ciasto z coca-cola, czyli kokakola kejk

1. Data: 2004-08-24 12:07:10

Temat: ciasto z coca-cola, czyli kokakola kejk
Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

Zaczelo sie od tego, ze stanowczo zazadalam diet odchudzajacych, ktore
nie glodza, bo po pierwsze Polka glodna jest zla (!), a po drugie do
takich diet to trzeba miec extra large charakter. Potem - gdy juz
zaczelam jesc zdrowo i odpowiedzialnie - zatesknilam za dogadzaniem
sobie i rozpieszczaniem i zepsuciem moralnym, ktore towarzyszy swawolom
i hulankom i nieumiarkowaniu w jedzeniu i piciu ;-). Stad od czasu do
czasu, w przerwie miedzy cwiczeniem silnego charakteru, pozwalam sobie
na spanie do obiadu, czlapanie po domu w pizamie i pieczenie tego
ciasta.

Znalazlam go w "How To Be a Domestic Goddess. Baking and the Art of
Comfort Cooking" Nigelli Lawson (jakos sie z ta ksiazka nie moge
rozstac). I chociaz zapowiada sie rewelacyjnie, efekt jest troche
oszukany: zamiast coca-coli czuc jedynie cos jakby karmel z czekolada.
Placek wyszedl bardzo smaczny, uraczony gosc chwalil i prosil o kolejny
kawalek, ale coca-coli jako skladnika nie zgadl :-(, bardzo sie mu nie
dziwie. Nie o to chodzi, zeby zlapac kroliczka, ale by gonic go :-).

Skladniki na blaszke o srednicy 23cm.
Piekarnik rozgrzac do 180st. C

Ciasto:
200g maki
250g cukru
Pol lyzeczki sody oczyszczonej
Cwierc lyzeczki soli
2 lyzki stolowe kakao
1 jajko
30g jogurtu wymieszanego z 100ml mleka
1 lyzeczka olejku waniliowego
125g masla
175ml coca-coli :-))

Polewa:
225g cukru pudru
2 lyzki (30g) masla
3 lyzki (45ml) coca-coli
Pol lyzeczki olejku waniliowego
1 lyzka kakao

Make, cukier, sol i sode (ktorej tu jest bardzo malo, a w ogole nie ma
proszku do pieczenia!) wymieszac, wbic jajko, dodac mleko wymieszane z
jogurtem i olejek waniliowy. Maslo rozpuscic w rondelku, dodac dwie
lyzki kakao i cole - polaczyc z reszta ciasta, wymieszac na gladka
mase. Wlac do natluszczonej blaszki, wstawic do piekarnika. W ksiazce
wyraznie jest wskazane pieczenie przez 40 minut, ja dodalam kolejne 10
minut bo moj piekarnik ma trudny charakter :-(. Patyczek zanurzony ma
wychodzic suchy i tak dalej :-).

Przygotowac polewe: w rondelku rozpuscic maslo, dodac olejek, kakao i
coca-cole. Przelac do miski z cukrem pudrem, cierpliwie wymieszac :-).
Posmarowac masa wystudzony czub plackowy. Ja bezwstydnie dekoruje
dodatkowo czekoladkami wyjetymi z urodzinowej bombonierki (bo maja
kuszacy ksztalt i kuszaca zawartosc) lub kolorowymi drazetkami M&Ms lub
czymkolwiek innym z tej oto polki (oprocz tic-tacow i mentosow!):
http://www.hipernet24.pl/katalog.php?kat_id=1996 :-) - jak dogadzac
sobie i slodko grzeszyc, to na calosc i z fasonem, nie? Polewy tej
kilka razy uzylam do udekorowania calkiem innego ciasta :-).

Na koniec zaznacze, ze Coca-Cola w tym przepisie absolutnie nie moze
byc dietetyczna, bo to wbrew zasadom skutecznego nieodchudzania :-)).

Pozdrawiam,
eM, z charakterem mini

PS. Especially for Kot. Kot wie za co.
I tez for Ania Ladorucka, co czyta w moich myslach.

1. Data: 2004-08-24 12:13:57

Temat: Re: ciasto z coca-cola, czyli kokakola kejk
Od: "AndrzejM" <a...@w...pl.spamm> szukaj wiadomości tego autora

Och, dzięki!
Czekamy już od wczoraj na obiecany przepis ;)))
A w Nigelli jest też zdaje się pieczeń w coca-coli.

&

1. Data: 2004-08-24 12:15:39

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

eM wrote:

> 175ml coca-coli :-))

rozumiem, ze z konurencyjna pepsi nie wychodzi ???

wiku

1. Data: 2004-08-24 12:18:35

Od: "Magdalena W." <b...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM" <...@...c> napisał w wiadomości

> [...]
> nie glodza, bo po pierwsze Polka glodna jest zla (!), a po drugie do
> takich diet to trzeba miec extra large charakter.
Ano to prawda jest :)
A przepis na ciasto brzmi wielce apetycznie, Twoje pomysly na
dekoracje jeszcze fajniej, chyba zrobie w weekend ten albo nastepny,
zeby dziecku oslodzic poczatek nowego roku szkolnego :)

> Skladniki na blaszke o srednicy 23cm.
Znaczy okragla tortownice?

