ciacha

1. Data: 2002-11-24 22:39:25

Temat: ciacha
Od: "szama" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś ma jakieś przepisy na wyszukane ciasto ale nie zabardzo
skomplikowane no i smaczne? Mogłabym prosić o przepis?
Aga

1. Data: 2002-11-25 07:29:06

Temat: Re: ciacha
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś ma jakieś przepisy na wyszukane ciasto ale nie zabardzo
> skomplikowane no i smaczne? Mogłabym prosić o przepis?
> Aga

Prosze bardzo, oto moj ulubiony Krolewiec:
Ciasto:

4 szkl maki tortowej
2 jajka
1 szkl cukru
2 lyzeczki sody
2 lyzeczki miodu
1/2 kostki margaryny

Ciasto zagniesc z powyzszych skladnikow, podzielic na 3 czesci, rozwalkowac na
placki wielkosci formy. Piec pojedynczo.
Ciasto rozwalkowane strasznie sie rwie przy przenoszeniu, dlatego ja walkuje je
juz na papierze do pieczenia.

Masa:

3 szkl. mleka
6 lyzek kaszki manny
1 szkl. cukru
Z powyzszych skladnikow ugotowac gesta kaszke.

1 i 1/2 kostki masla + 2 zoltka - utrzec, dodac porcjami kaszke.
Na koncu dodac sok z 1 cytryny.

Polac polewa czekoladowa (1/3 k. margaryny + 4 lyzki cukru + 1 lyzka kakao + 1
lyzka wody - chwile gotowac na malym ogniu, troche schlodzic i polac zimne
ciasto).

Moze jeszcze drugie - bylo niedawno, ale co mi tam :).

Fale Dunaju

Ciasto
25 dkg masla roslinnego (ja daje kostke Kasi)
6 jajek
2 szkl. maki
1 szkl cukru pudru (ja daje krysztal)
cukier wanilinowy
2 lyzeczki proszku
olejek rumowy (wg mnie nieodzowny)

2 lyzki kakao

owoce swieze lub z kompotu - ja najczesciej daje wisnie, zaleznie od sezonu
swieze lub z kompotu. Ze sliwkami bylo rowniez smaczne, natomiast gruszki
odradzam. Z jablkami (wersja najpowszechniejsza) chyba nigdy nie pieklam, chyba
ze mieszane jablkowo-wisniowe.

Krem
25 dkg masla
1/2 l mleka
1/2 szkl. cukru
2 lyz. maki ziemniaczanej
2 lyz. maki pszennej
cukier wanilinowy

Ciasto: Bialka ubic na sztywno. Utrzec maslo z cukrem, dodawac na przemian po 1
zoltku, make z proszkiem i piane, na koniec olejek. Podzielic na 2 cz.: jedna
wylozyc na blache, a do drugiej dodac 2 lyzki kakao i 2 lyzki wody i ulozyc na
bialej. Na to owoce i do pieca na ok. 45 min temp. 180-200 stopni.
Blacha oczywiscie powinna byc natluszczona i posypana maka albo wylozona
pergaminem. Ja stosuje taka mniejsza blache, prawie kwadratowa.

Krem: Z mleka, cukru, maki ziemniaczanej i pszennej ugotowac budyn, przestudzic
(lepiej, zeby nie byl zupelnie zimny, bo jest wtedy bardzo zbity). Utrzec
maslo, dodawac budyn po lyzce.

Polac polewa czekoladowa (jak wyzej).

Smacznego,

AniaR