co jadacie na sniadanie wielkanocne?

1. Data: 2005-03-18 21:01:33

Temat: co jadacie na sniadanie wielkanocne?
Od: "Ruua" <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

z ogromnym zainteresowanie czytalam kiedys, jak bardzo sie roznia potrawy na
wigilie w roznych czesciach naszego pieknego kraju, zeby nie wspomniec o
zagramanicy. ciekawa jestem, czy na sniadanie wielkanocne tez rozniaste
rzeczy jadamy?

1. Data: 2005-03-18 21:19:33

Temat: Re: co jadacie na sniadanie wielkanocne?
Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ruua" <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl> wrote in message
> [...]
> wigilie w roznych czesciach naszego pieknego kraju, zeby nie wspomniec o
> zagramanicy. ciekawa jestem, czy na sniadanie wielkanocne tez rozniaste

Sok, kawa, grzanka i owoce.
W wielu baaardzo katolickich miejscach na swiecie nie ma zadnych zwyczajow z tym
zwiazanych. Zreszta i sama niedziela wielkanocna nie jest zadnym specjalnie
obchodzonym swietem w duzej ilosci krajow "katolickich." W Ameryce Srodkowej (gdzie
przez duza czesc roku pomieszkuje) najwiekszym swietem jest Wielki Piatek i wtedy (po

normalnym sniadanku i lunchu) jemy na obiad rybke albo jakies inne "mariscos." U nas

w domu dodatkowo kupuje sie wedliny "u Niemca" i wali jakiegos dzikiego stwora - np.
iguane - w leb i na rozen. No ale tu caly Wielki Tydzien ("Semana Santa") to wakacje

na plazy bo upiornie goraco - najgoretsze dni roku.

1. Data: 2005-03-18 21:20:00

Od: "madzia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua"
> [...]
> wigilie w roznych czesciach naszego pieknego kraju, zeby nie wspomniec o
> zagramanicy. ciekawa jestem, czy na sniadanie wielkanocne tez rozniaste
w moim domu jada sie np barszcz chrzanowy, do ktorego wrzuca sie pokrojone
swiecone jajko, kielbaske, ktora mama robi i inne rzeczy ze swieconki. Caly
rok na to czekam:). Poza tym to juz niewiele, bo to syte jest bardzo.
Generalnie w moim domu wielkanoc kojarzy mi sie z chrzanem:). Na sniadanie
jest tez wedlina, ktora moi rodzice sami robia..coz chciec wiecej. Niedlugo
bedzie tez samodzielnie robiony chleb, bo zmierzam im sprezentowac to
ustrojstwo do pieczenia. Ale na te Świeta nie dam rady:(.
pozdr
magda

1. Data: 2005-03-18 21:30:57

Od: "Ruua" <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "madzia" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> w moim domu jada sie np barszcz chrzanowy, do ktorego wrzuca sie pokrojone
> swiecone jajko, kielbaske, ktora mama robi i inne rzeczy ze swieconki.
Caly
> rok na to czekam:).

dzisiaj te slowa wypowiedziala moja kolezanka:) identycznie:)

>Niedlugo
> bedzie tez samodzielnie robiony chleb, bo zmierzam im sprezentowac to
> ustrojstwo do pieczenia. Ale na te Świeta nie dam rady:(.

o - podszepniesz, jaki model i gdzie go sie da kupic? moze i ja bym swojej
mamie taki sprezentowala, bo ostatnio piecze pyszne chleby...

1. Data: 2005-03-18 21:38:26

Od: "madzia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" >> w moim domu jada sie np barszcz chrzanowy, do ktorego
wrzuca sie pokrojone
> o - podszepniesz, jaki model i gdzie go sie da kupic? moze i ja bym swojej
> mamie taki sprezentowala, bo ostatnio piecze pyszne chleby...
dzis widzialam clatronic na stronie chlebpolski.pl (czy jakos tak:)), ja sie
nie znam;), ale moja mam owszem.
A skad pochodzi ta Twoja kolezanka od chrzanu?:) Bo to zwyczaje z rodziny
mojego ojca, okolice Garwolina;)
pozdr
magda

1. Data: 2005-03-18 21:42:21

Od: "Ruua" <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dzis widzialam clatronic na stronie chlebpolski.pl (czy jakos tak:)), ja
sie
> nie znam;), ale moja mam owszem.

to znaczy, ze to jakis fajny model?