> Na koniec zaznacze, ze Coca-Cola w tym przepisie absolutnie nie moze
> byc dietetyczna, bo to wbrew zasadom skutecznego nieodchudzania
:-)).
Coca-cola dietetyczna to wybitne paskudztwo :)
Eh chyba dzisiaj pojde po puszke Coli do wypicia, w ramach dogadzania
sobie przy ciezkiej pracy umyslowej ;)

Pozdrawiam serdecznie
Magdalena
> eM, z charakterem mini
chyba mam podobnie - na pewno jezeli chodzi o odchudzanie ;)

1. Data: 2004-08-24 12:24:30

Temat: Re: coca-cola i pieczen
Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"AndrzejM" pisze:

> A w Nigelli jest też zdaje się pieczeń w coca-coli.

:-). A jest. I podam na grupe, jak mi ktos najpierw przetlumaczy na
polski "mild-cure gammon" i "black treacle" i "demerara sugar" (tu to
ja ide do sklepu i wypyskuje po angielsku dokladnie tak, jak w
przepisie stoi, ale jak to bedzie po polsku?). Zreszta wszystko jest
opublikowane tu:
http://www.channel4.com/life/microsites/N/nigella/bi
tes8.shtml

Robilam i mieso wyszlo bardzo dobre. Zapachu gotujacej sie cebuli w
garnku coca-coli nie trzeba chyba za bardzo reklamowac ;-)?

Pozdrawiam serdecznie,
eM

1. Data: 2004-08-24 12:29:02

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"wiku" pyta:

> rozumiem, ze z konurencyjna pepsi nie wychodzi ???

:-))))) No wiesz, absolutnie nie! I dokladnie *musi* byc 175ml, nie
mniej, nie wiecej. Tyle. Powinienies mi ladnie podziekowac, ze Ci te
uncje-cholery na gramy unijne na palcach przeliczylam :-).

Pozdrawiam,
eM ;-)

1. Data: 2004-08-24 12:33:23

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

eM wrote:

> [...]
> mniej, nie wiecej. Tyle. Powinienies mi ladnie podziekowac, ze Ci te
> uncje-cholery na gramy unijne na palcach przeliczylam :-).

alez ja ladnie dziekuje :) tyle, ze jestem z tych, ktorzy nie
rozrozniaja coca coli od pepsi coli, dla mnie i to mazut, i to to mazut
(co przypomina mi jeden z odcinkow kultowej sondy, w ktorym pokazano, ze
cola calkowicie rozpuszcza zab mleczny w ciagu trzech dni)

wiku (zeby nie zostac zle zrozumianym - cole lubie i od czasu do czasu
pijam, bez znaczenia ktora z tych dwoch)

wiku

1. Data: 2004-08-24 12:39:24

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciasto:
> 200g maki
> 250g cukru
> Pol lyzeczki sody oczyszczonej
> Cwierc lyzeczki soli
> 2 lyzki stolowe kakao
> 1 jajko
> 30g jogurtu wymieszanego z 100ml mleka
> 1 lyzeczka olejku waniliowego
> 125g masla
> 175ml coca-coli :-))

Zastanawiam sie, czy daloby sie czyms zastapic kakao, ktorego nie moge
niestety jesc ani pic.
Chyba jutro wyprobuje. Boje sie tylko, zeby nie wyszlo za slodkie bez kakao,
ale z kolei jak zmniejsze ilosc cukru, to zmienia sie wszystkie proporcje i
moze sie nie udac.

Jutro pewnie bede eksperymentowac.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-08-24 12:39:49

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena W." pisze:

> przepis na ciasto brzmi wielce apetycznie, Twoje pomysly na
> dekoracje jeszcze fajniej, chyba zrobie w weekend ten albo nastepny,
> zeby dziecku oslodzic poczatek nowego roku szkolnego :)

No wlasnie sie nie przyznalam, ze przepis pochodzi z rodzialu "dla
dzieci", gdzie oprocz roznego ksztaltu (nudnych) ciastek i babeczek,
znalazlam to oto. Bo z ciastek i babeczek chyba kazdy kiedys wyrasta, a
z coli i drazetek raczej nie :-))))).

> Znaczy okragla tortownice?

Tak.

> Coca-cola dietetyczna to wybitne paskudztwo :)

Moje kubki smakowe sa nad wyraz siermięzne i nie odróżniaja coli
dietetycznej od klasycznej, dietetyczna mi przeszkadza na poziomie
mentalnym ;-), nie smakuje mojej prostej i laknącej slodyczy duszy.

Pozdrawiam serdecznie,
eM

1. Data: 2004-08-24 12:50:57

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Basiek" pisze:

> Zastanawiam sie, czy daloby sie czyms zastapic kakao, ktorego nie
> moge niestety jesc ani pic.

Szybko przejrzalam w internecie inne przepisy na "coca-cola cake", ale
nie znalazlam zadnego bez kakao :-(. A z wlasnego doswiadczenia Ci
powiem, ze to ciasto jest dosc slodkie, wiec bez kakao i z
mniejsza iloscia cukru nie powinno skonczyc sie wielka tragedia?

> Jutro pewnie bede eksperymentowac.

Brawo :-)

Pozdrawiam,
eM