co można zrobić z selera naciowego?

11. Data: 2007-04-21 10:49:51

Temat: Re: co można zrobić z selera naciowego?
Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> wrote in message
news:f0ckcv$rhl$1@inews.gazeta.pl...
> A tu się mylisz. Nie musi być korzeniowy.

No analfabetką nie jestem i czytac ze zrozumieniem potrafię, wiec jak pisze
czeremcha, ta sałatka jest z naciowego. Panslaviste mam w KF-ie wiec wylazi
jedynie w cytatach, dlatego odpowiadam pod tym postem.
Tak jak nie jestem zwolenniczka selera naciowego, tak ta sałatka smakuje mi
bardzo.

pozdr

cherokee

12. Data: 2007-04-21 12:20:50

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"cherokee" <n...@n...pl> wrote in message

> [...]
> jedynie w cytatach, dlatego odpowiadam pod tym postem.
> Tak jak nie jestem zwolenniczka selera naciowego, tak ta sałatka smakuje

Nie wiedziałem, że z powodu selera masz mnie w koszyczku...

13. Data: 2007-04-21 12:35:06

Od: "tomolek" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może macie jakiś dokładniejszy przepis jak to zrobić, ewentualnie co można
> zrobić z selera naciowego?
Seler naciowy dodaje do:
wszelkiego rodzaju chinszczyzny, sosow pomidorowych do makaronu, zup
roznych, wszelkiego typu dan gulaszowych, do flakow "po mojemu", nać dodaje
to kotletow mielonych i pulpetow...

14. Data: 2007-04-23 10:48:23

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DoroTA" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Mąż jadł na kolacji służbowej przekąski wg jego opisu z selera naciowego i
> serka ziołowego, był tym zachwycony.
> Zakupiłam wiec seler naciowy żeby takie coś zrobić w domu, ale bezpłciowe
> wyszło ;(
> Może macie jakiś dokładniejszy przepis jak to zrobić, ewentualnie co można
> zrobić z selera naciowego?

Kiedyś padło to pytanie na grupie, i nawet skopiowałem sobie coś do
wykorzystania, ale póki co czeka.
Tu jest ten stary wątek:
http://groups.google.pl/group/pl.rec.kuchnia/browse_
frm/thread/6a3a949b2224dc86/ffc5fe269d85a007

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

15. Data: 2007-04-23 10:54:50

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

OMLET Z SELEREM NACIOWYM, ZIOŁAMI I FETĄ

8 jajek
20 dag sera feta
1 seler naciowy
10 rzodkiewek
3 łyżki posiekanej natki pietruszki
2 łyżki posiekanego szczypiorku
1 łyżka posiekanej rzeżuchy
1 łyżka posiekanej bazylii
4 łyżki oliwy
sól, pieprz

Łodygi selera naciowego oczyszczamy z korzenia i końców,
myjemy i kroimy na plasterki. Rzodkiewki myjemy i drobno
kroimy. Fetę kroimy w małą kostkę. Składniki dzielimy na 4
części. 2 jajka wbijamy do miseczki i rozbełtujemy ze
szczyptą soli. Dodajemy 1/4 selera, rzodkiewek, fety, natki
pietruszki, szczypiorku, rzeżuchy oraz bazylii, przyprawiamy
pieprzem, mieszamy i smażymy 2 min na 1 łyżce rozgrzanej
oliwy. Ostrożnie przewracamy i smażymy ok. 1 min z drugiej
strony. Usmażony omlet przekładamy na talerz. Z pozostałych
składników w taki sam sposób smażymy jeszcze 3 omlety.

SAŁATKA ZIEMNIACZANA Z BOCZKIEM

1 kilogram małych ziemniaków
15 dag chudego wędzonego boczku
3 czerwone cebule
1 seler naciowy
3/4 szklanki, bulionu
2-3 łyżeczki octu winnego
2-3 łyżeczki musztardy
sól, biały pieprz

Ziemniaki gotujemy w mundurkach, obie-ramy i przekrawamy na
połówki. Boczek kroimy w paseczki, wysmażamy na rumiano,
dodajemy pokrojone w krążki cebule i przez chwilę smażymy
razem. Dodajemy rosół, doprawiamy do smaku octem, musztardą,
solą i pieprzem. Otrzymany sos mieszamy z ziemniakami,
odstawiamy na 2-3 godz. Umyte i pokrojone w plaster-ki
łodygi selera obgotowujemy przez mi-nutę i po osączeniu
dodajemy do sałatki.

16. Data: 2007-04-27 13:59:39

Od: Ata <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

seler