co dobrego zjesc/kupic na sycylii?

1. Data: 2003-07-18 08:39:28

Temat: co dobrego zjesc/kupic na sycylii?
Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

w czym przoduja poludniowe wlochy? wiem, ze polnoc od poludnia sie
diametralnie rozni. ja uwielbiam pizze, makarony, lazanie, suszone pomidory,
caprese itp. to chyba bedzie kulinarny raj dla mnie, ale chetnie poslucham
sugestii bardziej konkretnych.

1. Data: 2003-07-18 09:26:10

Temat: Re: co dobrego zjesc/kupic na sycylii?
Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
pomidory,
> caprese itp. to chyba bedzie kulinarny raj dla mnie, ale chetnie poslucham

Zjesc owoce kaktusa. Takie jadalne. Ja je jadlam drzewiej, o prawda nie na
Sycylii, jeno na Sardynii, ale to te same. Pyszna sprawa. Na Poludnu sa
(przynajmniej na Sardynii) dobre targi rybne, gdzie nie tylko ryby, ale tez
owoce morza. Polecam osmiorniczki (takie "sporsze") z chlebem. Mmmmmmmmm,
mniam! nie mam pojecia, jak sie je robi, wygladaja na talerzu strasznie, ale
nie zrazac sie widokiem, tylko jesc. Absolutna rewelacja.
Figi prosto z drzewa (lepsze sa fioletowe niz zielone).
Uff, to tyle Poludnia jestem sobie w stanie przypomniec.

Kruszyna
polnocna zdecydowanie
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-07-18 09:32:16

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

rena <r...@p...pl> wrote:

> w czym przoduja poludniowe wlochy? wiem, ze polnoc od poludnia sie
> diametralnie rozni.

Sycylia rozni sie nadto zdecydowanie od reszty Wloch. Silne wplywy
arabskie i hiszpanskie, oparcie kuchni o lokalne produkty i owoce morza,
bogate "barokowe" kompozycje kulinarne, slynne wyroby cukiernicze.

Jak masz czas to poczytaj sobie cykl o rodzinie Prizzich Richarda
Condona. Swietne opisy dan sycylijskich i opinii Sycylijczykow o tzw.
kuchni innych krain wloskich. ;-)

Wladyslaw

1. Data: 2003-07-18 10:25:07

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 Jul 2003 11:32:16 +0200, w...@t...com.pl (Wladyslaw
Los) wrote:

> [...]
>
>Jak masz czas to poczytaj sobie cykl o rodzinie Prizzich Richarda
>Condona. Swietne opisy dan sycylijskich i opinii Sycylijczykow o tzw.

to ja jeszcze dodam choc to w ogole nikomu do niczego sie nie
nada, jedynie jako potwierdzenie powyzszego - w ksiazkach Annie
Hawes, co zamieszkala W Ligurii, jest sporo o wielkiej ronzicy
pomiedzy liguryjskim jedzeniem a poludniowym (gl. na Sycylii
wlasnie), oraz jak sie wymieszywaja tradycje - juz iles tam
pokolen jedzie za chlebem z poludnia na polnoc, a tu sie okazuje
ze nastepne pokolenia podtrzymuja tradycje gastronomiczne
Sycylii...oczywiscie Liguryjczycy patrza na to z gory, nie mowiac
o polencie, ktora uwazaja za wymysl miastowych z mediolanu i
Turynu!!

Van pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-07-18 10:51:58

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 Jul 2003 10:39:28 +0200, "rena" <r...@p...pl> wrote:

> [...]
>caprese itp. to chyba bedzie kulinarny raj dla mnie, ale chetnie poslucham

Dla mnie Sycylia to przede wszystkim raj owocowy. Jesli bedziesz miala
mozliwosc to proponuje pojesc owocow z drzewa - to zupelnie co innego
niz kupowane u nas. Ale jesli jedziesz teraz to nie wiem... akurat w
lato chyba owocowe drzewa odpoczywaja :( Nie wiem kiedy owocuja
kaktusy, te owoce sie u nich "fichi d'india" nazywaja, kiedys u nas
kupilam i to nie bylo to. No i normalne figi bo to w Polszy trudno
dostac. No i sycylijskie czerwone pomarancze (sanguinelle) - pyszne!

