ciasto do paszteckow

1. Data: 2001-10-26 11:10:55

Temat: Re: ciasto do paszteckow
Od: "Basia Jarosik" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Brzmi niezle - zwlaszcza, ze za "normalnym drozdzowym nie przepadam.
Mozesz podac przepis?

Pozdr. -Basia

1. Data: 2001-10-26 11:18:41

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Jarosik <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9rbgc3$fb3$...@n...tpi.pl...
> Brzmi niezle - zwlaszcza, ze za "normalnym drozdzowym nie przepadam.
> Mozesz podac przepis?

no cóż, na paszteciki nie mam przepisu, ale myślę sobie, że wyszłyby
przepyszne z przepisu na ciasto krucho-drożdżowe na rogaliki, ale bez cukru,
tylko ze szczypta soli.
Wtedy przepis byłby taki:
50 dag mąki pszennej
2 paczuszki drożdży instant
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
kostka Kasi
2 jaja
5 łyżek mleka
szczypta soli

Robi sie tak: drożdże wymieszać z mąka, solą i proszkiem, posiekać z masłem
i zagnieść szybko z jajami. Wsadzić do lodówki na 2 godziny, a potem
rozwałkować, posmarować odrobiną masła i nakładac nadzienie, zwinąć roladę i
pociąć na paszteciki.
Jak myslicie, uda się? Bo ja myślę, że tak.

Pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2001-10-26 12:18:24

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

MechaGodzilla wrote:

> marza mi sie paszteciki. takie z nadzieniem (to wiem jak zrobic) upieczone.
> kiedys jadlam chyba z ciasta polkruchego... czy to mozliwe?
> czy ktos moze mi dac wirtualne korepetycje z robienia pasztecikow ?

moja mama robi rewelacyjne paszteciki z kiszona kapusta i grzybami:
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2138

Informacje ogólne:

Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: wypieki
Skala trudności: **

Składniki:

ciasto:
1/2 paczki (50g) drozdzy piekarskich
ok. 3/4 kg maki pszennej
1 szkl. maki kukurydzianej
ok 400ml mleka sojowego (moze byc nawet mniej smaczne, np. polgrunt)
3/4 szkl. oleju
sól (na oko 5 szczypt)
farsz:
1 kg kapusty kiszonej
1/2 lubianki grzybow lesnych
3 cebule
olej do smazenia
sol, pieprz, papryka
ziola: np. majeranek, oregano, czaber i ew.in.

Przepis:

- kiszona kapuste ugotowac do miekkosci;
- grzyby oczyscic, umyc, poszatkowac;
- cebule podsmazyc, dodac grzyby, poddusic; polaczyc z kapusta,
doprawic;
a teraz ciasto:
- rozdrobnione drozdze zalac mlekiem sojowym zmieszanym z goraca woda
(ok. 1/2 szkl.), rozrobic;
- dodac make, sol, wyrabiac ciasto tak ok. 5 min. dodac olej i znow
wyrabiac az bedzie odstawac od reki i naczynia w ktorym jest wyrabiane.
odstawic w cieple miejsce do wyrosniecia;
- na stolnicy rozwalkowac ciasto na grubosc ok. 0.5 cm, kroic na
kwadraty lub prostokaty, nakladac farsz, zawijac nadajac dowolne ksztalty.
ukladac na blasze posmarowanej olejem;
- paszteciki zwilzyc po wierzchu woda. piec do zrumienienia w dobrze
nagrzanym piekarniku.

Wskazówki i uwagi:

- kapuste i grzyby mozna zmielic zamiast pracowicie szatkowac;
- jesli zdecydujemy sie na szatkowanie to latwo sie to robi tasakiem
na stolnicy;
- dla smakoszy: do ciasta mozna dodac troche galki muszkatalowej;
- grzyby moga byc tez suszone, nalezy je wtedy odpowiednio wczesniej
namoczyc;
- jesli zostanie farszu mozna go zuzyc np. do nadziewania nalesnikow
:)

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-10-26 17:52:17

Od: "Ania" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis na bardzo smaczne (ale dość pracochłonne)paszteciki znajdziesz na
mojej stronce:) http://ksiegakuchni.republika.pl
Zapraszam:)
Ania

1. Data: 2001-10-27 09:44:01

Temat: Odp: ciasto do paszteckow
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Przepis na bardzo smaczne (ale dość pracochłonne)paszteciki znajdziesz na
> mojej stronce:) http://ksiegakuchni.republika.pl
> Zapraszam:)
> Ania

tyle propozycji ze wybrac trudno.
dzis po pracy zrobie i napisze jak wyszly.

pozdrawiam
Mechcia

co podajecie na imieniny?
szary niedz'
spotkanie w Poznaniu
przeprosiny
krupniczek specjalny dla Cafe za słupem...