ciasto francuskie w anglii

1. Data: 2006-08-25 13:43:58

Temat: ciasto francuskie w anglii
Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to> szukaj wiadomości tego autora

hej,
jak się nazywa i czy jest dostepne mrozone ciasto francuskie w anglii?
TIA
--
Laik
Codziennie w pracy mam okazję uczyć się na błędach.

2. Data: 2006-08-25 17:02:35

Temat: Re: ciasto francuskie w anglii
Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laik" <e...@m...pl.wywal.to> napisał w wiadomości
> hej,
> jak się nazywa i czy jest dostepne mrozone ciasto francuskie w anglii?

Puff pastry. Dostępne w większości supermarketów, na pewno w Asda a lodówce
obok serów.

pozdr

cherokee

3. Data: 2006-08-25 17:03:46

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laik" <e...@m...pl.wywal.to> napisał w wiadomości
> hej,
> jak się nazywa i czy jest dostepne mrozone ciasto francuskie w anglii?

Aha, nie doczytałam, ze mrożone, to w lodówkach jest schłodzone, ale pewnie
mozna sobie zamrozić. Mrożone w sumie tez powinno być.

pozdr

cherokee

4. Data: 2006-08-25 21:37:53

Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to> szukaj wiadomości tego autora

Cześć cherokee
Fri, 25 Aug 2006 18:02:35 +0100 napisałeś:

> Puff pastry. Dostępne w większości supermarketów, na pewno w Asda a lodówce
> obok serów.

dzieki wielkie :)
chce zrobic zapiekane z feta i szpinakiem - na podstawie jednego z
przepisow, ktore sie tu kiedys przewinely. dla zainteresowanych - zacytuje:

1. polecam paszteciki (pierozki?), w kazdym razie przekaske z sera feta w
ciescie francuskim.
Najlepiej kupic ciasto francuskie w sklepie, ew. mozna zrobic
samodzielnie (byl niedawno przepis na liscie). Ciasto walkujemy i kroimy
nadajac kawalkom ksztalt dlugich prostokatow. Kazdy plat mozna
posmarowac oliwa z oliwek lub roztrzepanym jajkiem. Na koniec kazdego
plata kladziemy ser feta wymieszany z ziolami (np. bazylia lub
majeranek, papryka w proszku, ale moze byc tez sam ser) i zawijamy w
trojkat, tzn. zwijamy po przekatnych az z dlugiego kawalka wyjdzie nam
trojkat. Piecze sie to w nagrzanym piekarniku mniej wiecej 20 minut,
albo dopoki ciasto sie przyrumieni.
===
2. Fete mozna uzyc do zrobienia greckiego ciasta ze szpinakiem tzw.
spanakopita. Do tego tez potrzebne jest ciasto francuskie. Nadzienie
sklada sie z sera feta (w ilosci ok.250 g), dwoch rozbitych jajek, pol
kg szpinaku (im wiecej tym lepiej), soli i pieprzu do smaku. Mozna
dorzucic oregano. Wszystko wymieszac i wlozyc do formy,ktorej dno
wylozone jest ciastem francuskim tak, aby ciast wystawalo poza brzegi
formy. Nastepnie kladziemy wierzchnia warstwe ciasta na forme i
zakladamy na wierzch to co juz wystaje po bokach. Calosc mozna
posmarowac roztrzepanym jajkiem i (wazne!) pokroic na kwadraty przed
wstawieniem do piekarnika - inaczej beda klopoty z krojeniem. Zapiekac w
nagrzanym piekarniku ok. pol godziny.

--
Laik
W dniu Swieta Majowego Stirlitz zalozyl czapke czerwonoarmisty, chwycil

5. Data: 2006-08-26 11:22:46

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 25 Aug 2006 23:37:53 +0200, Waćpanna lub waćpan Laik, w
wiadomości <news:9o1ae8d285y8.dlg@mikrosoft.kom> zawarł, co następuje:

> 2. Fete mozna uzyc do zrobienia greckiego ciasta ze szpinakiem tzw.
> spanakopita. Do tego tez potrzebne jest ciasto francuskie.

Bardziej ciasto phyllo (fylo). Podobne ale nie to samo.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

6. Data: 2006-08-28 01:40:18

Od: "Pistacjusz" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Laik" <e...@m...pl.wywal.to> ha scritto nel messaggio
> [...]
> --
> Laik
> Codziennie w pracy mam okazję uczyć się na błędach.

Srobuj zrobic sam. Trzeba sie troche pobawic ale moim zdaniem
warto. Przynajmniej nie bedziesz mial oleju w skladzie ani sody.

Pistacjusz

kiedys jadlem prawdziwki na surowo
Żeberka na krótko
Czym nasączyć i przełożyć tort?