co grzejnik

1. Data: 2009-10-03 21:38:25

Temat: co grzejnik
Od: Łukasz Rostalski <l...@n...wytnij.rostalski.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
miałem remont przed wakacjami i z racji tego że zaczął się sezon
grzewczy wyszło parę rzeczy.
1. W łazience w grzejniku drabinkowym z prawej strony mam dwa otwory do
jednego na dole mam podłączone zasilanie (przez zawór kątowy) a do
górnego odpływ z regulacją temperatury (termostat to się chyba nazywa).
2. Automatyczny odpowietrzacz jest zamontowany na odpływie.

Okazało się że w łazience nie mam ciepłego grzejnika pomimo że
odkręciłem regulator. Zacząłem szukać co może być i zlokalizowałem na
dole grzejnika zawór kątowy i jak go tylko otworzyłem słychać było jak
leci woda ale dalej był zimny grzejnik, dopiero odpowietrzenie go za
pomocą pokrętła z lewej strony na górze sprawiło że zaczął grzać. Jak
się później okazało sąsiadka z dołu też miała zimny grzejnik i dopiero
po mojej akcji zaczął jej grzać.

Jako że nie znam się na instalacji co domyślam się że źle został
podpięty grzejnik (odwrotnie) oraz że odpowietrzacz powinien być na
rurze zasilającej a nie odprowadzającej (rura odprowadzająca jest u mnie
wyżej niż zasilająca).

Proszę o potwierdzenie moich domysłów i ewentualne wskazanie lektury jak
to powinno być dobrze wykonane. Czy mogę termostat przenieść z góry
grzejnika na dół, bo nie mam od niego instrukcji i nie wiem czy mogą być
tak podłączane.

Dzwoniłem też do ekipy, która mi to montowała i mówili że odpowietrzenie
ma być na wylocie bo ta rura jest najwyżej, ale na chłopski rozum to
gdybym miał cały czas zakręcony grzejnik to by się nie odpowietrzył
układ i sąsiadka ciągle miała by zimny grzejnik. Z ekipą mam rozmawiać w
poniedziałek, także proszę o jakieś argumenty, których mam użyć podczas
rozmowy, bo nie mam żadnej fachowej wiedzy w tym temacie

--
Pozdrawiam i dziekuję

2. Data: 2009-10-04 09:34:08

Temat: Re: co grzejnik
Od: slaweks <s...@s...cz> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Paź, 23:38, Łukasz Rostalski <l...@n...wytnij.rostalski.pl>
wrote:
> [...]
> podpięty grzejnik (odwrotnie) oraz że odpowietrzacz powinien być na
> rurze zasilającej a nie odprowadzającej (rura odprowadzająca jest u mnie

Jak masz pochylony grzejnik. Dawno temu jak nie było odpowietrzników
to pochylenie grzejnika było takie, że bok z zasilaniem był wyżej niż
drugi bok.

3. Data: 2009-10-04 18:16:39

Od: grzesiek <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz Rostalski pisze:
> [...]

> poniedziałek, także proszę o jakieś argumenty, których mam użyć podczas
> rozmowy, bo nie mam żadnej fachowej wiedzy w tym temacie

I słusznie Ci powiedzieli, bo o ile pamiętam dobrze ze
szkoły, to powietrze (jak każdy gaz) jest "troszkę" lżejsze
od każdego płynu (no może od prawie każdego, ale nie
będziemy się tu bawić w laboratorium fizyczne), tak więc
zbiera się (powietrze) w najwyższym dostępnym miejscu i tam
najlepiej się odpowietrza. Natomiast zapowietrzony kaloryfer
miałeś dlatego, że był zakręcony, czyli jak niby woda z
instalacji miała się dostać do wnętrza Twojego grzejnika. To
tak jakbyś się zdziwił, że nie możesz nalać wody do
zakręconej butelki.
Kaloryfer był zimny, bo poprostu nie było obiegu wody w
instalacji i to wszystko, otwierając zawór automatycznie
udrożniłeś obieg wody i już ciepełko jest :)

Pozdrawiam
Grzesiek

4. Data: 2009-10-05 07:05:11

Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz Rostalski" <l...@n...wytnij.rostalski.pl> napisał w
wiadomości news:4ac7c450$1@news.home.net.pl...

