ciasto z coca-cola, czyli kokakola kejk

1. Data: 2004-08-31 13:10:29

Temat: Re: Muffiny (P)
Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

eM wrote:

Widzisz, w moim domostwie 6 lyzek
> masla ma czubek (kazda), i na pewno jest wieksze niz 6 *plaskich* lyzek
> masla w stanie wskazujacym na podgrzanie :-).

Hmm, gdzies przeczytalam, ze lyzka masla to 2 dkg i taki stosuje
przelicznik, czyli rozpuszczam ok. 12 dkg masla. Zawsze mnie stresowaly
przepisy z maslem na lyzce, bo tak jak i Ty potrafie zmiescic go bardzo
duzo, jak bym sie postarala to i pol kostki bym na lyzke nabrala...
W kazdym razie, bo mnie znioslo z tematu, 12 dkg sie u mnie sprawdzilo,
muffiny te pieklam juz kilka razy i zawsze mi (i innym) bardzo
smakowaly. A tak w ogole muffiny lubie wlasnie za ich prostote i to, ze
znosza moje proporcje sypane (lane) "na oko".

> I dziekuje za potwierdzenie mojej tezy, ze muffiny im staranniej
> mieszane, tym twardsze. W mojej kuchni sie to bardzo sprawdza, stad
> byle jak i niecierpliwie piekąc muffiny mam coraz wiecej wolnego czasu
> no i bardziej zadowolonnych gosci :-).

No wlasnie to jest fajne, szast prast i muffiny gotowe. Nawet jak
przyjda niespodziewani goscie to w try miga mozna poczestunek przygotowac.

Serdecznie pozdrawiam
Maria_wielka_milosniczka_muffinow

1. Data: 2004-08-31 14:50:46

Temat: Re: ciasto z coca-cola, czyli kokakola kejk - trzeba piec dluzej
Od: "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Kot" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> (szeptem: ten bez jaj jest calkiem-calkiem... ale to bardziej piernik.

Ja kiedys skaszanilam tego bez jaj :(. Jako plyn zastosowalam maslanke -
czego z calego serca odradzam :). Skorka sie sciela, a w srodku ciasto bylo
zupelnie plynne. Moze, jak mi przejdzie trauma, to kiedys sprobuje jeszcze
raz...

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2004-08-31 15:07:49

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Ania Ladorucka wrote:
> [...]
> zupelnie plynne. Moze, jak mi przejdzie trauma, to kiedys sprobuje jeszcze

Tez raz zchrzanilam, nie wiem zupelnie czemu... jakos sie olej oddzielil
od reszty i dziwnie wyszlo...

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-08-31 15:43:44

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Zagubiona" pisze:

> ja piklam za drugim razem przez godzine i tez zakalec wyszedl :(

O rany :-(((.
Do trzech razy sztuka?

Pozdrawiam,
eM

1. Data: 2004-08-31 15:43:55

Od: "Zagubiona" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-08-31 16:59:30

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja piklam za drugim razem przez godzine i tez zakalec wyszedl :(

Ja pieklam z podwojnej porcji na pewno ponad godzine. Moze tez sprobuj.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-08-31 18:28:41

Od: "Zagubiona" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja pikalam z proporcji wedlug przepisu i chyba za drugom razem za moalo sody
dodalam bo mi nawet to ciasto nie uroslo za bardzo

poz. Magda - pietnastolatka nie wierzaca w swojej umiejetnosci kulinarne ale
nie przejmujaca sie tym :P

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:ch2apg$61k$1@opal.icpnet.pl...

1. Data: 2004-09-01 07:10:56

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja pikalam z proporcji wedlug przepisu i chyba za drugom razem za moalo
sody
> dodalam bo mi nawet to ciasto nie uroslo za bardzo

W przepisie bylo tylko pol lyzeczki z tego, co pamietam i to wystarczy. Mnie
tez ciasto nie uroslo za bardzo, ale nie przejelam sie tym i pieklam dalej,
az patyczek dalo sie bez problemu wyjac.

> poz. Magda - pietnastolatka nie wierzaca w swojej umiejetnosci kulinarne
ale
> nie przejmujaca sie tym :P

I tak trzymaj :) (znaczy nie przejmuj sie i probuj dalej)

Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-09-01 09:51:39

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja rowniez pieklam to ciacho, nawet dwa razy juz, trzymalam sie dokladnie
przepisu i wszystko sie udalo. I ta polewa tak bardzo slodka byla pyszna z
tym ciastem, ale my z mezem uwielbiamy slodycz :)
Pozdrawiam,
Magda

1. Data: 2004-09-02 16:37:59

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magda napisał:

> Ja rowniez pieklam to ciacho, nawet dwa razy juz, trzymalam sie dokladnie
> przepisu i wszystko sie udalo. I ta polewa tak bardzo slodka byla pyszna z
> tym ciastem, ale my z mezem uwielbiamy slodycz :)

Ja wlasnie upieklam, ale dodalam wiecej maki niz w przepisie. Po
wymieszaniu wszystkiego masa byla chyba za mocno plywajaca. Dodalam tyle
maki, zeby ciasto mialo konsystencje taka jak zazwyczaj przy podobnych
ciachach.
Mialo byc takie plynace?

Th

Jaki mikser?