ciasto bez jaj - jakie???

1. Data: 2000-11-09 14:37:09

Temat: ciasto bez jaj - jakie???
Od: "Małgorzata Prożogo" <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Mam ogromna prosbe. Na sobote musze upiec kilka ciast, ale jedno jest na
specjalne zamowienie mojej przyjaciolki, ktora jest uczulona na jaja i
wszelkiego rodzaju orzech. Szukam przepisu, w ktorym te dwa skladniki nie
znajdowalyby sie. Jezeli nie ma przepisu na ciasto bez jaj to moze ktos z
Was zna przepis, w ktorym tych jaj jest bardzo malo.
Z gory dziekuje.
Pozdrawaim
Gosia

1. Data: 2000-11-09 15:01:47

Temat: Re: ciasto bez jaj - jakie???
Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Małgorzata Prożogo wrote:

> [...]
> znajdowalyby sie. Jezeli nie ma przepisu na ciasto bez jaj to moze ktos z
> Was zna przepis, w ktorym tych jaj jest bardzo malo.

Uczta wegetarianska: http://republika.pl/cintaman/
Moze zrobisz ciasteczka, nie ciasto? "Wszystkie ciasteczka swiata" sa
rewelacyjne, wyprobowalam juz wszystkie przepisy. A jesli jednak ciasto,
to tam tez jest sernik bez jaj i przepis na drozdzowe (mozna zrobic
drozdzowe z owocami).

A moze takie "ciasto" z galaretki: kolorowa galaretke zrobiona z polowy
ilosci wody miksujesz z serkiem homogenizowanym (jak wystygnie ale sie
nie zetnie). Mozna ulozyc warstwami albo do takiej zmiksowanej z serkiem
wrzucic inna kolorowa galaretke pokrojona w kostke. I do lodowki.

Dorota

1. Data: 2000-11-09 19:56:20

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Czy chodzi o zoltka i bialka? Bo sa dobre ciasta z samych
bialek...glownie uczulenia sa na zoltko, wiec daj znac, jesli chcesz ten przepis.
Mozna tez zrobic krazki dobrego kruchego ciasta z cukru, maki i masla
(bez jaj), i przelozyc je bita smietana lub lodami.
MB

1. Data: 2000-11-09 20:31:50

Temat: Odp: ciasto bez jaj - jakie???
Od: "Małgorzata Prożogo" <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> [...]
> Mozna tez zrobic krazki dobrego kruchego ciasta z cukru, maki i masla
> (bez jaj), i przelozyc je bita smietana lub lodami.

Niestety nie wiem, na co dokladnie jest Ona uczulona, ale dziekuje bardzo.
Zanalazlam kilka nawet przyjemnych przepisow na ciata i ciasteczka bez jaj.
Jezeli komus by sie przydaly chetnie sie nimi podziele.
Gosia

1. Data: 2000-11-10 09:08:53

Od: "Joanna" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szarlotka:
1 szklanka maki
1 szklanka kaszki manny
1 szklanka cukru
1 lyzeczka proszku do pieczenia (czubata)
1 kg jablek
cynamon
1/2 kostki margaryny (twardej)

jablka obieramy i ucieramy na tarce, make, cukier i kaszke z proszkiem do
piczenia mieszamy.
Do tortownicy (wylozonej papierem do pieczenia) wsypujemy 1/3 czesci
sypkiej, na to polowa jablek, posypujemy cynamonem i dalej - sypkie, jablka,
cynamon, sypkie. Na wierzchu rozkladamy margaryne w cienkich plasterkach i
pieczemy w piekarniku do zrumienienia. Mozna podawac na cieplo i na zimno -
najlepiej z bita smietana...

--
Joanna
j...@p...pl

Użytkownik Małgorzata Prożogo <p...@a...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...astercity.net...

1. Data: 2000-11-10 09:16:36

Od: "Niuska" <n...@p...top.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam przepisu, w ktorym te dwa skladniki nie
> znajdowalyby sie.
Jest ciasto bez jaj i bez orzechow, bardzo pyszne zreszta:)
Przepis jest na tortownice, ja na roczek synka robilam z podwojnej porcji na
blaszce i wyszlo super

1 szkl. maki
1 szkl. cukru pudru (lub 1 i 1/4 szkl. cukru zwyklego) (zawsze robilam z
pudrem)
1 szkl. kaszki mannej
1 lyzeczka proszku do pieczenia
ok. 1/2 kostki palmy
jablka (niestety nie wiem jak to wychodzi ilosciowo bo zawsze robie na oko)
Make, cukier, kaszke i proszek wymieszac. Tortownice wysmarowac tluszczem
(niczym nie osypywac!). Sypkie produkty wysypac cienka warstwa na blache.
(pouczano mnie zeby ta pierwsza warstwa nie byla zbyt gruba). Na to zetrzec
jablka na tarce o duzych oczkach. Ponownie posypac sypkimi produktami i
ponownie zetrzec warstwe jablek. Na to wysypac ostatnia warstwe sypka. Na
wierzch polozyc wiorki palmy (zeskrobywac nozem z kostki i takie kawalki
klasc na ciasto) tak aby cala powierzchnia byla przykryta tluszczem. Piec w
temp. 180, ok. 1 godz (podwojna porcje pieklam jakias godzine i 20 min.)
Jablek powinno byc dosc duzo bo w przeciwnym razie ciasto dobrze nie
nasiaknie i wychodzi zbite i twardawe.
Zycze smacznego
Justyna

1. Data: 2000-11-10 13:28:35

Od: "Niuska" <n...@p...top.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szarlotka:
> 1 szklanka maki
> 1 szklanka kaszki manny
> 1 szklanka cukru
> 1 lyzeczka proszku do pieczenia (czubata)
> 1 kg jablek
> cynamon
> 1/2 kostki margaryny (twardej)

Czyzby to ten sam placuszek?
Pozdrawiam Justyna

1. Data: 2000-11-13 14:19:26

Od: "Joanna" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak jakby ...

--
Joanna
j...@p...pl

Użytkownik Niuska <n...@p...top.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8ugt6g$c2v$...@h...uw.edu.pl...

> Czyzby to ten sam placuszek?
> Pozdrawiam Justyna

plucka na kwasno
Tłuszcz w mięsie - może głupie, ale nie wiem :-(
chleb bialy
Swinka Morska
Sery!!!