Slodycze! Cannoli przede wszystkim ale nie tylko - przerozne
migdalowe... lody... granita... Standard w lecie to mleko migdalowe i
granita migdalowa - warto sprobowac.
A, wracajac do slodyczy - chyba typowo sycylijskie torrone - to cos
jak sezamki tylko z migdalow. I pochodne cukierki - torroncini.

Obiadki byly przepyszne, nawet ta zwykla pasta al pomodoro. Sery
fajne... ponoc Sycylijska specjalnosc to jakis ser z robalami ale tego
nie probowalam ;) Duzo sie je gotowanego zielska typu szpinak, ale i
np. salata w ten sposob (na wodzie, polane oliwa). I ogolnie warzywa -
brokuly (chyba jest nawet cos takiego jak broccolo siciliano), tam
pierwszy raz jadlam karczochy ale nie wiem czy to typowo sycylijskie
jest...

Mi tam zarcie bardzo pasowalo. No moze oprocz slimakow rozlazacych sie
po domu ;)

Ech... chyba malo szczegolowo sie rozpisalam :(

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-07-18 11:36:59

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

oliwki w zalewie z papryczka i czosnkiem - robione takim domowym sposobem
- a tak z ciekawosci to kiedy tam bedziesz i gdzie - bo ja moze bede we wrzesniu
w Messynie

1. Data: 2003-07-18 19:27:27

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krzysztof Wróblewski" <k...@a...wbc.lublin.pl> napisal w
wiadomosci news:3F17DBDB.85C3498A@avalon.wbc.lublin.pl...
> oliwki w zalewie z papryczka i czosnkiem - robione takim domowym sposobem
> - a tak z ciekawosci to kiedy tam bedziesz i gdzie - bo ja moze bede we
wrzesniu
> w Messynie

ja w sierpniu pomiedzy taorminja a catania...

1. Data: 2003-07-19 13:17:29

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 Jul 2003 21:27:27 +0200, "rena" <r...@p...pl> wrote:

>ja w sierpniu pomiedzy taorminja a catania...

Zazdrosc zzera... Taromina jest przepiekna! Kurcze, chyba NTG...

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-07-20 07:44:58

Od: "Syla" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zjesc owoce kaktusa. Takie jadalne. Ja je jadlam drzewiej, o prawda nie na
> Sycylii, jeno na Sardynii, ale to te same. Pyszna sprawa.
======
Sadzac po P.T. Twoim nicku wierze, ze podpowiesz mi gdzie nabyc owe
kulinarne cudo we Wroclawiu. Swego czasu ZAJADALAM sie salatka na bazie
kaktusa w Tequila (pl.Solny), ale - od dluzszego czasu, mimo stalego
dopytywania sie - nie udaje mi sie :-((( posmakowac owej rozkoszy
podniebienia ;-). Prosze o pomoc!!!

Pozdrawiam serdecznie :-)!!!
Syla

P.S. Moj adres NIE ZAWIRA cyfr

1. Data: 2003-07-21 08:00:42

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Syla" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> ======
> Sadzac po P.T. Twoim nicku wierze, ze podpowiesz mi gdzie nabyc owe
> kulinarne cudo we Wroclawiu.

Oj, niestety, tu Cie rozczaruje. Nie mam pojecia, gdzie to nabyc :(( Jeszcze
nigdy nei widzialam tego w zadnym sklepie. MOzliwe, ze sie zle rozgladalam,
alew zasieg mojego wzroku nie wpadlo nic kaktusowego, co cyloby jadalne :)

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

Chwalę sos pomidorowo-serowy