ciasto

1. Data: 2003-01-04 17:37:11

Temat: ciasto
Od: "Guska" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

Zblizaja sie w blyskawicznym tempie moje urodziny i chcialabym upiec jakies
ciasto. Niestety nie mam zadnych pomyslow. Mozecie mi pomoc. Chcialabym,
zeby bylo to cos w miare latwego i niedrogiego. Moje zdolnosci kulinarne nie
sa zbyt wysokie :)

Z gory dziekuje za pomysly. :) Acha i jeszcze jedno ciasto musze upiec na
poniedzialek. :)

Pozdrawiam, Guska.

1. Data: 2003-01-04 17:57:48

Temat: Re: ciasto
Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Guska" <m...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
> sa zbyt wysokie :)
>
> Z gory dziekuje za pomysly. :) Acha i jeszcze jedno ciasto musze upiec na

babka i murzynek
tanie i latwe
o ile goscie lubia suche ciasta, bo jesli nie, to sie tylko zapchaja i nie
beda zachwyceni, ja bym tez nie byla zreszta

wkn

1. Data: 2003-01-04 18:21:24

Temat: Odp: ciasto
Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciasto. Niestety nie mam zadnych pomyslow. Mozecie mi pomoc. Chcialabym,
> zeby bylo to cos w miare latwego i niedrogiego. Moje zdolnosci kulinarne

Witam.
Biszkopt z jabłkiem. Proste, tanie i dobre.
http://www.lochow.com.pl/kuchnia/ciasta/biszkopt_z_j
ablkiem.htm

A. Styś

1. Data: 2003-01-04 22:51:35

Od: "Zenek" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciasto. Niestety nie mam zadnych pomyslow. Mozecie mi pomoc. Chcialabym,
> zeby bylo to cos w miare latwego i niedrogiego. Moje zdolnosci kulinarne

Proponuje zebrę! łatwa i zawsze wychodzi!
http://www.republika.pl/moje_www/zebra.shtml

--
Zenek

"Jak tam było, tak tam było, zawsze jakoś było.
Jeszcze nigdy tak nie było, żeby jakoś nie było"
- /Szwejk/ -

1. Data: 2003-01-09 16:05:37

Od: "Agata Mryczko" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Guska <m...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:av7660$1hvh$...@f...acn.pl...
> [...]
> ciasto. Niestety nie mam zadnych pomyslow. Mozecie mi pomoc. Chcialabym,
> zeby bylo to cos w miare latwego i niedrogiego. Moje zdolnosci kulinarne

ja bym proponowala piernik , ktory ostatnio sama przyrzadzalam, jest calkiem
smaczny:)
przepis:
2 jaja
2 szklanki cukru
1kostka margaryny
4szklanki maki
4 lyzki kakao
4 lyzki dzemu sliwkowego
2 lyzki cynamonu
2 lyzki sody oczyszczonej
2 szklanki mleka

margaryne utrzec z cukrem, dodac zoltka. Wsypac make, wlac mleko ciagle
mieszajac.Dodac kakao, sode,cynamon,oraz drzem.Wymieszac, na koniec dodac
ubita piane z bialek.
piec w temp 180stopni C ok.60 minut.

smacznego
agata

1. Data: 2003-01-24 12:19:00

Od: "Asia" <mail:sa@hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tort bezowy

40 dag bezów,
2 szklanki słodkiej śmietanki (18-procentowej),
2 torebki cukru waniliowego,
2 łyżki cukru pudru,
4 łyżeczki żelatyny,
sok z 1/4 cytryny,
1 puszka ananasa,
2 pomarańcze,
6 mandarynek,
1 kiwi,
1/2 tabliczki gorzkiej czekolady.

Pomarańcze i mandarynki umyć, obrać ze skórki i podzielić na cząstki. Kiwi
umyć, obrać i pokroić w plasterki. Ananasy osączyć na sitku.Żelatynę
namoczyć w 3 łyżkach zimnej wody, a gdy napęcznieje, podgrzać na małym ogniu
stale mieszając, aż się całkowicie rozpuści. Śmietanę ubić, dodając pod
koniec ubijania cukier puder i cukier waniliowy oraz po kropelce
rozpuszczoną żelatynę i sok z cytryny. Na paterze lub dużym talerzu układać
warstwami : bezy, owoce i bitą śmietanę. Udekorować startą na tarce
czekoladą i kiwi. Schłodzić 2-3 godz. w lodówce.

----------------------------------

Sernik na zimno

1/2 kg sera twarogowego,
1 szklanka śmietanki kremowej,
15 dag masła lub margaryny,
25 dag cukru pudru,
10 dag czekolady twardej,
25 ml rumu,
3 żółtka gotowane,
10 dag rodzynków,
5 dag orzechów włoskich bez łupin,
olejek pomarańczowy

Orzechy sparzyć, obrać ze skórki, posiekać. Masło utrzeć z cukrem i
przetartymi przez sito żółtkami, połączyć ze zmielonym serem, startą
czekolada, opłukanymi rodzynkami orzechami, olejkiem, rumem oraz ubitą
śmietanką z cukrem Przełożyć do wypłukanej zimną wodą formy, wyrównać
powierzchnię i pozostawić w chłodziarce na kilka godzin.

zakwas na zur
Bailey's Irish Cream
Książka kucharska
ciasto franciskie +bigos
poszukiwane: ciasteczka z masa cynamonowa