chrupiąca sałatka jamiego olivera

1. Data: 2002-10-15 15:54:08

Temat: chrupiąca sałatka jamiego olivera
Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

smak zaskakujący. ale super. robiłam wczoraj z książki, cytuję z pamięci:

300 g marwi
150 g rzodkiewki
2 twarde jabłka
garść rodzynek
natka pietruszki
mięta
4 łyżki sherry
8 łyżek oliwy z oliwek
łyżka tahini (pasta sezamowa)
sól, pieprz
2 łyżki ziaren sezamu.

marchew pokroić w zapałki, rzodkiewkę w cienkie plasterki, jabłka w ćwiartki
i plasterki (można nie obierać, ja dałam jedno duże jabłko), dodać rodzynki,
garść posiekanej natki i garść mięty. wszystko wymieszać. sos: wymieszać
sherry z oliwą i tahini, dodać sól i świeżo zmielony pieprz. sałatkę polać
sosem, posypać ziarnami uprażonymi bez tłuszczu na patelni (albo w piecu,
ale to dłużej). jeść od razu, żeby się nie rozmokła.

jest z tym dużo roboty (tzn. z jedzeniem, bo robi się szybko), bo
rzeczywiście bardzo chrupiąca. zaskakujący smak nadaje sos (tzn. sos nadaje
smak), ja bym nie wymyśliła, żeby do sosu dać tahini. mnie bardzo smakowało.