> A skad pochodzi ta Twoja kolezanka od chrzanu?:) Bo to zwyczaje z rodziny
> mojego ojca, okolice Garwolina;)

okolice siedlec:)

1. Data: 2005-03-18 21:49:33

Od: "madzia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" >
> sie
>
> to znaczy, ze to jakis fajny model?
pojecia nie mam. Chodzilo mi o to,ze moja mama zna sie na pieczeniu chleba,
o takim urzadzeniu jeszcze nie wie:)

> okolice siedlec:)
tak pomyslalam:)

1. Data: 2005-03-18 22:15:36

Od: "jacek" <j...@s...xp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:423b4156$0$1419$f69f905@mamut2.aster.pl...
> [...]
> wigilie w roznych czesciach naszego pieknego kraju, zeby nie wspomniec o
> zagramanicy. ciekawa jestem, czy na sniadanie wielkanocne tez rozniaste

No więc zaczyna się od jajek ze święconki, a potem siada się do stołu do
śniadania.
A tu pieczona karkówka, boczek, schab, do tego 10 rodzajów wędlin - szynki,
balerony, kiełbasa zwykła i obsiusiana, kabanosy, biała kiełbasa pieczona,
pasztet własnej roboty. Do tego sałatki warzywne conajmniej dwa rodzaje,
jajka pod majonezem, jajka faszerowane pieczarkami, gdzieś się pałętają
śledzie w oleju i pod pierzynką. Ćwikła z buraków z chrzanem. To wszystko
podlewa się obficie gorzałką, zagryza chlebem. Jak już wszyscy co nieco
zaspokoją apetyt, to żurku gorącego pojedzą i apiać wracają do pogryzania
tego, co się najbardziej udało smakowicie. Gdzieś około 12 ej czas nachodzi
na słodkie rzeczy, owoce. I już pora się zbierać, bo u szwagierki o 14ej
obiad, spóźnić się nie wypada. A co na obiad... to już OT, bo miało być o
sniadaniu.
jacek

1. Data: 2005-03-19 07:59:48

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wigilie w roznych czesciach naszego pieknego kraju, zeby nie wspomniec o
> zagramanicy. ciekawa jestem, czy na sniadanie wielkanocne tez rozniaste

Mniej wiecej to samo co na śniadanie Bożonarodzeniowe (różne wędliny i
mięsa, wędliny na ogół kupne, ale lepsze, mięsa domowe, oczywiście pasztet
też), sałatka jarzynowa. Tym się różni, że są jaja i zamiast makowca -
mazurki. Chrzan na różne sposoby. Żadnej gorzały (fuj, tak od rana?), ew.
może być winko, na ogół czerwone, które pijamy z wodą. Śniadanie na ogół
zaczyna się dość późno (ok 11) i trwa dość dlugo, oczywiście żadnego obiadu
nie ma tego dnia, ale często idziemy sobie wszyscy razem na spacer do lasu.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2005-03-19 09:41:49

Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obiad, spóźnić się nie wypada. A co na obiad... to już OT, bo miało być o

ojojo ale macie spust i jeszcze obiad :0
u mnie w niedziele nie ma obiadu podobnie jak w 1 dzien swiat
bozegonarodzenia nie ma typowego obiadu .

w kazdym razie smacznego
p.

p.s swoja droga ciekawe ile zywnosci ludzie wyrzucają po świętach.

zakąski z drobiu
Re: przepis na schabowego na niedzielny obiad
Re: przepis na schabowego na niedzielny obiad
"zdrowe" owoce i warzywa obnizajace cisnienie
nowe przepisy na stronie skrzacik