ciąża a czkawka

1. Data: 2003-06-12 09:12:23

Temat: ciąża a czkawka
Od: "iza" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

problem męczącej mnie często czkawki poruszałam już na tej grupie. niestety
lekarstwa na tą przypadłość nie ma i wszystko byłoby OK gdyby jnie to, że
jestem w ciąży. martwię się, że te napady czkawki mogą źle wpływać na płód.
w końcu cała przepona się 'trzęsie' i pomimo dobroczynnego działania wód
płodowych, które ochraniają maleństwo może to chyba działać na nie
szkodliwie. jak jest z tą czkawką w czasie ciąży? czy mocna i raczej długa
czkawka może być zagrożeniem dla płodu?

i jeszcze jedno pytanie: czy maleństwo w brzuchu matki może dostać czkawki?
znajoma, która niedawno urodziła zdrowego chłopczyka twierdzi, że nie raz
zdarzało mu się dostać czkawki w jej łonie.

pozdrawiam serdecznie i dziękuję z góry za wszelkie sugestie.
Iza

2. Data: 2003-06-12 10:44:39

Temat: Re: ciąża a czkawka
Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> płodowych, które ochraniają maleństwo może to chyba działać na nie
> szkodliwie. jak jest z tą czkawką w czasie ciąży? czy mocna i raczej długa

nie sądzę, przecież twoja czkawka to nie skoki na bunge, raczej zagrożeniem
nie jest

> [...]
> znajoma, która niedawno urodziła zdrowego chłopczyka twierdzi, że nie raz
> zdarzało mu się dostać czkawki w jej łonie.

czkawka u dzieci to zwyczajna rzecz, ja czasami miałam 5 razy na dzień
brzuch skacze - początkowo mnie to martwiło, ale lekar zmnie uspokoił,
dziecko uczy sie połykać - im wcześniej czkawka, tym wcześniej układ
motoryczny działa
i może dziecko później nie mieć problemóe typu kolki

pozdr.
PO

3. Data: 2003-06-13 07:15:27

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znajoma, która niedawno urodziła zdrowego chłopczyka twierdzi, że nie raz
> zdarzało mu się dostać czkawki w jej łonie.

Mój Szymuś czkał namiętnie jeszcze w brzuszku, a teraz (ma 8 tyg.) nadal
kontynuuje i to kilka razy dziennie. A le ponoć czkawka dla dzidziulca nie
jest irytująca i dokuczliwa.
Pozdrawiam.
Jola

ALKOHOL -PYTANIE