[...]

Nie ma większego znaczenia na której linii jest odpowietrznik, ważne przy
grzejniku drabinkowym aby był w możliwie najwższym jego punkcie.
Wszystko co opisałeś jest normalne, tj otwarcie zaworów i odpowietrzenie
grzejnika. Bez tego przez grzejnik nie ma przepływu (zamknięty zawór lub
blokada gazowa)
Zawór termostatyczny w grzejniku zazwyczaj daje się na zasilaniu, ale to też
nie ma kluczowego znaczenia bo od reguluje przepływem w oparciu o reakcję
termostatu na temperaturę powietrza.
Na powrocie umieszcza się zawory termostatyczne RTL w ogrzewaniu podłogowym,
ale one reagują na tamperaturę wody w pętli.

Pozdrawiam i dziekuję
Nie ma za co, nic się nie stało :))

5. Data: 2009-10-05 07:23:42

Od: Łukasz Rostalski <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl> szukaj wiadomości tego autora

grzesiek pisze:
> [...]
> Kaloryfer był zimny, bo poprostu nie było obiegu wody w instalacji i to
> wszystko, otwierając zawór automatycznie udrożniłeś obieg wody i już

Witam,
ja rozumiem na czym polega zapowietrzenie grzejnika :), tylko że mam
założony odpowietrzacz automatyczny na powrocie i gdyby mnie nie było w
domu cały sezon grzewczy lub gdybym stwierdził, że nie potrzebuję grzać w
łazience to sąsiadka z dołu miała by zimny grzejnik przez cały sezon.
Zakładając oczywiście że na tym grzejniku nie ma odpowietrzenia (u sąsiadki).

6. Data: 2009-10-05 10:01:34

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz Rostalski wrote:
> [...]
> górnego odpływ z regulacją temperatury (termostat to się chyba
> nazywa). 2. Automatyczny odpowietrzacz jest zamontowany na odpływie.

jesteś pewny że to na górze to powrót a nie zasilanie :)

bo zawór regulacyjny jest zwykle na zasialnie a zasilanei daje sie jeśli już
od góry.

powrót zaś od dołu.

w drabince odpowietrznik daje sie u góry całkiem.

daj jakieś zdjęcie.

7. Data: 2009-10-05 11:05:34

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> od góry.
>
> powrót zaś od dołu.
>

> w drabince odpowietrznik daje sie u góry całkiem.

Nie miał obiegu, a w takim przypadku kalafior rozgrzewał się od dołu...
:-))))))))

8. Data: 2009-10-05 11:59:13

Od: Łukasz Rostalski <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Dyjor pisze:
> jesteś pewny że to na górze to powrót a nie zasilanie :)

tak, sprawdzone od sąsiadki z dołu, jak odkręciłem zawór na grzejniku
gdzie powinien być u mnie powrót to dopiero zaczęło grzać i u mnie i u niej.

http://images43.fotosik.pl/209/661ed6dc36d60bb5.jpg

9. Data: 2009-10-05 12:49:21

Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz Rostalski" <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl> napisał w
wiadomości news:4ac99efc$1@news.home.net.pl...
grzesiek pisze:

Witam,
ja rozumiem na czym polega zapowietrzenie grzejnika :), tylko że mam
założony odpowietrzacz automatyczny na powrocie i gdyby mnie nie było w

A masz na grzejniku jakiś najwyższy punkt? Jeśli masz to tam powinno być
odpowietrzenik.

10. Data: 2009-10-05 13:22:30

Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz Rostalski" <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl> napisał w
wiadomości news:4ac9df90$1@news.home.net.pl...
Marek Dyjor pisze:

http://images43.fotosik.pl/209/661ed6dc36d60bb5.jpg

Nawet przy takim połączeniu powinno działać u sąsiadki niezależnie od tego
czy u Ciebie działa. Grzejniki nie są kierunkowe. Zamiast grzejnika możesz
tam narysować sobie rurki łączące zasilanie z powrotem.

Wtyczka Schuko (bez bolca) -> "C/E/F" (z bolcem)
Płyta betonowa KRATKA na trawe
Lodówka
Czy duze kafelki w kuchni na scianie?
Jaki odkurzacz na podwórze ?