ciasto na pizzę

11. Data: 2008-07-07 20:11:05

Temat: Re: ciasto na pizz
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:g4savm$7ka$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Panslavista" napisał:
>
>> "Stokrotka"
>> > Ja dodaję jeszcze jaja,
>
> Jaja? Do pizzy? Bój się Boga, kobieto!

Zgodnie z pszepisem z książki "Kuchnia wielkopolska" formatu zwykłej "Kuchni
Polskiej".

12. Data: 2008-07-08 08:15:26

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka wrote:

> Zgodnie z pszepisem z książki "Kuchnia wielkopolska" formatu zwykłej "Kuchni
> Polskiej".

Nie wiedziałam, że pizza to tradycyjne wielkopolskie danie :).
Cóż, człowiek uczy sie całę życie.

Pozdrawiam
Bea

13. Data: 2008-07-10 05:58:50

Temat: Re: ciasto na pizze
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Władysław Łoś pisze:

> Dodajesz do niej jeszcze drożdży?

Nie, do tej nie, bo już zawiera drożdże suszone.
--
Bbjk

14. Data: 2008-07-10 09:21:06

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiedziałam, że pizza to tradycyjne wielkopolskie danie :).
> Cóż, człowiek uczy sie całę życie.
>
> Pozdrawiam
> Bea

zerknij jeszcze do książki "kuchnia śląska" tam znajdziesz 3 przepisy na
pizzę

Pozdrawiam

Monika

15. Data: 2008-07-10 15:04:10

Temat: Re: ciasto na pizzę
Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

Agulina <a...@n...pl> wrote:
> Proszę o sprawdzony przepis na ciasto na pizzę. Próbowałam już 2 rodzaje
> ciast i wychodzi mi niedobre. Z reguły płaskie i twarde. Już nie mam pomysłu
> co źle robię.

Jeśli lubisz w stylu amerykańskim na grubym cieście a nie
jak to Włosi robią na cienkim to np. tak:

400 g mąki, 20 g drożdży prasowanych, szklanka (ok. 200 ml) mleka,
trzy łyżki oliwy, sól. Drożdże rozpuścić w ciepłym mleku, wyrobić
ciasto, poczekać aż wyrośnie, rozciągnąć na naoliwionej blasze,
posmarować sosem z 1 łyżki koncentratu pomidorowego i 1 łyżki wody
z dodatkiem przypraw (bazylia głównie, można dać oregano, sól zamiast
do ciasta, pieprz, co tam kto lubi, byle było pikantne), położyć
na wierzch co dusza zapragnie, upiec.

--
Piotr Auksztulewicz i...@n...net

16. Data: 2008-07-10 20:23:26

Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Jul 2008 11:21:06 +0200, MONI|<A napisał(a):

> "Kuchni

> zerknij jeszcze do książki "kuchnia śląska" tam znajdziesz 3 przepisy na
> pizzę
>
> Pozdrawiam
>
> Monika

30 lat mieszkam na Śląsku, rolady z modrą kapustą znam, wodzionkę też,
krupnioki i żymloki też czaję, ale tradycyjnej śląskiej pizzy jeszcze nie
jadłem. Czymś się różni od innych?

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

17. Data: 2008-07-11 06:57:02

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jadłem. Czymś się różni od innych?
>
> --
> Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

:-) no widzisz czego się człowiek z książek kucharskich może dowiedzieć

ja dzieciństwo też na śląsku spędziłam, a w temacie pizzy pierwszą wiedzę
czerpałam z książki "kuchnia śląska", nie pamiętam autorów, format A4,
papier do złudzenia przypominał makulaturowy (przepis na pizzę str 218),
może ktoś ma tą książkę i dopisze autorów? - moja została gdzieś u rodziny,
mam tylko kserówkę dwóch stron, z przepisem na pizzę, pierogi i keks :-)

Jeden z przepisów proponuje dodatek do ciasta na pizzę tylko żółtka, inny
proszku do pieczenia lub odrobiny sody, po wyłożeniu na ciasto dodatków typu
pieczarki, przyrumieniona cebula, na to starty żółty ser, całość należy
oprószyć przyprawami, polać keczupem i do piekarnika na 20 min (dokładnie
tak ) - to są dopiero ciekawostki :-)

Pozdrawiam

Monika

18. Data: 2008-07-11 17:26:18

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MONI|<A" napisał:

> Jeden z przepisów proponuje dodatek do ciasta na pizzę [...]
> inny proszku do pieczenia lub odrobiny sody,

Ale bez drożdży?

> polać keczupem i do piekarnika

:))) W moim ABC sztuki kulinarnej z '83 roku ciasto jest takie jak Pan
Bóg przykazał (chyba? - drożdże ożywione w wodzie z odrobiną cukru,
mąka, sól, łyżka oliwy), ale też ciekawe dodatki - wersja I: kiełbasa
lub mielonka z puszki, anchois lub śledź w oleju, papryka marynowana,
koncentrat z łyżką oleju (+standard - ser, przyprawy)
albo wersja II: smażone pieczarki, oprószone solą i pieprzem pomidory,
jaja na twardo (+standard jw.).

--
Pozdrawiam - Aicha

19. Data: 2008-07-11 17:41:02

Od: "Gosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agulina" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> Proszę o sprawdzony przepis na ciasto na pizzę. Próbowałam już 2 rodzaje
> ciast i wychodzi mi niedobre. Z reguły płaskie i twarde. Już nie mam
> pomysłu co źle robię.

to jest przepis dokładnie skopiowany z tej grupy, nie pamiętam kto go
zapodał, ale jest genialny.

"szkl. mąki 2-3 dag drożdży ok. 1/2 szkl. ciepłej wody 2-3 łyżki oleju pół
szkl. ugotowanych ziemniaków przepuszczonych przez praskę sól Z podanych
skł. zagnieść ciasto, można zostawić na trochę do rośnięcia albo od razu
wyłożyć na blaszkę. Jeśli zostawi się w blaszce do rośnięcia, ciasto po
upieczeniu będzie grubsze i pulchniejsze."

Pozdrawiam
G.

20. Data: 2008-07-11 18:16:06

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale bez drożdży?

bez drożdży

Monika

Maszynka do wyciskania soku
pytanie do użytkowników ekspresu ciśnieniowego Zelmer 13 Z 010
kto tak potrafi?
Re: Ocet
udowny owoc