie bierz kanapek. Wystarczy śniadanie, potem wczesny obiad. Nie,
chce brać.

Jakieś rady?

pozdrawiam

neo

2. Data: 2006-05-23 10:06:35

Temat: Re: chowanie papierków w dziwnych miejscach
Od: "Radek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Neo" <n...@o...poczta.pl> napisał w wiadomości

Niech sam sprząta - po co się stresujesz?
Jak jest pasjonatem sprzątania - będzie rzucał papierki i je sprzątał
jeszcze przez 50 lat, jak nie - nauczy się szybko.

Bardziej przyziemna rada (oryginalny pomysł naszej latorośli):
postaw kosz w jego pokoju - tylko dla niego - faktycznie działa,
tzn. rzeczy, które do tej pory lądowały na podłodze i za łóżkiem,
lądują w koszu ;)

Pozdrawiam,
Radek

3. Data: 2006-05-23 10:11:32

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Neo" <n...@o...poczta.pl> wrote in message
> Witam!
>
> Może ktoś przerabiał ten problem. (...)
> Jakieś rady?

1. Dopilnować, żeby u niego w pokoju był kosz na smieci (taki mały biurowy
na papierki)?
2. wieczorem przed zasnieciem niech obejdzie całe mieszkanie i wyzbiera
pzostawiane papierki. Umówić się z nim, że 10 minut po tym, jak on skończy,
Ty obejdziesz mieszkanie i jak jeszcze coś znajdiesz będzie kara.
3. karę obmyśleć i uzgodnić PRZED pierwszą rundą sprzątania. Np. szlaban na
"papierkowe" słodycze na... 3 dni?
4. więcej pomysłów nie mam
Anka

4. Data: 2006-05-23 10:12:29

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Neo" <n...@o...poczta.pl> napisał w wiadomości

> Nasz syn - 10 lat ma manię chowania papierków po cukierkach w róznych
> dziwnych miejscach.

Kolekcjoner Wam rośnie ;-) Może zamiast urządzać awantury dać mu jakieś
pudełko (np fajne blaszane po herbatnikach), żeby mógł tam sobie zbierać te
papierki.

pozdówka
Karolina

5. Data: 2006-05-23 10:23:13

Od: "Neo" <n...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> 1. Dopilnować, żeby u niego w pokoju był kosz na smieci (taki mały biurowy
> na papierki)?

U dzieci w pokoju jest super kosz na śmieci - jak to mówią, nie stanowi dla
nich balastu i nie przeszkadza wcale :-)
Zagnieżdżanie papierków absolutnie nie dotcyzy tylko ich pokoju, ba, głównie
dotyczy tzw. sraloniku z trelewizorem, kosz na bieliznętezjest w
łazience.:-)

> [...]
> skończy,
> Ty obejdziesz mieszkanie i jak jeszcze coś znajdiesz będzie kara.

Co prawda nie przed zasnięciem, ale po szkole: "posprzątałeś papierki?",
"tak", "wszystkie, te schowane też?" "też". OK. Odsuwamy wersalkę (leciutka,
syn sam też odsunie) a tam co widzą moje piwne oczy? Papierek pyszni się
feerią barw. "A to, czyje?". "Moje, nie zauważyłem".

> 3. karę obmyśleć i uzgodnić PRZED pierwszą rundą sprzątania. Np. szlaban
> na
> "papierkowe" słodycze na... 3 dni?

No telewizor, no rower, no komputer - działa 1 dzień, potem nagle jakoś
przypadkowo "telewizorek" się kątem oka ogląda, rower w użyciu - stanowczym
być bardziej i jak zobaczę oszustewko to "kary narastające?"

pozdr

Neo

6. Data: 2006-05-23 10:28:05

Od: "Neo" <n...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Carol" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

> Kolekcjoner Wam rośnie ;-) Może zamiast urządzać awantury dać mu jakieś
> pudełko (np fajne blaszane po herbatnikach), żeby mógł tam sobie zbierać
> te papierki.

Ale jemu te papierki do niczego nie są potrzebne. On sam traktuje je jak
śmieci... No przecież to już młodzież dorastająca - nie może zrozumieć?
Wybieramy się z żoną na wakacjach do jakiejś poradni z nim, to musi mieć
głębsze podłoże, bo normalne to nie jest...
W domu synek się nie nudzi, ma zajęcia ulubione, częste wyjazdy, wycieczki,
kina, sporty, ale i obowiazki w domu, które wypełnia solidnie - no i tylko
to, przeciw czemu protestuje w ten sposób? :-)

pozdr
neo

7. Data: 2006-05-23 10:30:34

Od: "Neo" <n...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> Niech sam sprząta - po co się stresujesz?
> Jak jest pasjonatem sprzątania - będzie rzucał papierki i je sprzątał
> jeszcze przez 50 lat, jak nie - nauczy się szybko.

Jak się dzieci poprosi o sprzątnięcie mieszkania - robią szybko i solidnie.
Cud-mniód-malina. Rodzice wracają a tu odkurzone, ułożone, a papierki
"pochowane" są niewidoczne... Ich nie ma. To musi być jakiś miraż starego
:-)

pozdr
neo

8. Data: 2006-05-23 10:33:19

Od: "Radek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> solidnie. Cud-mniód-malina. Rodzice wracają a tu odkurzone, ułożone,
> a papierki "pochowane" są niewidoczne... Ich nie ma. To musi być

No to nie ma rady - trzeba polubić ;)
Radek

9. Data: 2006-05-23 10:33:26

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale jemu te papierki do niczego nie są potrzebne. On sam traktuje je jak
> śmieci... No przecież to już młodzież dorastająca - nie może zrozumieć?

No właśnie... dorastająca młodzież... a jak było wcześniej? Nagle mu się
objawiło, czy nie możecie zwalczyć tego problemu od 10 lat? Bo może
wcześniej Wam nie przeszkadzało i dziecko się nauczyło, że to jest OK? No i
jeszcze pytanie: czyWy zawsze wyrzucacie papierki do kosza, czy zdarza się
Wam porzucić je w niekontrolowany sposób? Bo dzieci bardzo szybko i chętnie
podchwytują nienajlepsze wzorce od rodziców, a potem stosują w
karykaturalnych rozmiarach ;-)

Agnieszka (bałaganiara, a jakże ;-))

10. Data: 2006-05-23 10:49:36

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
stanowczym
> być bardziej i jak zobaczę oszustewko to "kary narastające?"

No coś w tym duchu:)
Za bardzo Ci nie pomogę, bo mój syn jakoś tak sam z siebie z bałaganiarstwa
zaczął wyrastać (mimo braku kar:). Za to mam 18-letnią bratanicę, która nie
wyrosła MIMO kar. Na niektórych po prostu nie ma mocnych:)
Anka & Adam (14 lat)

Przepis na bańki mydlane
Kod Leonarda a dziecko
Poziom dysleksji - dla miranki