co na śniadanie

1. Data: 2002-12-03 11:25:13

Temat: co na śniadanie
Od: "C_ann" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od jakiegoś czasu ciągle to samo: bułki z czymś tam (serki, wędlina), od
czasu do czasu dla odmiany jajecznica lub pomidory w śmietanie z cebulką.
Podajcie jakieś fajne pomysły na śniadanie (byle nie zbyt czasochłonne)

Ania

1. Data: 2002-12-03 11:56:19

Temat: Re: co na śniadanie
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 3 Dec 2002 12:25:13 +0100, "C_ann" <s...@w...pl>
wrote:

> [...]
>czasu do czasu dla odmiany jajecznica lub pomidory w śmietanie z cebulką.
>Podajcie jakieś fajne pomysły na śniadanie (byle nie zbyt czasochłonne)

zrob wlasne museli, zapcha Cie na amen ;))

platki owsiane, otreby, platki jakies jeszcze jesli sa
orzechy laskowe, wloskie , inne, pociachane
migdaly w kawalkach
nasiona rozne - sezam, slonecznik, moze byc dynia
rodzynki rozne i inny susz (jagody, zurawiny, wisnie, etc)
moga byc jakies tropikane rzeczy typu platki kokosa,

to wlozyc do wora plastikowego, dolac bardzo malo oleju
slonecznikowego (poniewaz nie pisze ile tych suchych rzeczy dac,
to tu lepiej zaczac od lyzeczki oleju) - zawsze mozna dolac
wiecej!, dobrze to wymiedlic, bo choc odrobineczka oleju doszla
wszedzie, poptrzasac etc, wysypac to na blache (blachy!), zeby
bylo mniej wiecej w jednej cienkiej warstwie, posypac troche
cukrem (mozna ten cukier dosypac do wora, przed miedleniem),
wstawic do piekarnika cieplego dosc, na ok 10-20 minut,
przewarcajac to od czasu do czasu - powinno wyschnac i chrupac.
jesli wysycha a dalej zwiedle to zwiekszyc cipelo, jak po max 10
minutach rodzynki zaczynaja czernic, - to zmniejszyc. jak
ostygnie przechowywac w sloju/pudelku. bardzo smaczne z zimnym
mlekiem i jeszcze posiekanymi np suszonymi morelami i nnymi
owocami, abo ze swiezymi owocami (np maliny...no dobra, nie
teraz, ale w ogole!!) i naturalnym jogurtem , albo waniliowym ;))

ja dawniej robilam takiepudlo tego na tydzien. szlo szybko

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-03 11:57:10

Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 3 Dec 2002 12:25:13 +0100 I had a dream that C_ann <s...@w...pl> wrote:
>Od jakiegoś czasu ciągle to samo: bułki z czymś tam (serki, wędlina), od
>czasu do czasu dla odmiany jajecznica lub pomidory w śmietanie z cebulką.
>Podajcie jakieś fajne pomysły na śniadanie (byle nie zbyt czasochłonne)

Spróbuj poeksperymentować z różnymi rodzajami pieczywa - naprawdę
czasem można odkryć niezłe smaki.

--
Grzegorz Janoszka
www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

1. Data: 2002-12-03 12:07:11

Od: "Agnieszka" <W...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Podajcie jakieś fajne pomysły na śniadanie (byle nie zbyt czasochłonne)

Moim ulubionym, od jakiegos czasu, sniadaniem sa plastry wedzonego lososia z maslem i
bialym chlebem wlasnej produkcji! Moze niezbyt oryginalne, ale ten smak!
Robie tez proste salatki. Teraz, w zime, to zazwyczaj wariacje na temat ryb z puszki:
-sledz w pomidorach, do tego serek wiejski, pol puszki kukurydzy, lyzka koncentratu
pomidorowego, duza ilosc natki pietruszki, szczypiorku i przypraw, co kto lubi,
-tunczyk w sosie wlasnym, pol puszki kukurydzy, jogurt naturalny pol kubeczka, natka
pietruszki, proste, a moj maz to uwielbia,
-makrela w pomidorach, dwa jajka na twardo w kostke,ogorek w kostke, pol puszki
kukurydzy, jogurt naturalny, przyprawy. W lecie sa bogatsze, bo wiecej warzyw i
owocow. Podaje z glowy, bo wlasciwie wrzucam do salatek co mi do glowy przyjdzie,
kukurydza jest prawie zawsze, bo to ulubione warzywo mojego meza.
No i oczywiscie owsianka! Platki owsiane gotowane na mleku. Do nich wrzucam ziarno
slonecznika, morele krojone, rodzynki, pestki dyni, śliwki wedzone (mozna figi,
daktyle co kto lubi). Zagotowuje wszystko razem z lyzeczka masla. Na talerz klade
pokrojonego w plastry banana, zalewam owsianka i juz.
Zwykly bialy ser wrzucam do miksera z cukrem, jogurtem naturalnym i cukrem
wanilinowym. I miksuje. I tyle.W lecie dorzucam owoce.
To chyba tyle.
Pozdrawiam i zycze smacznego!
Agnieszka

1. Data: 2002-12-03 12:17:50

Od: m...@p...com.pl (Lipinska Miroslawa) szukaj wiadomości tego autora

> Od jakiegoś czasu ciągle to samo: bułki z czymś tam (serki, wędlina), od
> czasu do czasu dla odmiany jajecznica lub pomidory w śmietanie z cebulką.
> Podajcie jakieś fajne pomysły na śniadanie (byle nie zbyt czasochłonne)

- różne szybkie sałatki z jajkiem gotowanym na twardo, które można już
ugotować wieczorem, z sałatą, pomidorem itd....
z chlebkiem razowym albo bez.
- Tosty z dżemem, jeśli jesz śniadanie w domu i masz toster
- W pracy można gorące kubki, ale to tylko wtedy, gdy łakniesz chemii.
Właściwie nie polecam, bo to profanuje grupę.
-Omlety,
-mirka

1. Data: 2002-12-03 12:45:35

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> On Tue, 3 Dec 2002 12:25:13 +0100, "C_ann" <s...@w...pl>
> wrote:

> zrob wlasne museli, zapcha Cie na amen ;))

Jezu, z nieba mi spadlas!
Ja jem musli przynajmniej raz dziennie i troche mnie denerwuje dofinansowywanie
roznych koncernow platkowych. Wlasciwie to w moim przypadku jest Nestle -
Pacific, a ze z Torunia, wiec troche lepiej sie czulam dofinansowywujac rodzimy
biznes :). Teraz zrobie sobie wlasne musli, mam nadzieje, ze smaczniejsze. No i
rodzynki nie beda stanowily 80% suszonych owocow :).

Bardzo dziekuje i pozdrawiam,
AniaR
Torun

1. Data: 2002-12-03 13:02:54

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Dec 2002 13:45:35 +0100, a...@p...onet.pl wrote:

> [...]
>biznes :). Teraz zrobie sobie wlasne musli, mam nadzieje, ze smaczniejsze. No i
>rodzynki nie beda stanowily 80% suszonych owocow :).

a to sie ciesze, ze komus spadlam zn ieba, hehehehe

poeksperymentuj z roznymi rzeczami - ja czasem, jak mam resztke
miodu w sloiku to to rozpuszczam w mikrofali (wiem, ze to juz
przestaje byc miodem z wlasciwiosciami, ale smak zaostaje) i tego
dolewam do slynnego juz wora. mozesz osobno uprazyc te rozne
platki, a osobno trzymac susz, plus uprazone na patelni orzechy
rozne, osobno trzymac rozne egzotyczne suszone owoce, osobno figi
i morele i rodzynki i robic sobie kombinacje jua na miejscu ze
tak powiem.

aaaa- a jak bys do tego dodala na koncu juz, po uprazeniu
stopionego MASLA, wymoscila plaska blache folia i na to wysypala
to cos, dobrze ugniotla i po pol godzinie naznaczyla /nakroila
kwadraty/trojkaty etc, to jak to zastygnie to beda bardzo smaczen
jakby batoniki...ja do nich jeszcze dorzucalam wiroki
czekoladowe.... moje sie zawsze rozwalaly troche, co walorom
skakowym nie szkodzilo, ale bardzo dobre. o dowolnej porze dnia
i nocy ;)))

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-03 13:14:42

Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On 3 Dec 2002 13:45:35 +0100 I had a dream that a...@p...onet.pl
<a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>biznes :). Teraz zrobie sobie wlasne musli, mam nadzieje, ze smaczniejsze. No i
>rodzynki nie beda stanowily 80% suszonych owocow :).

Moja dziewczyna robi sobie sama musli i wychodzi to dużo taniej niż normalne.
Bakalie kupuje w Geancie, tam wychodzą (w Krakowie) najtaniej. Do tego płatki,
troszkę miodu leader price albo tesco korzystny zakup i dobre to jest :)

1. Data: 2002-12-03 13:33:12

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miodu w sloiku to to rozpuszczam w mikrofali (wiem, ze to juz
> przestaje byc miodem z wlasciwiosciami, ale smak zaostaje) i tego

Miod koniecznie! Bo mleka z cukrem nie lubie.

> [...]
> rozne, osobno trzymac rozne egzotyczne suszone owoce, osobno figi
> i morele i rodzynki i robic sobie kombinacje  jua na miejscu ze

Dziekuje za rady - z czasem pewnie sama zaczne kombinowac :).

Takie wafelki musli? To tez uwielbiam!
Wdzieczna po grob,
AniaR
Torun

1. Data: 2002-12-03 14:45:34

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziekuje za rady - z czasem pewnie sama zaczne kombinowac :).

a jak ci sie kochana kobieto nie chce tego miedlic i piec, to zrob takie
musli szybsze, ja mieszam:
platki owsiane gorskie, kukurydziane, te duze brazowe (zapomnialam z czego
one, pewnie mi sie przypomni, jak wysle posta), troche otrebow, rodzynki,
slonecznik, sezam, orzechy laskowe, wloskie, migdaly, kandyzowany ananas,
papaje i troche platkow kokosowych. Jak masz za duzo pieniedzy, to mozesz
nerkowca dorzucic. Byle duzo tych bakalii, ziarenek i orzechow bylo, och
wielki glinaiany garniec przetrwal zazwyczaj tydzien, maz garsciami wyjadal.
Kiedys nie zauwazyl, ze przestalam robic musli, bo mial jakis przestoj w
podzeraniu i chcial skonsumowac zarcie dla szczura, ktore zawitalo w garncu,
a ktore tez bylo mieszanka platkow i ziaren, hihihiii

wkn

Kiszenie burakow na barszcz
chlebek pelnoziarnisty
majonez domowy